Onkyo 807 med audessy eq lager susing

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo 807 med audessy eq lager susing

Heisann

Igår så jeg en film med true hd lydspor og ble kjapt oppmerksom på veldig høy susing i høyttalerene.

Først trodde jeg det var effekt eller strømmen som det var noe galt med, men så skiftet jeg lydspor til vanlig dolby og da forsvant det.

Dette gjelder master hd og.

Andre som har opplevd dette?

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdater firmware -> Slå av Dynamic Volum -> Kjør Audyssey setup på nytt.

Dette er et vanlig problem med onkyo's xx6 og xx7 serie, er ofte raportert susing og eller tilbaketrukket lyd.

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Oppdater firmware -> Slå av Dynamic Volum -> Kjør Audyssey setup på nytt.

Dette er et vanlig problem med onkyo's xx6 og xx7 serie, er ofte raportert susing og eller tilbaketrukket lyd.
    Hva om jeg har siste update?

Kjøre Audessey pånytt?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ike si at detter er problemet du har med 100& sikkerhet, men det er værd forsøket. tar ikke så mye mer tid å kjøre Audyssey=)

Slå av alle ubrukte funksjoner på reciever, kjør audyssey igjen=)

Det koster jo ingen ting så du taper ikke noe på å prøve=)

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ike si at detter er problemet du har med 100& sikkerhet, men det er værd forsøket. tar ikke så mye mer tid å kjøre Audyssey=)

Slå av alle ubrukte funksjoner på reciever, kjør audyssey igjen=)

Det koster jo ingen ting så du taper ikke noe på å prøve=)
    Okei.

Eneste andre forklaring må vel være audessey chippen er ødelagt. Skrur jeg av eq så forsvinner sus på hd sporene, men da har jeg jo ingen romkorreksjon :S

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å skru av de andre Audysseyfunskjonene, noen har raportert uønskede egenskaper når Dynamic Volum er på.

Noen recievere blir gode når man tar en firmware update og kjører audyssey igjen, det er og noen som opplever at de først får lyden orntlig etter de har tatt en "Factory Reset". Det var tilfelle med den jeg bruker nå. Men den forige jeg hadde måtte byttes da den aldrig ble helt bra.

så: Firmware Update -> Reset to facotry settings -> Turn of dynamic Volum if wanted -> Run Audyssey again.

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å skru av de andre Audysseyfunskjonene, noen har raportert uønskede egenskaper når Dynamic Volum er på.

Noen recievere blir gode når man tar en firmware update og kjører audyssey igjen, det er og noen som opplever at de først får lyden orntlig etter de har tatt en "Factory Reset". Det var tilfelle med den jeg bruker nå. Men den forige jeg hadde måtte byttes da den aldrig ble helt bra.

så: Firmware Update -> Reset to facotry settings -> Turn of dynamic Volum if wanted -> Run Audyssey again.
    Funka dårlig.

Får bare kjøre uten korreksjon. :/

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til synelatende en god tråd å spørre videre i da jeg nettopp har koplet opp min Onkyo 807 til surround for første gang, 5.0-oppsett med to store fronter, senter og to surround bak.
    Jeg kjører frontene i bi-amp på to uttak med klart bedre lyd enn da jeg først kjørte disse i kun to kanaler. Ikke så rart, for hver av fronthøyttalerne har 2 stk 10" basser + et horn som drives av 2" alu-diaphragm. Men når jeg nå prøver å spille direkte fra kilde utenom prosessor blir det veldig ullent, ja helt ubrukelig. Jeg formoder det er bi-ampen som gjør dette da jeg måtte gjøre dette i oppsettet til forsterkeren også(?). -Men fin lyd i surround nå i hvertfall.
    Så til musikk. Her spiller senter og surround med i alle kanaler, selv om jeg setter forsterker i vanlig stereo-modus. Jeg kan ikke begripe hvorfor. Det skal jo ikke være slik. Noen som har tips på hva jeg har satt galt??

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •