Forsterker til Audio Physic - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    EDIT: Husk å teste ut med NAD sin TILT innstilling inne på tone innstillingene også! Kan gi deg et vannvittig løft.
    Leverte M3en tilbake i går. Knallmatch med AP, som du anntyder. Tilt funksjonen visste jeg ikke om. Hva gjør denne?

Beklager om dette oppfattes som OT trådstarter.

Geir Arne

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    NAD M3 har nok det som skal til for å få AP'ene til å spille musikk. Pass på, syns AP'ene kan fort bli "kjedelige" med "feil" elektronikk.. men jeg har egentlig aldri hatt sansen for AP, men med NAD M3 tror jeg ting kan bli bra (tenker da litt pris / ytelse også, ikke uten grunn at M3'en var på Klasse A lista til Stereophile).

Synsing ifra min side dette! HFK er oftest greie med å låne ut også .

EDIT: Husk å teste ut med NAD sin TILT innstilling inne på tone innstillingene også! Kan gi deg et vannvittig løft.
    Som mange andre låner dei ut..eller mer riktig via f.eks GE, dvs du betaler full pris for å "låne"
    Ikke aktuelt.. tenker mer i klassen 10 til 15.000 nå..så da må det bli brukt for å få best mulig lydkvalitet.
    Er ferdig med utstyr som nytt koster 10-20, for det låter altfor dåligt 8)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Leverte M3en tilbake i går. Knallmatch med AP, som du anntyder. Tilt funksjonen visste jeg ikke om. Hva gjør denne?

Beklager om dette oppfattes som OT trådstarter.

Geir Arne
    Skriv litt da om hvordan den spiller, og vis du har noe annet å samenligne mot, f.eks Hegel pre og effekt hadde det vert fint.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De store marantzene låter bra på AP,har testet det på scorpio I som jeg hadde.
    Får vel en av de for rundt 15 000,- brukt

O

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Er ferdig med utstyr som nytt koster 10-20, for det låter altfor dåligt 8)
    Den skulle jeg fått deg til å spise i deg i et godt sammensatt oppsett. Vanvittig mye bra rundt 20k.
    Skriv litt da om hvordan den spiller, og vis du har noe annet å samenligne mot, f.eks Hegel pre og effekt hadde det vert fint.
    Vel, kan sammenligne det jeg husker fra tiden da jeg hadde H200(som det virker som om jeg er en av få som liker). For å begynne med det sterkeste kortet på M3, mellomtonen. Denne er fyldig og har passelig mengde klang og går fint over i en luftig diskant. Bassen er noe tilbaketrukken sammenlignet med H200 men utrolig definert. Bassen er jo en av styrkene til Hegel generelt, og jeg sitter alltid med følsen av en liten "partykul" når jeg tester produkter fra de. H200 har et driv som skyldes bassen, mens M3 har et kjempedriv i nedre mellomtone(virker det som) som gir musikken flott fremdrift uten overdreven bass. Krefter er det mer enn nok av i begge, men om jeg skal kåre en vinner tror jeg faktisk M3 er hakket råere. Den er også en ekte dual mono men en ringkjærne per kanal.

Igjen tilbake til H200 syntes jeg ikke mellomtonen der er feil, men den er definitivt mer "teknisk" og litt "kald". Altså når mer guffe i nedre mellomtone fra NAD som nevnt. Men jeg liker fremføringen til H200 her også, det låter veldig ekte, særlig på vokal. M3 blir litt mer romantisk og lyttevennlig. Diskanten til H200 er også litt vanskeligere å ha med å gjøre på dårlige innspillinger. M3 glatter over litt mer her, men uten at man føler det mangler noe.

Har i det siste blir veldig godt vant med effekt på ScorpioII, så inntrykket jeg sitter med fra bassen i Hegel kontra NAD kan ha noe med de fyldige sakene som har vært innom i mellomtiden. H200 var den første forsterkeren jeg hadde på ScorpioII.

Geir Arne

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skulle jeg fått deg til å spise i deg i et godt sammensatt oppsett. Vanvittig mye bra rundt 20k.

Vel, kan sammenligne det jeg husker fra tiden da jeg hadde H200(som det virker som om jeg er en av få som liker). For å begynne med det sterkeste kortet på M3, mellomtonen. Denne er fyldig og har passelig mengde klang og går fint over i en luftig diskant. Bassen er noe tilbaketrukken sammenlignet med H200 men utrolig definert. Bassen er jo en av styrkene til Hegel generelt, og jeg sitter alltid med følsen av en liten "partykul" når jeg tester produkter fra de. H200 har et driv som skyldes bassen, mens M3 har et kjempedriv i nedre mellomtone(virker det som) som gir musikken flott fremdrift uten overdreven bass. Krefter er det mer enn nok av i begge, men om jeg skal kåre en vinner tror jeg faktisk M3 er hakket råere. Den er også en ekte dual mono men en ringkjærne per kanal.

Igjen tilbake til H200 syntes jeg ikke mellomtonen der er feil, men den er definitivt mer "teknisk" og litt "kald". Altså når mer guffe i nedre mellomtone fra NAD som nevnt. Men jeg liker fremføringen til H200 her også, det låter veldig ekte, særlig på vokal. M3 blir litt mer romantisk og lyttevennlig. Diskanten til H200 er også litt vanskeligere å ha med å gjøre på dårlige innspillinger. M3 glatter over litt mer her, men uten at man føler det mangler noe.

Har i det siste blir veldig godt vant med effekt på ScorpioII, så inntrykket jeg sitter med fra bassen i Hegel kontra NAD kan ha noe med de fyldige sakene som har vært innom i mellomtiden. H200 var den første forsterkeren jeg hadde på ScorpioII.

Geir Arne
    Det første først: Hehehe.. finnes en del.. men mente mer som at f.eks Roksan kandy k2 til 10 er bare elendig i mine ører..Men kom jo da fra MAen til 1500,- hehe og Hegel P4A+ H2A så prismessig er det ivertfall stor forskjell og lydmessig også.. Hegel syns jeg manglet trøkket i mellombassen, f.eks vis en raser over trommesettet, var det for lite guff..men da kan skyldes mine Mozart, det vet jeg ikke. Men ellers var det greit nok. Fruen savner hegel.. jaja..
    NAD har jeg ikke hørt på leeeeenge..
    Sitter som spikret første gangen jeg hørte NAD for en drøss med år siden på B&W, det var rått. 8)

Men vet ikke hva det er..men føler det blir for dårlig det og..Og ja eg bør ikke skrive noe sånt før eg prøver det..kan gå på en smell der.
    Men tror ikke det f.eks er like bra som f.eks Krell, eller tar jeg feil?
    Høyttalere:

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men vet ikke hva det er..men føler det blir for dårlig det og..Og ja eg bør ikke skrive noe sånt før eg prøver det..kan gå på en smell der.
    Men tror ikke det f.eks er like bra som f.eks Krell, eller tar jeg feil?
    Virker som om du er blitt litt frelst av Krell og Burmester. :P Ja, i prisklassen vil jeg virkelig tro M3 har noe å fare med. Har ikke hørt verken S300i eller Rhondo-serien, men føler det er litt mye merkenavn over produktene. De kan kanskje være noe annerledes enn eksempelvis NADen, men bedre på en rekke punkter tror jeg ikke de er.

Men dette er bare synsing fra min side.

Geir Arne

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som om du er blitt litt frelst av Krell og Burmester. :P Ja, i prisklassen vil jeg virkelig tro M3 har noe å fare med. Har ikke hørt verken S300i eller Rhondo-serien, men føler det er litt mye merkenavn over produktene. De kan kanskje være noe annerledes enn eksempelvis NADen, men bedre på en rekke punkter tror jeg ikke de er.

Men dette er bare synsing fra min side.

Geir Arne
    Difor jeg vil prøve, for å finne ut om det kan bli bedre, og det er jeg nesten overbevist om..men sysing fra min side også. :-D
    Men har en utrolig god magefølelse for at krell kan vere noe. Burmester er vanskelig å finne brukt,ivertfall til ok priser, men på sikt kanskje..
    Lurt og på en burmester pre + eit eller annet merke av effekt med masse watt..men då blir det jo enda dyrere + ekstra kabel..så holder meg til en intregrert forsterker.
    Mista den krellen jeg hadde mulighet på og..selger ville ha den selv. 8)
    Høyttalere:

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vincent nevnte jeg vel også som en god match til AP. De har en kraftig integrert sak som heter 238. Mener den levere 50W kl.A og 200W A/B i 8ohm. verdt å sjekke ut.

Geir Arne

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vincent nevnte jeg vel også som en god match til AP. De har en kraftig integrert sak som heter 238. Mener den levere 50W kl.A og 200W A/B i 8ohm. verdt å sjekke ut.

Geir Arne
    Bror min har noen blokker fra dei, som en kan prøve, usikker på modell.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bror min har noen blokker fra dei, som en kan prøve, usikker på modell.
    Tror ikke det er noen dum tanke.

Geir Arne

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det er noen dum tanke.

Geir Arne
    Prøvde å prakke den på noen andre.. 8)
    Må nok ha noe annet jeg..f.eks Krell
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som det kan bli denne:

Forsterker til Audio Physic-krell-kav-300il-jpg
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må oppdatere.. ;-)

Det ble denne.

2x200w i 8 ohm
    2x400w i 4 ohm som høyttalerne er på.

Var redd for at Krellforsterkeren og Burmester cd spilleren var oppskrytt men det var det ikke.
    Forsterkeren, for å holde oss til tråden, er ikke sånn ÅÅÅGUUUUD så råbra..
    Alså den er ikke nødvendigvis sånn når du hører den for første gang..
    Det er vel kanskje fordi den ikke har noe partykuler.

MEN, det en hørte først var at dette var eit godt skritt opp i lyd ja.
    Den spiller flott. Den har fullstedig kontroll, og det er bare å mate på så mye en tør..
    Ingen pusteproblem der i gården.. Ikke blir den så varm som jeg har lest heller, men kan vere at jeg ikke har spilt hardt nok?
    Volumet går jo helt til 151 tror jeg det var, ifølge bruksanvisningen. :lol:

Ingen ting savnes egentlig. Alle vil ha mer, men dette var virkelig bra.
    Beste jeg har hatt i hus. Men det kan jo og skyldes matching.
    Trodde og mine XLR kabler var bra som jeg hadde.
    Skulle jeg pirket på noe var det at det føltes som hele lydbildet spilte gjennom en svak dis..
    Så kjøpte jeg XLR kabel fra Nordost på brukten, men var skeptisk..eg er litt skeptisk av meg. ;-)
    Koblet den opp..YES!
    Disen forsvant og det spilte krystallklart og enda litt bedre dynamikk.

Så jeg er vel litt nyfrelst krell mann nå. :lol:

LA DENNE TRÅDEN FORSETTE MED FORSLAG TIL FORSTERKER OG BLOKKER TIL AUDIO PHYSIC
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har en yamaha a-s2000 forsterker og vurderer tempo 6.

Er det noen som har hørt denne blandingen?

Må bestemme meg i dag så fint med rask tilbakemelding:-D

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rabagass
    Hei, har en yamaha a-s2000 forsterker og vurderer tempo 6.

Er det noen som har hørt denne blandingen?

Må bestemme meg i dag så fint med rask tilbakemelding:-D
    Tror det vil gå fint. Yamaha er såvidt jeg har forstått litt mørk i klangen. AP kan være en smule motsatt. Om den er sterk nok er en annen sak, men vil tippe den er til å leve med.

Geir Arne

Newcomer Thoros sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok Audionet er en god kandidat til til AP . En på forumet her Hadde AP scorpio, nå sitara.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, ble dessverre ikke Tempo 6 i denne omgang. Den var herlig på en rekke sjangre, men fortsatt litt usikker derfor intet kjøp. Hørte den på en Bel Canto forsterker.

Slik jeg oppfatter lyden på Yamaha a-s2000 er den forholdsvis nøytral noe på plusssiden og mindre mørk enn abrahamsen og elctrocompaniets forsterkere innen samme prisklasse (eks Eci3)

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan si at jeg angrer ikke på Tempo 6 nei! :-D

Veldig bra høyttaler med ekte lyd og trøkk
    Høyttalere:

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •