Tv lyd gjennom forsterker. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 61
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kabelen funker, prøvd den på cd spiller så den er grei. Finner ikke noe korrekt bilde av dekoderen min på nettet. Den har 2rød 1 hvit 1 grønn 1 blå og 1 svart utgang. pluss 2 scart utganger.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Normalt er utganger merket, der skal stå Audio Out eller lign. ved en rød og hvit utgang bak på dekoderen, det er selvfølgelig disse du skal bruke.
    Som du ser her f.eks. http://get.no/web/images/cms/innhold...Box-Brukerveil Audio ut rød og hvit, disse kobler du til den analoge TV inngangen på receiveren din, ELLER du kobler en kabel fra S/PDIF til en DIGITAL inngang på din receiver.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har koblet de fra audio out(hvit og rød på dekoder) men hva skal den kobles til på receiver? Du sier analog tv på receiver men hva står det bakpå receiverene som betegnelse for dette.? Føler jeg har prøvd alle innganger bak på den jeg og stilt inn sourcen på tilsvarende.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Normalt er utganger merket, der skal stå Audio Out eller lign. ved en rød og hvit utgang bak på dekoderen, det er selvfølgelig disse du skal bruke.
    Som du ser her f.eks. http://get.no/web/images/cms/innhold...Box-Brukerveil Audio ut rød og hvit, disse kobler du til den analoge TV inngangen på receiveren din, ELLER du kobler en kabel fra S/PDIF til en DIGITAL inngang på din receiver.

Hvilken kabel bruker jeg hvis jeg skal gjøre det andre du sa?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette begynner å bli veldig vanskeligt, jeg har jo skrevet dette før.
    Vil du bruke den ANALOGE utgang bruker du to kabler, en til høyre kanal (rød) og en til venstre kanal (hvit).
    Denne kobler du til en linjeinngang på din receiver, samme hva det er du kan bruke "CD" om du har det på receiveren.
    Vil du bruke den digitale utgang trenger du jo bare bruke èn kabel siden der bare er èn utgang. Så altså, den rca kablen du har nå er vel delt i to, en rød og en hvit, da legger du den ene bort, og kobler den andre i den digitale utgangen på dekoderen og til en digital inngang på receiveren.
    Er der en utgang merket Digital Coax Out bak på dekoderen da? Har du manualene til ditt utstyr? Anbefaler deg kraftigt å lese de altså.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er 1 digital(svart) utgang på dekoder og på receiver er det 1(orange)digital input og 1(orange) coax kobling.

Har lest manual til både dekoder og receiver og gjort som det står der, men det fungerer jo ikke.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da kobler du en kabel til den orange digital inn på receiver og til digital ut på dekoder. Da sjekker du menyen for lyd i dekoderen og ser at digital lyd ut er ativert.
    Hviken dekoder er det du har?

(For å ha litt system i tingene, om du bruker analog kobling, da kan du bruke inngangen merket AUDIO DTV/CBL på receiveren, da vet du alltid at dette er fra Cable (dekoder))

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det har jeg gjort nå, er det ett fett hvilken farve jeg bruker? rød/gul og også sjekket på menyen på dekoder at lyden stemmer der.

Jeg har en hd dekoder fra canal digital(ikke pvr). den er vel ca 2år gammel.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du fargen på kablen??? fargen har ingen betydning om det er det du tror, det er kablen der overfører lyden, fargen bestemmer ikke om den kommer frem eller ikke.............

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg lurer på om det spiller noen rolle om jeg bruker den hvite eller røde enden på kabelen. Eller må jeg ha en egen kabel når det kobles fra svart digital utgang på dekoder til orange digital inngang på receiveren.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså, den digitale utgangen på dekoderen er coax, den digitale inngangen på receiveren er coax. Da tar du f.eks. den røde kabel, setter den ene enden inn i dekoderen, og den andre ende inn i receiveren.......

Er det denne dekoder du har :https://parabol.canaldigital.no/uplo...HD_dekoder.pdf
    Her ser du både Audio Out høyre og venstre og en digital utgang.
    Jeg tror du ikke får lyd fordi du enten bruker bildeinngangene på receiveren el.lign. Du skal bruke Audio inngangene jo om du kobler analogt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke den jeg har, men en som er litt større. og som har flere koblinger bak.

Jeg har tatt samme fargen på kabelen på dekoder som på receiver. På der det står digital input, har også prøvd der det står coax, den er rett under digial input koblingen, men ingenting skjer.

Jeg får be noen komme hjem og hjelpe meg med det.

er sikkert en enkel ting å få koblet.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke du prater om farger altså. Du tar èn enkelt kabel, kobler denne til digital ut på dekoder, og andre enden av kablen til digital inn på receiveren. (du har to coax digitale innganger på din receiver, en er beregnet på dvd spiller, og en er beregnet på cd spiller, samme hvilken du bruker, du skal få lyd, som en test kan du prøve å slå av og på "Dolby Digital" lyd i dekoderen)
    Ja, du har rett, det er kjempe enkelt. Du skal uansett få lyd med analog tilkobling også, medmindre innstillinger i dekoderen er feil, eller dekodrens analoge lydutgang er defekt.

Active Mr Jetta sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som du har prøvd det meste.. Skjønner din frustrasjon :neutral:
    Men kjøp deg en enkel Koaxialkabel (eks. denne HQ HQAS3471-1.5 RCA-RCA Koaxialkabel 1,5 m) og prøv med denne fra coaxutgangen på dekoderen til coaxinngangen for dvd på receiveren.

Husk også å forandre lydinnstilligen på dekoderen, "DOLBY AC3 ved digitallyd" til "JA"
    Receiveren skrur du til input DVD og trykker Straight på fjernkontrollen. Da skal du også kunne se riktig lydformat i displayet på receiveren fra den kanaeln du ser på.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå kjøpt en slik kabel og plugget inn i dekoder og inn der du skrev på receiver. Skrudd receiver til "rett valg" men fortsatt ingen lyd.
    Har også endret lydinnstillinger på dekoder.

Active Mr Jetta sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var virkelig et mysterium..?! Har du mulighet til å ta noen bilder av hvordan ting ser ut der du kobler kablene, både på dekoder og receiver, å legge opp her?

Kan ikke helt skjønne hvorfor det ikke skal fungere, for ut i fra hva du skriver skal jo dette gå uten problem. Du har lyd vanlig igjennom scartkontakten direkte fra tv'n rekner jeg med?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal prøve å ta bilder av koblingene og legge de ut.

Jeg bruker scart fra dekoder til tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er den koblingen jeg har. Med den nye kabelen du nevnte.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å du velger da DVD med fjernkontrollen til din reciver pt1
    (siden du har satt coax inn dvd på reciver)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    å du velger da DVD med fjernkontrollen til din reciver pt1
    (siden du har satt coax inn dvd på reciver)

Ja det gjør jeg.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •