HDMI-switching på H/K AVR 245

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI-switching på H/K AVR 245

Hei, beklager for n00bingen, men!
    Jeg har en H/K AVR 245 som jeg for første gang skal bruke HDMI-switching på.

Etter jeg plutselig fikk HD PVR-dekoder fra Canal Digital og nyinnkjøpt PS3 innså jeg at Samsungen min slet litt med HDMI-innganger, og samtidig var det jo en fantastisk mulighet for meg å få lyd gjennom kringlydforsterkeren min :lol:
    Men, jeg får bilde igjennom og sånnsett er det gull og grønne skoger, men jeg får ikke lyd ut.
    Noe jeg finner bemerkelsesverdig, fordi lyden når TVen, men forsterkeren oppdager ikke noe lydsignal på valgt kilde.

Er det virkelig slik at den ikke klarer å finne lyden på HDMI-signalet, eller må jeg bruke alternativ lydkilde, f.eks. fiber, som jeg gjør via PCen i dag, for å få lyd over forsterkeren?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Paradigm^
    Hei, beklager for n00bingen, men!
    Jeg har en H/K AVR 245 som jeg for første gang skal bruke HDMI-switching på.

Etter jeg plutselig fikk HD PVR-dekoder fra Canal Digital og nyinnkjøpt PS3 innså jeg at Samsungen min slet litt med HDMI-innganger, og samtidig var det jo en fantastisk mulighet for meg å få lyd gjennom kringlydforsterkeren min :lol:
    Men, jeg får bilde igjennom og sånnsett er det gull og grønne skoger, men jeg får ikke lyd ut.
    Noe jeg finner bemerkelsesverdig, fordi lyden når TVen, men forsterkeren oppdager ikke noe lydsignal på valgt kilde.

Er det virkelig slik at den ikke klarer å finne lyden på HDMI-signalet, eller må jeg bruke alternativ lydkilde, f.eks. fiber, som jeg gjør via PCen i dag, for å få lyd over forsterkeren?
    Den er for gammel til å ta i mot lyd fra HDMI=HD lyd, men lyden går igjennom og når din TV, så du må bruke coax eller optisk for å få lyd igjennom din forsterker....Selvom lyden fra din CDHDPVR bare er DD 5.1....
    så må du bruke coax eller optisk og bruke skjermbildet fra din reciever til
    å legge bildet sammen med lyden på den inngangen du bruker...det samme med din PS 3.....når du oppgraderer til en nyere forsterker, så er problemet løst...:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •