Forsterker til Audio Physic

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 39
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til Audio Physic

Audio Physic Tempo 6, i valnøtt, blir mine neste høyttalere og i den forbindelse vil jeg logge stemningen for forsterker til disse høyttalerne.
    Jeg selv tenker Krell. Kav400 eller 300i
    Men alltid artig å lese om hva andre mener og hvorfor.

==================================

Vi forsetter tråden med forslag til Forsterker eller blokker til Audio Physic, alle modeller
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bel Canto + Audio Physic er en kombo jeg har lest mye om i det siste. Jeg ser etter forsterker selv til mine Canton Vento Ref. 9, og Bel Canto er for meg, teknisk, det mest optimale.
    Da i form av e.One DAC1.5 pluss en eller annen effektforsterker. Ville nok sett litt på det om jeg var deg.

Lykke til i jakten.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Bel Canto + Audio Physic er en kombo jeg har lest mye om i det siste. Jeg ser etter forsterker selv til mine Canton Vento Ref. 9, og Bel Canto er for meg, teknisk, det mest optimale.
    Da i form av e.One DAC1.5 pluss en eller annen effektforsterker. Ville nok sett litt på det om jeg var deg.

Lykke til i jakten.
    Lest litt om at en del bruker det merket ja. :wink:
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange som sier Krell er topp også, så det blir sikkert det i begynnelsen. Også for å prøve krell. :-D
    Høyttalere:

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vincent syntes jeg er noe av det som har passet mine ScorpioII best. 998 gjorde at jeg fikk stålkontroll og lot høyttalerne åpne seg skikkelig opp.

Hegel var jeg også ganske fornøyd med, selv om mange klager på de.

Har også tenkt å teste NAD Masters M2 og M3, men så langt har jeg ikke kommet ennå.

Devilej fortalte meg at Ayon var en spesielt god match med hans APer. Med det i bakhodet kan du snuse på forsterkeren Kriller har til salgs. Ser ikke bort ifra at den er midt i blinken på Tempo.

Bel Canto syntes ikke jeg er noe å hoppe i taket for før man kommer litt opp i pris.

T+A er også en vekjent kombo som jeg ikke har testet ennå.

Vil man ha litt fart å morro kan man snuse på Densen og Naim. Solgte nylig mine Sitara til en kar med Naim rigg, og det låt ikke akkurat dårlig.

På Scorpio syntes jeg krefter var et stikkord, men er usikker på hvordan Tempo er i forhold.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Densen fungerer bra med Audio Physic, engasjerende og detaljert
    Er veldig fornøyd :-P

- sandecker

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å teste Pass labs på dette merket. Burde være veldig god match.
    Har en prøve her hjemme nå og det er vell absolutt det beste jeg har hatt i hus.
    :-D

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pass blir uansett for dyrt.

Tenker mer i bruktmarkedet på en Krell Kav400 eller 300i
    Høyttalere:

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Densen er veldig godt på Audio Physic. Låter klart, åpent, detaljert og dynamisk!

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bruker123
    Densen er veldig godt på Audio Physic. Låter klart, åpent, detaljert og dynamisk!
    Hørt at det merket ilag med mange andre, ikke gir nok tyngde, men ellers lest mye bra. :-D
    Men alså ikke hørt det.

Ellers kan jeg si at rør blir det ikke. Skal ha mer kraft.
    Rørforsterker har jeg, og den blir stående pga lydkvalitet.

:-D
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Vincent syntes jeg er noe av det som har passet mine ScorpioII best. 998 gjorde at jeg fikk stålkontroll og lot høyttalerne åpne seg skikkelig opp.

Hegel var jeg også ganske fornøyd med, selv om mange klager på de.

Har også tenkt å teste NAD Masters M2 og M3, men så langt har jeg ikke kommet ennå.

Devilej fortalte meg at Ayon var en spesielt god match med hans APer. Med det i bakhodet kan du snuse på forsterkeren Kriller har til salgs. Ser ikke bort ifra at den er midt i blinken på Tempo.

Bel Canto syntes ikke jeg er noe å hoppe i taket for før man kommer litt opp i pris.

T+A er også en vekjent kombo som jeg ikke har testet ennå.

Vil man ha litt fart å morro kan man snuse på Densen og Naim. Solgte nylig mine Sitara til en kar med Naim rigg, og det låt ikke akkurat dårlig.

På Scorpio syntes jeg krefter var et stikkord, men er usikker på hvordan Tempo er i forhold.

Geir Arne
    998? Burmester? Er ikke helt inne på alle modeller enda, er rimelig fersk i denne høyere klassen. 8)
    Hegel som jeg hadde før var rimelig bra ja..litt for lite trøkk i mellombassen på høyttalerne jeg hadde.
    NAD tror jeg ikke blir bra nok..bare en magefølelse.

Så..til mitt budsjett senere tror jeg Krell kan vere det riktige her.

(på sikt sikler jeg etter burmester hele veien)
    Høyttalere:

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    998? Burmester? Er ikke helt inne på alle modeller enda, er rimelig fersk i denne høyere klassen. 8)
    Hegel som jeg hadde før var rimelig bra ja..litt for lite trøkk i mellombassen på høyttalerne jeg hadde.
    NAD tror jeg ikke blir bra nok..bare en magefølelse.

Så..til mitt budsjett senere tror jeg Krell kan vere det riktige her.

(på sikt sikler jeg etter burmester hele veien)
    Vincent har en monoblokk kalt 998. 17k pr stk og låter veldig bra.

Burmester fungerer bra på AP syntes jeg, men noe kostbart tatt i betraktning at de skal drive Tempo 6. Men det er kanskje Rondo-line du sikter deg inn mot?

Tror du burde legge ørene til NADen og ikke avfeie den på magefølse. En ekte dual-mono med en ringkjærne pr kanal.

Geir Arne

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Vincent har en monoblokk kalt 998. 17k pr stk og låter veldig bra.

Burmester fungerer bra på AP syntes jeg, men noe kostbart tatt i betraktning at de skal drive Tempo 6. Men det er kanskje Rondo-line du sikter deg inn mot?

Tror du burde legge ørene til NADen og ikke avfeie den på magefølse. En ekte dual-mono med en ringkjærne pr kanal.

Geir Arne
    Ja, rondo serien først tipper jeg. Cd spilleren jeg skal ha er rondo 992.
    Har og liten mulighet på en pre som ikke er rondo, men 935, men den er utenom blank front,sort. Men da tror jeg budsjettet sprekker på effekt, men vi får se..
    Sånn senere en gang vi jeg ha Burmester hele veien. Men ikke nå pga økonomi.
    Høyttalerne kan jo oppgraderes senere til noe større. 8)

Joda en må jo teste NAD før jeg sier så mye 8)

Frank
    Høyttalere:

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda en må jo teste NAD før jeg sier så mye 8)

Frank
    Tester M3 hjemme nå på ScorpioII og kan skrive under på at det er en god amp. Gud for en mellomtone! Beste jeg har hørt i klassen til nå. Matcher godt med AP og har krefter i overflod.

Geir Arne

Newcomer Audio:Physic sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lest litt om at en del bruker det merket ja. :wink:

Jeg har AP Tempo 6 med Bel Canto S300iU med Nordost Heimdal kabler. Anbefales. Eller anbefales å vurdere det oppsettet da

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja synd jeg ikke bor på oslo kanten..er litt mer å velge i, med mindre en må satse blindt. Og det må jeg, men kan seff ta turen til oslo en dag det passer.

Magefølelsen faller på Krell. Las om noen forskere som sa vi burde stole mer på magefølelsene, for da hadde vi hatt mer riktig. Riktignok forsket på dette, uten at jeg skal komme inn på dette nå, og avspore hele tråden. :-D
    Men utfra produktene jeg har hatt i heimen, kan det stemme godt det.

Alså, jeg tror og føler at kanskje det er Krell jeg må kjøpe for å komme nermest det jeg vil ha, utfra min økonomi i dag. Skal tross alt legge ut for høyttalere og (min siste?) cd spiller. 8)
    Så da har jeg muligens en Krell på hånd som jeg fikk tilbud om å kjøpe,da eier skal over til rør.
    Vi får se fremover..får jeg nok igjen på skatten kan forsterkeren komme kjappere enn jeg rekner med, men vi får se.

Hvordan spiller NAD og den Bel Canto?
    Må si at NAD (utfra tidligere erfaringer) tror jeg ikke, kan hamle opp med lydkvaliteten jeg er ute etter.

Skriv langt og utfyllende, takk :-)
    Høyttalere:

Newcomer Audio:Physic sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja synd jeg ikke bor på oslo kanten..er litt mer å velge i, med mindre en må satse blindt. Og det må jeg, men kan seff ta turen til oslo en dag det passer.

Magefølelsen faller på Krell. Las om noen forskere som sa vi burde stole mer på magefølelsene, for da hadde vi hatt mer riktig. Riktignok forsket på dette, uten at jeg skal komme inn på dette nå, og avspore hele tråden. :-D
    Men utfra produktene jeg har hatt i heimen, kan det stemme godt det.

Alså, jeg tror og føler at kanskje det er Krell jeg må kjøpe for å komme nermest det jeg vil ha, utfra min økonomi i dag. Skal tross alt legge ut for høyttalere og (min siste?) cd spiller. 8)
    Så da har jeg muligens en Krell på hånd som jeg fikk tilbud om å kjøpe,da eier skal over til rør.
    Vi får se fremover..får jeg nok igjen på skatten kan forsterkeren komme kjappere enn jeg rekner med, men vi får se.

Hvordan spiller NAD og den Bel Canto?
    Må si at NAD (utfra tidligere erfaringer) tror jeg ikke, kan hamle opp med lydkvaliteten jeg er ute etter.

Skriv langt og utfyllende, takk :-)

Skal du til oslo kikke på forsterkere er det bare stoppe i Kongsberg så Kan du få høre på mitt oppsett med AP Tempo6 med Bel Canto S300iU med Nordost kabler

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde denne på Scorpio hjemme hoss en kamerat av meg,det låt himmelskt Pathosen min!

O

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audio:Physic
    Skal du til oslo kikke på forsterkere er det bare stoppe i Kongsberg så Kan du få høre på mitt oppsett med AP Tempo6 med Bel Canto S300iU med Nordost kabler
    Skal prøve å hugse på deg vis jeg peiser forbid en gang. :-D
    Høyttalere:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD M3 har nok det som skal til for å få AP'ene til å spille musikk. Pass på, syns AP'ene kan fort bli "kjedelige" med "feil" elektronikk.. men jeg har egentlig aldri hatt sansen for AP, men med NAD M3 tror jeg ting kan bli bra (tenker da litt pris / ytelse også, ikke uten grunn at M3'en var på Klasse A lista til Stereophile).

Synsing ifra min side dette! HFK er oftest greie med å låne ut også .

EDIT: Husk å teste ut med NAD sin TILT innstilling inne på tone innstillingene også! Kan gi deg et vannvittig løft.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •