Yamaha RX-V767 spørsmål.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RX-V767 spørsmål.

Hva slags innstilling skal den stå på for å spille av den lyden som den faktisk får fra f.eks ps3? Er det surround decode? Eller det straight? Takker for all hjelp

Active Mr Jetta sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min RX-V2065 bruker jeg Straight. Om jeg da velger DTS-HD Master på en blu-ray står det det i mitt display Var det dette du mente?

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var akkurat det jeg mente. takk skal du ha. Står det med liten rød skrift eller står det i hele displayet der det vanligvis står hdmi1 og slik?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott.
    Det står med "vanlig" skrift i displayet når jeg ser film. Men hva som skal vises i displayet kan du velge, altså om du vil se input eller lydformat o.l.
    Det eneste som står med rødt i mitt display er HDMI 1 eller 2 (og da med liten skrift til venstre), da det er HDMI 1 som kommer fra Blu-ray hos meg om jeg husker riktig..

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Jetta
    Flott.
    Det står med "vanlig" skrift i displayet når jeg ser film. Men hva som skal vises i displayet kan du velge, altså om du vil se input eller lydformat o.l.
    Det eneste som står med rødt i mitt display er HDMI 1 eller 2 (og da med liten skrift til venstre), da det er HDMI 1 som kommer fra Blu-ray hos meg om jeg husker riktig..
    Okay. Leter etter hvordan man forandrer på hva som skal stå i displayet, men får det ikke til. Står bare hdmi1 med stor skrift hos meg, og med liten rød skrift til venstre som du sier. Lett å forklare hvordan man switcher om på hva som skal cises i display?

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kjapp ting til. Har kjørt romkorreksjon. Hva skal parametric equalizer stå på etterpå? Manual, flat, front, natural eller through er valgene jeg har. Syns det er tungt å finne frem til slike svar i bruksanvisningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    En kjapp ting til. Har kjørt romkorreksjon. Hva skal parametric equalizer stå på etterpå? Manual, flat, front, natural eller through er valgene jeg har. Syns det er tungt å finne frem til slike svar i bruksanvisningen.
    Det er vel smak og behag egentlig.. Har du store høyttalere har jeg lest at man skal ha den på front... Jeg har 765 og jeg kjører den i front først åsså tar jeg av den, å setter den til eq, å skrur opp litt tone og bass på eq`en.
    Edit: jeg kjører yapao ( elns) med front som setting også etter på tar jeg den til eq. bedre forklart

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan du sette til hva du syns låter best egentlig. For min del satte jeg den på through, jeg syns det låt best ut, samtidig som frekvenskurven min ble litt bedre i bunn med denne på.

Natural er vel uansett et godt utgangspunkt vil jeg tro, ta og test deg litt fram på det om du ikke har måleutstyr. Og med test mener jeg test i noen dager, ikke i 2min med et lydklipp :P gir deg best inntrykk.

Når det gjelder displayet ditt så slet jeg med dette selv, jeg måtte åpne lokket på fjernkontrollen å taste på surr.decode knappen. Etter det så fikk jeg DTS HD master etc, i vinduet Det er nok samme lyd uansett, er vel bare om du vil recieveren eller kilden (altså PS3 i ditt tilfelle) skal ta seg av dekodingen. Begge støtter dekodingen på de nye HD formatene så vil nok høres likt ut, selv omd et bare står straight

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Det kan du sette til hva du syns låter best egentlig. For min del satte jeg den på through, jeg syns det låt best ut, samtidig som frekvenskurven min ble litt bedre i bunn med denne på.

Natural er vel uansett et godt utgangspunkt vil jeg tro, ta og test deg litt fram på det om du ikke har måleutstyr. Og med test mener jeg test i noen dager, ikke i 2min med et lydklipp :P gir deg best inntrykk.

Når det gjelder displayet ditt så slet jeg med dette selv, jeg måtte åpne lokket på fjernkontrollen å taste på surr.decode knappen. Etter det så fikk jeg DTS HD master etc, i vinduet Det er nok samme lyd uansett, er vel bare om du vil recieveren eller kilden (altså PS3 i ditt tilfelle) skal ta seg av dekodingen. Begge støtter dekodingen på de nye HD formatene så vil nok høres likt ut, selv omd et bare står straight
    Mr.Jetta skriver lenger opp her at man kan velge hva som skal stå i receiver.. men hos meg får jeg det bare til å stå HDMI1. Vil jo gjerne at lydformatet skal stå der. Jeg bruker ps3 med hdmi og den er satt til bitstream, så receiver dekoder lyden. Venter på svar fra MR.Jetta. Han kan nok forklare hvordan man gjør om hva som skal vises i display=)

Jeg syns alle låter likt ved første "ørekast", men natural skiller seg ut til å være mest tamt så det er utelukket. Trodde den ratt skulle stå på noe spess etter romkorreksjonen. Men da er det bare å prøve seg frem litt=) Takk for svar..

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mr.Jetta skriver lenger opp her at man kan velge hva som skal stå i receiver.. men hos meg får jeg det bare til å stå HDMI1. Vil jo gjerne at lydformatet skal stå der. Jeg bruker ps3 med hdmi og den er satt til bitstream, så receiver dekoder lyden. Venter på svar fra MR.Jetta. Han kan nok forklare hvordan man gjør om hva som skal vises i display=)

Jeg syns alle låter likt ved første "ørekast", men natural skiller seg ut til å være mest tamt så det er utelukket. Trodde den ratt skulle stå på noe spess etter romkorreksjonen. Men da er det bare å prøve seg frem litt=) Takk for svar..
    Hmm, kan hende jeg missforstår? HDMI 1. Er ikke det bare hvilken utgang recieveren er valgt til? Jeg har navnet mine etter PC, Xbox etc, alt hva jeg har på de forskjellige utgangene, dette gjøres i meny og oppsett.

Om du har satt PS3 på bitstream akkurat som meg, og har på straight på reciever så betyr det at du får PS3 til å dekode uten at recieveren gjør noe, derfor det bare står straight. Den lar lyden som kommer gå rett igjennom, om du trykker på en knapp som heter sur.decode, bytter du om slik at recieveren tar seg av dekodingen, dermed vil den vise navnet på de forskjellige lydformatene som den dekoder. DTS, Dolby etc.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, kan hende jeg missforstår? HDMI 1. Er ikke det bare hvilken utgang recieveren er valgt til? Jeg har navnet mine etter PC, Xbox etc, alt hva jeg har på de forskjellige utgangene, dette gjøres i meny og oppsett.

Om du har satt PS3 på bitstream akkurat som meg, og har på straight på reciever så betyr det at du får PS3 til å dekode uten at recieveren gjør noe, derfor det bare står straight. Den lar lyden som kommer gå rett igjennom, om du trykker på en knapp som heter sur.decode, bytter du om slik at recieveren tar seg av dekodingen, dermed vil den vise navnet på de forskjellige lydformatene som den dekoder. DTS, Dolby etc.
    Det er helt riktig som du sier. Jeg klarer ikke en gang å endre navn på utgangene=) hehe. Nettopp fått den serru. PS3 har jeg satt på bitstream så den bare skal sende signalet igjennom uten å dekode. Det er vel eneste måte å få opp lydformat i display på receiver? Men skjønner ikke hvordan jeg gjør noen ting med denne enda. Jeg vil ikke at utgangene skal skal vises i displayet, men lydformatet. Sitter og trykker her nå, men får det ikke til..argggh=)

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt riktig som du sier. Jeg klarer ikke en gang å endre navn på utgangene=) hehe. Nettopp fått den serru. PS3 har jeg satt på bitstream så den bare skal sende signalet igjennom uten å dekode. Det er vel eneste måte å få opp lydformat i display på receiver? Men skjønner ikke hvordan jeg gjør noen ting med denne enda. Jeg vil ikke at utgangene skal skal vises i displayet, men lydformatet. Sitter og trykker her nå, men får det ikke til..argggh=)
    Hmm, vet ikke om det er noen mulighet få bort at det står HDMI 1, 2 etc du kan endre navn på de men det er vel det.

Testet nettop et klipp her med Dolby TrueHD, kjørte fra PC, og det stod fremdeles PC i displayet, også stod Dolby TrueHD under.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, vet ikke om det er noen mulighet få bort at det står HDMI 1, 2 etc du kan endre navn på de men det er vel det.

Testet nettop et klipp her med Dolby TrueHD, kjørte fra PC, og det stod fremdeles PC i displayet, også stod Dolby TrueHD under.
    OK. Takk for at du prøver å hjelpe meg ut her. Men hos meg står det ingenting annet enn HDMI1. Hvordan endrer jeg navn på svineriet da, er det i den hovedsetupen, der man må holde inne straight eller no?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Takk for at du prøver å hjelpe meg ut her. Men hos meg står det ingenting annet enn HDMI1. Hvordan endrer jeg navn på svineriet da, er det i den hovedsetupen, der man må holde inne straight eller no?
    Kan hende ting er litt annerledes enn på 2067.

På min så endrer du navnet ved: On screen - Input - Og deretter velger du de utganen du vil bytte navn på ved å trykke: Opp - rename icon

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan hende ting er litt annerledes enn på 2067.

På min så endrer du navnet ved: On screen - Input - Og deretter velger du de utganen du vil bytte navn på ved å trykke: Opp - rename icon
    Yes. Visste ikke det gikk ann å trykke opp for å få opp enda en meny!! TAkk takk!! Da gjenstår det bare å få den til å vise meg HD-logo=)

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjer om du trykker på denne knappen? Om du har en slik fjernkontroll.

Mens du spiller av en bluray. Har markert knappen med rød ring. Første bilde er med lokket igjen, andre er med lokket åpent

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen!
    Når det gjelder dette med EQ finner jeg følgende i min manual for RX-V2065:

FLAT - Dette justere hver høytaler for å oppnå samme egenskap. Velg dette om dine høytalere er av samme kvalitet.
    FRONT- Dette stiller inn hver høytaler for å gi den samme egenskap som venstre og høyre framhøytaler. Velg dette om venstre og høyre framhøytaler er av mye høyerer kvalitet enn de øvrige høytalerne.
    NAUTRAL - Dette justerer alle høytalerne til å oppnå en naturlig lyd. Velg dette om lyden i høyfrekvensområdet virker for sterkt når EQ er innstilt på FLAT.

Vil tro noe lignende gjelder også for din receiver selv om den er av litt nyere dato enn min. Men som MR.Chill også nevnte så er det nok en smaksak hva man foretrekker. I mitt oppsett bruker jeg EQ satt til NAUTRAL.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må rette litt på meg selv fra et tidliger innlegg..

HDMI2 viser hvilken inngang av HDMI som er valgt. I dette tilfelle er det min tv-dekoder som jeg har gjort om navnet på til Altibox istedenfor kun TV som muligens stod fra før.
    Den røde HDMI viser hvilken HDMI reciveren sender ut på. Har egentlig valgt HDMI 1+2 (altså ut samtidig til både tv og projektor, men da kun tv er på vises kun out1).

På fjernkontrollen min har jeg trykket på STRAIGHT slik at det viser straight i displayet (hvor det på bilde nå viser Altibox).
    Så trykker jeg på knappen på fjernkontrollen som heter INFO gjentatte ganger til det står Audio Decoder.
    Når jeg nå ser på tv og har valgt TV2 som kun sender i stereo fra Altibox står det PCM i displayet og kun L og R lyser opp (under vol 30.0db på vedlagte bilde).
    Men om jeg velger en kanal som sender surroundlyd som eks. NRK-kanalene viser det Dolby Digital og alle høytalerne lyser opp.

Men som sagt igjen, det er jo mulig at det er litt annerledes på din, men dette er det beste jeg kan hjelpe deg med. Håper det er noe hjelp i det. Lykke til :smile:Vedlegg 78994

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg det endelig til..=) Tusen takk begge 2!!

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg det endelig til..=) Tusen takk begge 2!!
    Derfor vi har et så vidunderlig forum

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •