Cambridge 840A vs 840E/840W

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cambridge 840A vs 840E/840W

Hallo

Sitter som vanlig å sikler på lydutstyr, helt til jeg kom over Cambridge sin Azur 840-serie som fanget min interesse. Du kan jo få 840A integrert forsterker, eller du kan koble sammen en 840E sammen med en 840W.

Mitt nysgjerrige spørsmål da er at hva vil egenlig forskjellen være hvis man skulle sammenlignet 840A mot 840E/840W? Vil det være en stor forskjell med tanke på lyd, og hvilket av disse oppsettene ville man fått mest valuta for?

Kan se for meg (Har ikke peiling på dette) at man kan koble til kraftigere høyttalere hvis man har effekt. Men hadde det gått an å koble til 840A til foreksempel Dali Mentor 6, eller blir den for svak?

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Olimaen
    Hallo

Sitter som vanlig å sikler på lydutstyr, helt til jeg kom over Cambridge sin Azur 840-serie som fanget min interesse. Du kan jo få 840A integrert forsterker, eller du kan koble sammen en 840E sammen med en 840W.

Mitt nysgjerrige spørsmål da er at hva vil egenlig forskjellen være hvis man skulle sammenlignet 840A mot 840E/840W? Vil det være en stor forskjell med tanke på lyd, og hvilket av disse oppsettene ville man fått mest valuta for?

Kan se for meg (Har ikke peiling på dette) at man kan koble til kraftigere høyttalere hvis man har effekt. Men hadde det gått an å koble til 840A til foreksempel Dali Mentor 6, eller blir den for svak?
    Hei

840E/840W vil helt klart spille bedre enn 840A da det settet vil ha mye mer krefter enn 840A alene. Tror nok at 840A skal drive Dali Mentor ganske så bra, 840A er en god og sterk forsterker. Tror også at du vil få store problemer med å skaffe deg 840E/840W kombinasjonen nytt, da må du nok ut på brukten. HFK har faktisk fjernet 840W fra hjemmesiden sin, da de sier den ikke er å få tak i. Lykke til med valget av høyttalere og forsterkere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •