Anbefalninger forsterker + høyttalere 2.0 oppsett - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 183
    Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fått noe enda?

Venter i spenning

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mottattnoe enda

NAS løsning er på vei, forsterker er på vei og HT skal visstnok være på vei uten at pakkesporingen viser noe.

Mediecenter, der hadde ikke nettbutikken alt enda så den kommer nok om 1 uke.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er både forsterker og høyttalere nettopp kommet i hus fra posten! Tok sin lange tid gitt!

Ett par ting jeg lurer på da uten å ha åpnet bruksanvisningen enda

Hvor skal jeg stikke bananpluggene inn i høyttalere? Det er 2 røde og 2 sorte innganger på hver høyttaler. Står HF og LF på hvert par på en måte.
    Det er også en sånn gullbelagt "plate" som går mellom de 2 røde og de 2 sorte. Skal denne tas bort?

Stativene ankom også i dag og der ser jeg man kan fylle dem med sand(!) Må ut å finne det også da kanskje

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ohh...BTW.

Jeg fikk mange valgmuligheter her med tanke på stativene. De skal stå på ekte eikparkett gulv.

På toppen mot høyttaler kan jeg velge både skumplast som limes på ala møbelknotter omtrent eller medfølgende spikes under HT.

På bunnen mot gulv har jeg samme valget med spikes eller skumplast liknende saker. Men mot gulv har jeg også valget om å legge noe beskyttelsesplate som følger med under spikes som skal beskytte gulvet.

Hva er den beste komboen her med tanke på gulvet og HT?

Parketten er lagt på betongunderlag men mellom betongen og parkett er det rimelig tjukke støydempingsmatter som gir gulvet en "bølgende effekt" når man går på gulvet.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville tenkt på hva som beskytter gulvet ditt mest. Ville brukt skumplast mellom HT og stativet. Også ville jeg lagt på den matta du prater om og deretter kan du ha spikes i bunnen av stativet om den står oppå den matta eller beskyttelsesplata :P

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt dårlig forklart fra min side men beskyttelsesplatene under spikes er 4 plater på størrelse med en femkrone som skal ligge under hver sin spike.

OK, så skumplast under HT da. Har vel ikke så mye å si lydmessig regner jeg med.

Hva med de 4 inngangene på HT? Bruke HF eller LF?

Etter litt googling ser jeg at den sanden som skal i stativene virker å være noe spesialsand...

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av enurweb
    Litt dårlig forklart fra min side men beskyttelsesplatene under spikes er 4 plater på størrelse med en femkrone som skal ligge under hver sin spike.

OK, så skumplast under HT da. Har vel ikke så mye å si lydmessig regner jeg med.

Hva med de 4 inngangene på HT? Bruke HF eller LF?

Etter litt googling ser jeg at den sanden som skal i stativene virker å være noe spesialsand...
    Ville ventet med å fylle på sand etc. Har du fått utstyret?

Bare sleng på de små platene under stativet

Om det er 4 innganger bakpå HT så skal det være en skinne imellom dem. Siden den skinnen er der er det helt hippsomhapp hvor du putter + og -

Om du skal bruke bi-wire blir det annerledes, da må skinnene fjernes, også må du bruke en + og - på hver del.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK takker for svar!

Tenkte bare å fylle på sand med det samme nå som jeg skal ut å ta helgehandlingen allikavel

Utstyret er kommet ja så nå skal jeg bare være med samboer for å handle, du vet hvordan dem er... Midt oppi all moroa!

Da velger jeg bare de inngangene på bunnen av hver HT jeg da

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da velger jeg bare de inngangene på bunnen av hver HT jeg da
    Ja så lenge den skinnen er der, kan du feks bare bruke + og - på bunnen av HT

Kose deg på helgeshopping :P

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jeg tilbake i koblingsmodus etter at samboer hadde fått en del av tiden min

Sitter å tenker på noen ting rundt oppsettet her da.
    Nå vet jeg ikke om min Panasonic TH-50PX700E har støtte for Audio Return over HDMI men jeg gir det et forsøk.

En annen ting jeg undrer meg litt over er at DVD spilleren jeg hadde fra før har slik oppskaleringsfunksjon på vanlige DVD-er men det har jammen meg Yamaha forsterker også tror jeg. Er vel kanskje litt smart å deaktivere dette på f.eks. DVD spiller da?

Siste tingen er IPTV boksen (TV dekoder) fra Homebase som normalt sett er koblet rett i TV. Bør denne nå kobles i forsterker i og med at den har såpass mange HDMI innganger eller bør denne fortsatt gå rett i TV?
    Målet er å kunne få lyd fra TV sendinger ut i Høyttalere også.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jeg tilbake i koblingsmodus etter at samboer hadde fått en del av tiden min

Sitter å tenker på noen ting rundt oppsettet her da.
    Nå vet jeg ikke om min Panasonic TH-50PX700E har støtte for Audio Return over HDMI men jeg gir det et forsøk.

En annen ting jeg undrer meg litt over er at DVD spilleren jeg hadde fra før har slik oppskaleringsfunksjon på vanlige DVD-er men det har jammen meg Yamaha forsterker også tror jeg. Er vel kanskje litt smart å deaktivere dette på f.eks. DVD spiller da?

Siste tingen er IPTV boksen (TV dekoder) fra Homebase som normalt sett er koblet rett i TV. Bør denne nå kobles i forsterker i og med at den har såpass mange HDMI innganger eller bør denne fortsatt gå rett i TV?
    Målet er å kunne få lyd fra TV sendinger ut i Høyttalere også.
    Den burde kanskje deaktiveres ja, da yamahan kan ta seg av dette lett. Selv om jeg tror ikke det blir noe problem ha den på. Prøv deg fram med på og av.

Når det gjelder sånne tv bokser har jeg ingen peiling desverre :P Er vel bare prve koble til med HDMI se om det fungerer

Må få lagt ut noen bilder når du har koblet opp alt da

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, deaktiverer det på min kjære Oppo DVD spiller

Får prøve å koble TV dekoderen rett i Yamahaen så ser jeg jo. Sikkert en haug med innstillinger som må til.

Nå er alt klart da, akkurat montert stativer, kabler er terminert med bananplugger osv... Må bare lese litt bruksanvisning for å prøve å få koblet ting sånn tålig riktig med en gang.

Alt burde vel settes til stereo innstillinger på alle enheter så lenge jeg bare har de 2 frontene?

Bilder skal bli etter hvert. Jeg mangler enda mediecenter PC-en i benken.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, deaktiverer det på min kjære Oppo DVD spiller

Får prøve å koble TV dekoderen rett i Yamahaen så ser jeg jo. Sikkert en haug med innstillinger som må til.

Nå er alt klart da, akkurat montert stativer, kabler er terminert med bananplugger osv... Må bare lese litt bruksanvisning for å prøve å få koblet ting sånn tålig riktig med en gang.

Alt burde vel settes til stereo innstillinger på alle enheter så lenge jeg bare har de 2 frontene?

Bilder skal bli etter hvert. Jeg mangler enda mediecenter PC-en i benken.
    hvilket format du spiller i kand u jo velge helt selv på fjernkontrollen nederst står det feks stereo, og masse annet snaks.

Stereo er vel greit da du bare har 2 HT ja. når du da spiller film blir det å trykke på stereo knappen eller velge stereosignal i menyen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men selv DVD spiller og DVD filmer som egentlig har et 5.1 oppsett må jo bare tvinges til stereo tenker jeg...

Har liksom alltid hatt 5.0 system så dette er litt uvant

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men selv DVD spiller og DVD filmer som egentlig har et 5.1 oppsett må jo bare tvinges til stereo tenker jeg...

Har liksom alltid hatt 5.0 system så dette er litt uvant
    Stemmer det

Men det blir vel noe utviding senere? :P

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Mr Chill:
    må bare få si at makan til hjelp har jeg aldri sett :-). Bra at forumet har slike ressurspersoner! Stå på!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan absolutt ikke få skrytt nok av MR. Chill! Har sagt det mange ganger nå men han har virkelig hjulpet meg sykt mye.

Nå har jeg lyd her Sikkert mye greier som må stilles på men jeg fikk lyd fra TV-en og nå står radioen på for full guffe. Litt dårlig FM antenne Yamaha hadde lagt med som ikke sitter skikkelig på FM antenna i forsterker men.

Vet ikke helt hvor høyt jeg tørr gå på volumkontrollen. Redd for at HT eller forsterker skal gå til dundass :-P

Har fått kjørt den autoinstillings greia til Yamaha nå hvert fall.

Skal få tatt bilder en av de kommende dagene men nå har jeg holdt på i 12 timer i dag med dette så nå skal jeg prøve å sette på en film

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan absolutt ikke få skrytt nok av MR. Chill! Har sagt det mange ganger nå men han har virkelig hjulpet meg sykt mye.

Nå har jeg lyd her Sikkert mye greier som må stilles på men jeg fikk lyd fra TV-en og nå står radioen på for full guffe. Litt dårlig FM antenne Yamaha hadde lagt med som ikke sitter skikkelig på FM antenna i forsterker men.

Vet ikke helt hvor høyt jeg tørr gå på volumkontrollen. Redd for at HT eller forsterker skal gå til dundass :-P

Har fått kjørt den autoinstillings greia til Yamaha nå hvert fall.

Skal få tatt bilder en av de kommende dagene men nå har jeg holdt på i 12 timer i dag med dette så nå skal jeg prøve å sette på en film
    Hehe, ser den du får kose deg med en film håper lyden er ordentlig. Når du får tatt noen bilder med oversikt etc, an vi jo prøve tweake på litt ting. Hjelpe deg med romkorreksjonen til yamaha etc. Men får ta det en annen dag

Kos deg med nytt anlegg, og gratulerer masse

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn! Da har jeg fått skrudd sammen mediecenter PC og satt inn i benken. Se vedlagte bilder av oppsettet

Eneste jeg fant ut som irriterer meg voldsomt er på mediecenter PC som er koblet med HDMI inn i forsterker så blir ikke bildet på TV riktig.

Jeg har prøvd å stille aspect på TV samt oppløsning på selve mediecenteret uten at jeg får sett hele bildet fra skriverbordet på mediecenter.

Mediecenteret kjører Ubuntu Linux og gjenkjenner TV-en min som en Panasonic 65". Men Tv-en min er bare 50" :x

Tenkte kanskje noe kunne stilles på Yamahaen angående bilde siden HDMI signalet kommer inn der. Veldig snålt da Xbox360, DVd spiller mm viser korrekt bilde på TV som også bruker HDMI via forsterker.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det her så jo ikke så værst ut dette Tror nok stativHT var det smarteste valget her, ser det er litt trangt

Ble jo et stillig oppsett Får du spare opp til sub etc.

Når det gjelder Aspect ratio er jeg litt itvil, kan hende du må inn på noen skjerminnstllinger på pcen din, men linux har jeg null peiling på desverre :P

Vil foreslå å lage en ny tråd ang dette problemet for å få hjelp av folk som kanskje har litt peiling på det

Hvordan syns du lyden er da?

Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •