Oppgradere forsterker, nad c372?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradere forsterker, nad c372?

Hei! Jeg har en nad c372 og 2stk CW VE15F. De spiller som bare f...! Men jeg har en tendens til å dra på for mye, og det endte med at sikringene/holderne på høytalerne smeltet sammen Så nå har jeg koblet forbi sikringene, sikkert ikke det smarteste men......

Har forstått det sånn at grunnen til at det skjedde er at forsterkeren er litt for svak for høytalerne. Tenkte først å få til en c272 å brokoble med, men da høytalerne er på 4ohm så har jeg forstått det sånn at det blir en uheldig kombinasjon?

Så det jeg egentlig lurer på er hvordan jeg kan skaffe nok kraft til høytalerne med min c372? Kan jeg skaffe en c372 evt 272 og biampe? Vil det da gi nok kraft til å ha kontroll på høytalerne ved høyt volum? Eller kan jeg koble på en effektforsterker på min c372, og vil det hjelpe på?

Eller bør jeg kanskje vurdere å "nedgradere" høytalerne? Har lest at c372 passer veldig bra sammen med xls-12.

Eller bør jeg rett og slett se meg rundt etter en ny forsterker, og har dere isåfall noen tips til meg?

Spiller kun rocknroll HØYT på anlegget)

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en slik:

LD LDDP2100 2x800W - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning

Da kan du bruke NAD'en som forforsterker og denne på CV'ene.
    Plenty dempefaktor (høyttalerkontroll), lav pris, mye effekt, lite varmeutvikling.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg kobler på en effektforsterker og bruker naden som forforsterker. Justerer jeg da volumet på forforsterkeren eller effektforsterkeren, eller begge deler?

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Malcolm
    Hvis jeg kobler på en effektforsterker og bruker naden som forforsterker. Justerer jeg da volumet på forforsterkeren eller effektforsterkeren, eller begge deler?
    Kun på forforsterkeren. Alt du trenger er en rca til xlr -overgang.

Naden din er egentlig en sepatat forforsterker og en effektforsterker i samme boks.

Det skal nevnes at jeg ikke har erfaring med disse LD-forsterkerene, men har en god "feeling" om dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! men hvordan lagar mann ny tråd her inne? (ny)

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En effektforsterker er veien å gå! NAD sine forsterkere er delt opp ganske smart. Si at du vil bruke effektforsterker delen i forsterkeren med en annen forforsterker kan man fjerne de to "broene" bakpå og kjøre signalet fra en separat forforsterker inn i Main In, broene lager forbindelse fra Preout 1 til Main in. Så man har 2 Pre out utganger om man ikke ønsker å benytte seg av effektdelen i NADen.

En effektforsterker i lav prisklasse som jeg har prøvd er Behringer EP4000. Til prisen vil jeg si at den var god, men jeg kjørte den på CV CLSC-12. Drev disse bra med unntak at bassen hadde lett for å bunne(noe som aldri skjedde med MA Oberon som amp).

Hvor mye penger ønsker du å bruke på en effektamp?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •