Receiver som forstterker til passiv sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver som forstterker til passiv sub

Forsøker å bruke en Pioneer VSX 416 receiver til å drive en sub gjennom en Pioneer VSX 520, men får ingen lyd... Jeg har forsøkt å koble det slik:
    Sub ---> vanlig høyttalerkabel ---> Pioneer VSX 416 ---> sub kabel fra utgang "sub woofer" ---> Subwoofer Pre out på Pioneer VSX 520.
    Har jeg forstått det riktig burde dette virket? Vet hvertfall at det skal la seg gjøre. Noen som har tips til hvordan jeg kan få dette til å fungere?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg har skjønt koblingen din rett, så har du koblet en subkabel fra sub-utgangen på VSX520 til sub-utgangen på VSX416? I så fall er det ikke rart det ikke virker. Du kan prøve sub pre out VSX520 -> aux in på VSX416 -> høyttalerkabel til sub. Da velger du aux in på 416 og justerer opp volumet til det låter sånn passe.

Men avhengig av typen sub du har, så ville jeg ikke forvente noen store resultater. Forsterkeren i VSX416 er tross alt ganske svak (jeg har en VSX915 selv), og går fort i protect hvis den blir presset.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med aux in, mener du feks. CD in på forsterkeren? Forsøkt dette uten hell Har koblet høyttalerkablene fra suben til Front Right hvis dette har noe å si?
    Noen innstillinger på 416 jeg må gjøre for å få dette til å fungere?
    Takker for svar !

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, mente f.eks. CD-inngangen og den passive suben på left eller right front. Hmm, det skulle i teorien funke. Hvordan har du stilt inn 520? Har du satt front til small og sub til on?
    Du har skrudd opp volumet på 416?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •