Defekt cerwin vega 2,6kw2 hjelp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer bimme sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Defekt cerwin vega 2,6kw2 hjelp?

Hei, jeg har en cerwin vega 2,6kw2 forsterker som har sluttet å funke på høyre kanal.. Går rett i protection etter start. Venstre kanalen funker helt greit, kan fort bli varm, men gir iallefall fra seg lyd..

Noen som har noen tips? eller vet hva det vil koste å få reparert den? Har ikke noe forsikring på den..

Kjøres på xls 215

Ruben

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bimme
    Hei, jeg har en cerwin vega 2,6kw2 forsterker som har sluttet å funke på høyre kanal.. Går rett i protection etter start. Venstre kanalen funker helt greit, kan fort bli varm, men gir iallefall fra seg lyd..

Noen som har noen tips? eller vet hva det vil koste å få reparert den? Har ikke noe forsikring på den..

Kjøres på xls 215

Ruben
    Hei,

Mest sannsynlig går dette på reklamasjon hvis den er under 5 år, så da koster det ingenting. At en kanal ryker, er bare noe som skjer innemellom. Men du kan jo sjekke at det ikke er noen kabler som ligger bakpå og lager en kortslutning. Hvis ikke bør du bare ta den med til nærmeste Hi-Fi klubb!

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den er 2-3 år gammel, Men har snakket med hifiklubben og dem ville ikke ta den på reklamasjon da jeg ikke har forsikring på den

kjøpte den brukt av en i trheim men husker ikke navnet hans og har rotet bort kvittering. så jeg kommer ingen vei der.. Men om det er noen som har forsikring på en tilsvarende forsterker kan jeg si at jeg har kjøpt den brukt av han, siden det ikke står noe serienummer på dem verken inni eller uten på.

er null kortsluttning, blir sånn selv om jeg skrur på forsterkeren uten noen ting tilkoblet (bare strøm)

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går vel an å levere inn for å få stillt en diagnose? Det bør ikke koste så mye.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den er 2-3 år gammel, Men har snakket med hifiklubben og dem ville ikke ta den på reklamasjon da jeg ikke har forsikring på den

kjøpte den brukt av en i trheim men husker ikke navnet hans og har rotet bort kvittering. så jeg kommer ingen vei der.. Men om det er noen som har forsikring på en tilsvarende forsterker kan jeg si at jeg har kjøpt den brukt av han, siden det ikke står noe serienummer på dem verken inni eller uten på.

er null kortsluttning, blir sånn selv om jeg skrur på forsterkeren uten noen ting tilkoblet (bare strøm)
    Da prøver dem bare å lure deg. Med norsk lov har du 5 år reklamasjon. Med mindre du har kastet den i bakken eller helt cola inni den så gå til hifiklubben og krev at de tar en titt på dem.

Visste ikke at hifiklubben lurte folk.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Det går vel an å levere inn for å få stillt en diagnose? Det bør ikke koste så mye.
    550,- hos hi-fi klubben!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Da prøver dem bare å lure deg. Med norsk lov har du 5 år reklamasjon. Med mindre du har kastet den i bakken eller helt cola inni den så gå til hifiklubben og krev at de tar en titt på dem.

Visste ikke at hifiklubben lurte folk.
    Man må jo ha kvittering, og siden han sa til hi-fi klubben at han ikke hadde det skjønner jeg deres reaksjon. Det er kundens ansvar å ha kjøpsbevis.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    virker ganske rart att de ikke ville ta dette på reklamasjon..for en stund siden hadde eg en cv 2.6kw,denne hadde eg hatt i 4år..så klarte eg å ødelegge denne på fest..ville ikke starte i hele tatt,gikk innom hifiklubben med den.. 3 dager senere var den ferdi reparert og 0kr i kostnad

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Man må jo ha kvittering, og siden han sa til hi-fi klubben at han ikke hadde det skjønner jeg deres reaksjon. Det er kundens ansvar å ha kjøpsbevis.
    men driver de noe vettug butikk så blir vel såpass dyre ting registrert i en database.

Dårlig unnskyldning.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du ligger i hfk systemet med kvittering, er det veldig enkelt. Prøv å finn frem han du har kjøpt den fra!

Men dersom du har røket kanalen med eget bruk så må du forvente å betale. Jeg måtte det på både mine ikon, og på min Denon reciver.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, Er ikke jeg som har ødelagt eller spilt den sundt.. En dag jeg skulle høre på musikk ville den ikke funke, gikk rett i protection uten at jeg hadde rørt noe.. Kan prøve på lillehammer, trheim har dårlig service synes jeg ! : P

røk mellomtona på ene xls 215'n og ringte hifiklubben, var borti 20 telefoner med dem før jeg fikk lov til å sende den inn, dem sa at dem skulle bestille en ny en til meg da jeg har forsikring på dem, greit tenkte jeg.. Gikk 1 måned, jeg ringte å lurte på hvor den ble av.. Nei den var ikke bestilt gitt.. og sånn drev dem på fra juni til november engang, fikk aldri svar fra dem.. endte med at jeg fikk pappa til å ringe dem og kjefte litt.. og dem beklaget seg så masse og sa at dem ikke kunne skru ut fra noen høytalere dem hadde på lager (mitt forslag, da jeg var oppgitt over dem) men dem skulle da bestille (igjen..) Dukket aldri opp noe mellomtone her i huset.. reiste til trondheim og forlangte at dem ga meg en mellomtone der og da og det fikk jeg, da han andre fyren der var sjokka over historien min.. Noen der er iallefall veldig treige!! : P

Men skal prøve meg igjen med forsterkeren, om ingen har vært borti det før? : )

har desverre ingen mulighet til å spore opp fyren igjen...

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig synd du har fått slike erfaringer med hfk da. :???: Mine erfaringer er at de er profesjonelle. Men alle er ulike, og mye som påvirker dagsformen vår. Noen dager er bedre enn andre.

Jeg har hatt en litt lik historie. Når jeg leverte inn mitt par med ikon 6. Mine deler til Ikon ble vel bestilt etter ca 2 uker. Fikk alt arbeidet gratis, da det viste seg at elementer og delefilter kostet 6k. Noe som jeg ikke var blitt opplyst om når jeg leverte de inn. Så det er min positive historie. Men jeg måtte ringe de 1 gang selv for å høre hvordan ståa var. Tror ikke det er butikken som er problemet, heller kommunikasjonen mellom HFK og reparatører etc.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er litt synd.. men skal ringe hifiklubben på lillehammer imorgen

noen forslag til hva jeg kan si? Har jo ikke forsikring eller navnet på forige eier, Kommer jo heller ingen vei ved å si navnet mitt hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har på følelse at en mr xxx på hfk trxxxx DRITER i cerwin vega og bare vil ha med dali og b/w type dyre og gjøre... ventet usaklig lenge på mine xls 6 (1mnd eter bestiling og fikk beskjed om max 5 dager ) gikk innom eter jobben rimlig sur... traff på en kar som fikk hakke slepp og ordna på stedet opp med et sett xls 6 (og en sett med xls 12) til en hyggelig pris og skule ta seg en prat med duden... SORRY of topic men...

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fort gjort at det jobber noen sånne rundt om i landet gjør ingen ting med litt off topic for min del :P

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er litt synd.. men skal ringe hifiklubben på lillehammer imorgen

noen forslag til hva jeg kan si? Har jo ikke forsikring eller navnet på forige eier, Kommer jo heller ingen vei ved å si navnet mitt hehe
    Mest sannsynlig er denne registrert i systemet. hi-fi klubben har registrert alle kjøp jeg har gjort, bortsett fra noen bananplugger osv..

Men klarer du ikke på noen måte å spore opp forrige eier?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    men driver de noe vettug butikk så blir vel såpass dyre ting registrert i en database.

Dårlig unnskyldning.
    Selvfølgelig har de det registrert, men kunden må jo enten vite hvilket navn det er registert på, eller ha kvittering. Det er ikke mye å forlange.

Hvis du tenker deg om, så skjønner du og alle andre at dette ikke er veldig uvanlig praksis. Man må selv sørge for å ha orden i papirene sine. Enten papirene er "lagret" på sitt eget navn eller noen andre..

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke åssen jeg skal spore opp forige eier.. Har ikke telefonen jeg snakket med han på, husker ikke navnet og møtte han utenfor hifiklubben trheim.. Fikk kvittering men den er jo selfølgelig kastet.. : (

Må vel bare betalte litt på klubben da, har jo selfølgelig orden i papirene på kabler og høytalerne jeg kjøpte på klubben da Var ikke noe trøbbel der når jeg hentet og vurderte kjøpet førstegangen der, Thumbs up for den servicen jeg fikk da : ) (fikk til og med bærehjelp ut )

Takk for hjelpa da Men det er ingen som har vært borti dette på noen forsterkere før?

kan jo også fortelle om pappa sin forsterker som ble ødelagt på et vors for litt siden.. den var helt død og ville ikke starte (psu'n som var gåen) dro på elkjøp og sa at denne var kjøpt brukt men forige eier hadde kjøpt den der. Oppga ikke noe navn, men var ikke noe problem å få den fikset, gikk noen dager og fikk telefon om at det var reparert ; ) hentet den og var null problemer og null kostnader. men dette får jeg ikke gjort på elkjøp da dem ikke fører cerwin vega?!? : ))

Newcomer Stereo Light sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge man kan sannsynliggjøre at man har kjøpt en vare på et gitt sted så kan man få hjelp uten kvittering. Har kopi av transaksjon på bankkort, husker når den er kjøpt, hva du kjøpte med osv.

Alt utover dette er å se på som god service fra butikk / leverandør.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å bla gjennom mailen da bimme?
    Hvis du har mailet med selger av forsterkarn.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •