Kjøpe forsterker neste uke.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Stereo Light sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe forsterker neste uke.

Jeg har gått mange runder med meg selv etter endelig å fått kjøpt et sett med mirage Omd-15, 5 og C1.

Nå skal jeg kjøpe forsterker. Ser for meg at det blir 70% Musikk og 30% Hjemme Kino.

Slik det ser ut nå er dette listen jeg har lagt opp.

1. Marantz 7005.
    2. Yamaha 3067
    3. Pioneer LX83

Har mer eller mindre bestemt meg for å kjøpe en av disse neste uke, mest sannsynlig Marantzen, om noen har noen argumenter for å kjøpe noen av de andre hadde jeg satt pris på noen tilbakemeldinger.

Det siste jeg dveler ved er, er det noe vits og vente på oppgraderingen av disse forsterkerne. Det enste jeg ser på som neste steg i utviklingen er integrert Spotify og Airplay, samt muligheter til å styre de fra Iphone / Ipod.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg erfaring med Pioneer LX82 og Yamaha RXV 667 begge brukt som pre på front rekka.

Pioneer har mere detaljer i lydbilde noe som er naturlig utfra pris forskjell. Pioneer sitt rom.korr gir veldig fase riktig lyd noe som gjør at lyden blir veldig gjennom siktig og "korrekt". Dette savner jeg på Yamaha.

Yamaha har derimot gjort at jeg fikk temmet bassen og har fått jevnere freksvens respons og dermed renere lyd. Men hele lyden høres mere "innpakket" ut.

Marantz har jeg ikke prøvd.

Newcomer Stereo Light sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gode svar Chill.

Skal ha de i bakhodet når jeg hører på Marantzen til Mandagen.

Et spm litt på siden, noen som har noe kunnskap når det kommer til Omni serien til Mirage kontra prestige?

De koster cirka like mye, spec messig ser det ut til at Prestige er den som skulle spille best av de to. Spesefikt Omni S10 kontra Prestige S10. Om noen skulle ha noe informasjon setter jeg pris på det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •