Selger ICE-blokkene - neste naturlige oppgradering?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Selger ICE-blokkene - neste naturlige oppgradering?

Hai!

Vet jeg har spurt om dette tidligere, men finner ikke en slik tråd igjen nå.

Jeg har et par xtz 99.36 som definitivt er den beste investeringen jeg har gjort til under 10k på det jeg kan huske - Jeg ELSKER disse frontene.

Jeg kjører disse i dag sammen med en AVR255 som forforsterker og 2stk Midgard Audio Oberon 4.1 som effektforsterkere. Dette har funket bra, men jeg la ut blokkene på finn for en stund siden, rett og slett fordi jeg vil prøve noe nytt.
    Det er dog ikke uten skepsis, da jeg i utgangspunktet er fornøyd med hvordan anlegget låter pr. idag, med et par få unntak.

Nå har jeg imidlertid et par interesserte, og lurer på om jeg bare skal kaste meg i det. I så fall, om jeg kvitter meg med blokkene, hva blir neste logiske steg opp i en prisklasse ikke over 12-15.000,-? Jeg vil helst ha en integrert, da jeg ikke er helt komfortabel med å bruke en AVR som preamp og ikke har tenkt å investere i en egen preamp enda. Jeg er interessert i å kunne bruke frontene også i et hjemmekinooppsett, men stereo har definitivt førsteprioritet.

Jeg kjører i dag XTZene med +3dB-lasken på diskant, for å kompensere for at jeg finner Midgardene noe mørke i klang. Jeg skulle kanskje ønske meg en forsterker som var en tanke lysere i klangen enn det Midgardene er.

Hva låter bra sammen med disse frontene? Forslag/formeninger?

Bør jeg vurdere rør?

Takker for alle forslag!

Mvh
    Bjørn

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oberon er regnet som "lyse" i klang.

Rør er mye varmere/frodigere/mørkere klang på.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg foreslår å teste uten enten Parasound Halo eller Krell. Det har ihvertfall fungert meget bra hos meg.
    Ellers er vel Oberon-blokkene regnet for å være relativt nøytrale, mener jeg å huske?
    Ellers kan det være lurt å jobbe litt med plasseringen av høyttalerne.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt endel timer på plassering, og mener på jeg har oppnådd en fornuftig en. Jeg har et lite problem med en peak pga vinduene på siden, men utover det synes jeg jeg har oppnådd et fint og åpent lydbilde.

Halo virker interessant, dog kanskje litt over min prisklasse? Skal kikke litt på finn på både krell og parasound.

Forøvrig har jeg fått en ok pris på en EC Prelude PI-2, som jeg vurderer å prøve meg på, for så å selge igjen hvis det ikke er som ventet.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...6853&cat=last7

A23 har jeg hatt selv og fungerte knallbra til disse høyttalerne. Trenger ikke å koste allverdens ...
    Jeg må dog påpeke at jeg ikke har testet ICE-blokkene selv, så om det er en oppgradering eller nedgradering kan jeg ikke si noe om.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pen pris på den der i alle fall. Som sagt satser jeg i hovedsak på noe integrert, men hvis man kan få en A23 til en slik pris så har jeg faktisk noen kroner igjen til å bruke på preamp også.

Absolutt noe å vurdere!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •