Anbefalninger forsterker + høyttalere 2.0 oppsett - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 183
    Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Blir isåfall.

Klipsch RF-52 - 4199 + frakt
    Yamaha 767 - 3800

=7999 + den frakten på klipschen.

Istedenfor den jbl og hk pakka får du også:

Yamaha 767 - 3800
    Klipsch RB-81 - 5999
    Stativ til RB-81 - 499

=10298 + frakten på det

Klipsch Reference RB-81 II - Surround-/ stativhøyttaler - Finn laveste pris, omtaler og informasjon

Det vil jo spille enda bedre igjen en RF-52 men også litt dyrere igjen, men enda billigere en JBL pakka, pluss at det gir deg mer muligheter en JBL pakka

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av enurweb
    Jeg liker tanken på alt snadderet Yamahaen og forsåvidt Onkyoen i starten av denne tråden har men tilbakemeldingene jeg fikk fra Soundgarden var at de to merkene har masse funksjoner mens H/K har lyden... :???:

Jeg vet ingen ting om RF-52.... Tror kanskje det var en gammel modell av RF-52 som blir solgt til 4000kr.
    Hehe, du må ikke la deg påvirke så lett. Selvfølgelig sier han at H/K har den musikalske egenskapen, han vil jo selge det de selger. Hadde de solgt Yamaha hadde han vel nevnt dette også, om han skal komme her si yamaha er en dårligere recievere enn H/K 360 samtidig som det er en dårlig musikalsk reciever kan du be han ringe meg skal jeg be han plante bena på jorden igjen.

Ja H/K er gode på musikk men dette er en veldig smak og behag sak, personlig syns jeg Yamaha overgår det meste på film, de har en helt utrolig egenskap til å fremstille innhold som er på filmer, og jeg mener det er ingen som overgår dem på dette, før man kommer opp i svimlende summer.

Og min Yamaha spilte mye bedre på musikk en det min onkyo gjorde, for å si det slik, den Yamahan er det beste reciever kjøpet du får for penger om dagen. Nytt altså, jeg har nevnet det for alle her inne som har lurt på reciever, rett og slett fordi den er svinebra.

Man vet jo ikke om du kanskje heller hadde likt yamaha fremfor H/K, folk har forskjellige preferanser, og om du hadde gått for yamahan og du ble missfornøyd skal jeg personlig gå ned til kristiansand og betale deg pengene du brukte på den :P hehe.

EDIT: PS ja det er nok den gamle RF serien, men de ser nesten helt like ut og det er ikke store forksjellen lydmessig, er fortsatt et veldig bra kjøp

Hvis du vil ha den nye RF serien får du jo RB-81 som jeg har linket opp der

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Hehe, du må ikke la deg påvirke så lett. Selvfølgelig sier han at H/K har den musikalske egenskapen, han vil jo selge det de selger. Hadde de solgt Yamaha hadde han vel nevnt dette også, om han skal komme her si yamaha er en dårligere recievere enn H/K 360 samtidig som det er en dårlig musikalsk reciever kan du be han ringe meg skal jeg be han plante bena på jorden igjen.

Ja H/K er gode på musikk men dette er en veldig smak og behag sak, personlig syns jeg Yamaha overgår det meste på film, de har en helt utrolig egenskap til å fremstille innhold som er på filmer, og jeg mener det er ingen som overgår dem på dette, før man kommer opp i svimlende summer.

Og min Yamaha spilte mye bedre på musikk en det min onkyo gjorde, for å si det slik, den Yamahan er det beste reciever kjøpet du får for penger om dagen. Nytt altså, jeg har nevnet det for alle her inne som har lurt på reciever, rett og slett fordi den er svinebra.

Man vet jo ikke om du kanskje heller hadde likt yamaha fremfor H/K, folk har forskjellige preferanser, og om du hadde gått for yamahan og du ble missfornøyd skal jeg personlig gå ned til kristiansand og betale deg pengene du brukte på den :P hehe.

EDIT: PS ja det er nok den gamle RF serien, men de ser nesten helt like ut og det er ikke store forksjellen lydmessig, er fortsatt et veldig bra kjøp

Hvis du vil ha den nye RF serien får du jo RB-81 som jeg har linket opp der
    DEAL :-D skal prøve å bli så missfornøyd som mulig

Jeg sikler på Yamahaen egentlig men blir bare litt skeptisk til om den har nok power. Det er liksom eneste motargumentet til f.eks. H/K.

Men OK, Yamahaen er kanskje ikke kraftig nok til å drive JBL pakken så da er vi tilbake på f.eks. Klipsch. Faktisk mente også HiFi klubben at Yamahaen kanskje ikke pakket nok power til å drive de B&W høyttalerne som kompisen min nevnte. De anbefalte jo da heller Dali.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo også se det slik

Jeg er en nøytral person som er her for å hjelpe deg, greit mitt syn frager jo litt på klipsch og yamaha, men er kun fordi jeg vet det er så bra, 80% av alle på forumet kan ikke ta feil (klipsch);P Han på soundgarden er der for å selge til deg, for han er du penger, for meg er du snart forhåpentligvis en lykkeligere man som jeg kan skrive under på gjorde et godt kjøp

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DEAL :-D skal prøve å bli så missfornøyd som mulig

Jeg sikler på Yamahaen egentlig men blir bare litt skeptisk til om den har nok power. Det er liksom eneste motargumentet til f.eks. H/K.

Men OK, Yamahaen er kanskje ikke kraftig nok til å drive JBL pakken så da er vi tilbake på f.eks. Klipsch. Faktisk mente også HiFi klubben at Yamahaen kanskje ikke pakket nok power til å drive de B&W høyttalerne som kompisen min nevnte. De anbefalte jo da heller Dali.
    Klipsch er lettdrevne. Skal love deg du får power ut av de med den recieveren, uavhengig om du velger RB-81 eller RF-52

RF-52 har 96 db følsomhet i forhold til de Bowersene som hadde 84? Kan du spille med 4 ganger mer lydtrykk eller noe før den kneler

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikket du på de RF-52 som jeg linket til? Ser andre nettbutikker har RF-52 med noen bokstaver bak i modellmerkingen. Mest sannsynlig en gammel modell da av RF-52 høyttalerne.

De skulle forøvrig ha 1000 kroner i frakt uansett om kun bestiller HT.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikket du på de RF-52 som jeg linket til? Ser andre nettbutikker har RF-52 med noen bokstaver bak i modellmerkingen. Mest sannsynlig en gammel modell da av RF-52 høyttalerne.

De skulle forøvrig ha 1000 kroner i frakt uansett om kun bestiller HT.
    Ja ser det er den gamle modellen, men det er ikke noe problem, men altså, 1000 spenn i frakt, det var jo helt sinnsvakt

Da ville jeg heller gått for RB-81 II også finne et stativ i tillegg, får du den nye modellen pluss at det koster sikkert bare en 1500 spenn mer med frakt og alt. 10500 spenn sikkert

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RB-81 II er en samme type høyttaler som den B&W høyttaleren som kopmpisen min nevnte?

Er det store forskjeller på RB-81 II og RF-52 da? RB-81 II spiller kanskje fletta av RF-52 som Yamahaen driver på en bra måte?

Uhm... Masse spørsmål på en gang men har ett til her som jeg bakt inn i flere innlegg allerede
    Hvordan låter disse Klipschene i filmer med litt action scener sammen med Yamahaen? Blir det noe trøkk liksom eller de mer i særklasse på ren lyd?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RB-81 II er en samme type høyttaler som den B&W høyttaleren som kopmpisen min nevnte?

Er det store forskjeller på RB-81 II og RF-52 da? RB-81 II spiller kanskje fletta av RF-52 som Yamahaen driver på en bra måte?

Uhm... Masse spørsmål på en gang men har ett til her som jeg bakt inn i flere innlegg allerede
    Hvordan låter disse Klipschene i filmer med litt action scener sammen med Yamahaen? Blir det noe trøkk liksom eller de mer i særklasse på ren lyd?
    RB-81 II er en samme type HT ja, altså en stativHT, RB-81 spiller bedre en RF-52 ja RB-81 II er også veldig lettdrevet, Yamahan skal ikke ha noe problemer.

Til det siste spm ditt vil jeg bare si "vent å se" Du kommer til å få et bredt og fint glis

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sweet! Vi nærmer oss en løsning her endelig...

Har det noe å si at disse høyttalerne kommer til å stå temmelig klin inntil TV skjermen (50" Panasonic plasma), ingen innvirkninger liksom på TV-en? Er jo såvidt jeg vet magneter i HT.

Ser også noe genialt med elutstyr.no... bestiller jeg for mer enn 5000kr får jeg fri frakt

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sweet! Vi nærmer oss en løsning her endelig...

Har det noe å si at disse høyttalerne kommer til å stå temmelig klin inntil TV skjermen (50" Panasonic plasma), ingen innvirkninger liksom på TV-en? Er jo såvidt jeg vet magneter i HT.

Ser også noe genialt med elutstyr.no... bestiller jeg for mer enn 5000kr får jeg fri frakt
    Fri frakt er jo et pluss enda større grunn.

Neida, skal ikke ha noe problem for TVen det, så lenge du ikke plasserer de inni tven :P

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte på å kjøpe disse stativene fra samme nettbutikken: Elutstyr.no | Nettbutikk for Hi-Fi og bilstereo

Selve topplata der høyttalere skal stå er jo mye mindre enn selve høyttalerene men det er vel meningen. Stativet tåler 15kg vekt pr stativ så det passer jo bra i og med at HT veier 12,5kg.
    HiFi klubb fyren sa i dag det var lurt å legge noe lærerkitt eller hva han kalte det under HT men om du ser på bildet av stativet ser det ut som om det er spikes både mot gulv og på toppen mot HT.

Lurer jo fælt på hvor høyt jeg bør plassere HT også da. TV benken er 80cm høy hvor da TV-en står oppå. Bør jeg velge 80 cm stativ sånn at HT + stativ blir tilsammen 130cm? Eller kan det være smartere å velge 60cm stativ?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte på å kjøpe disse stativene fra samme nettbutikken: Elutstyr.no | Nettbutikk for Hi-Fi og bilstereo

Selve topplata der høyttalere skal stå er jo mye mindre enn selve høyttalerene men det er vel meningen. Stativet tåler 15kg vekt pr stativ så det passer jo bra i og med at HT veier 12,5kg.
    HiFi klubb fyren sa i dag det var lurt å legge noe lærerkitt eller hva han kalte det under HT men om du ser på bildet av stativet ser det ut som om det er spikes både mot gulv og på toppen mot HT.

Lurer jo fælt på hvor høyt jeg bør plassere HT også da. TV benken er 80cm høy hvor da TV-en står oppå. Bør jeg velge 80 cm stativ sånn at HT + stativ blir tilsammen 130cm? Eller kan det være smartere å velge 60cm stativ?
    Ville muligens valgt 60cm stativ da, syns 130 var litt høyt, mine RF 82 ligger 110 over gulvet ca, da får vi samme hyde på det, tven min er vel sikkert heist opp 80 cm over gulvet også som din. Spar den hundrelappen og gå for 60cm du Fint stativ gå for det fra samme butikk, sparer du frakt

Og vent med slike tweaks som lærkitt etc, det kan man ta senere :P de står jo allerede på fine spikes

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Passer vel bedre også når de en eller annen gang skal flyttes som bakhøyttalere for å gjøre plass til noen monstere der framme med 60cm stativ bak sofaen :-D

Synes jeg leste på høyttaler beskrivelsen at det fulgte med knotter til HT men kan vel bare la være å bruke dem også når stativ har disse spikene (ser da ut som spikes?)

Spikes på parkettgulv er også veldig kurrant håper jeg

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Passer vel bedre også når de en eller annen gang skal flyttes som bakhøyttalere for å gjøre plass til noen monstere der framme med 60cm stativ bak sofaen :-D

Synes jeg leste på høyttaler beskrivelsen at det fulgte med knotter til HT men kan vel bare la være å bruke dem også når stativ har disse spikene (ser da ut som spikes?)

Spikes på parkettgulv er også veldig kurrant håper jeg
    Det stemmer

Fått bestemt deg? :P Må vel nesten si vi har analysert markedet her rimelig bra sammen

Er vel bare bestille?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det sånn. Jeg utnevner deg herved til månedens mest hjelpsomme forumekspert til tross for at måneden ikke er omme og at jeg ikke har noe rettigheter til å gjøre det :-D

Tror jeg går for dette oppsettet jeg altså, virker som om det blir en bra pakke dette tror jeg!

Eneste som jeg har spurt noen ganger om men som sikkert er blitt oversett i strømmen av andre spørsmål er innspillingstid på disse Klipscene... Har lest at man må bruke veldig lang tid på å spille dem inn? Nå vet jeg ikke helt hva det vil si heller akkurat.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det sånn. Jeg utnevner deg herved til månedens mest hjelpsomme forumekspert til tross for at måneden ikke er omme og at jeg ikke har noe rettigheter til å gjøre det :-D

Tror jeg går for dette oppsettet jeg altså, virker som om det blir en bra pakke dette tror jeg!

Eneste som jeg har spurt noen ganger om men som sikkert er blitt oversett i strømmen av andre spørsmål er innspillingstid på disse Klipscene... Har lest at man må bruke veldig lang tid på å spille dem inn? Nå vet jeg ikke helt hva det vil si heller akkurat.
    Hehe takker for det

Du vil bli veldig fornøyd med dette oppsettet, det er garantert

Innspillingstid er noe som gjelder på alle HT, det er ikke noe du trenger tenke på konkret, det er bare det at når HT kommer fra fabrikk kan elementene være litt stive, dette løsner opp ved "innspillingstiden" som gjør at du får en litt finere og mer dynamisk lyd. Innspillingstid på klispch er vel en 100 timer eller noe.

Om du vil kan man jo sette på anlegget med litt musikk mens du er på jobb, personlig så liker jeg lytte til de hele innspillingstiden siden du kan høre at de blir bedre over tid syns dette var veldig morro på mine klipsch, de ble liksom bare bedre og bedre for hver gang jeg spilte på de :P

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner... Innspillingstiden gjelder vel uansett hva man gjør om det er musikk eller film?

Det vel gjerne at man bør ta det litt rolig med tanke på volum i innspillingstiden?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner... Innspillingstiden gjelder vel uansett hva man gjør om det er musikk eller film?

Det vel gjerne at man bør ta det litt rolig med tanke på volum i innspillingstiden?
    Ja gjelder det samme. Neida, er bare guffe på, jeg griset på som bare det med engang jeg

EDIT: Elementene er jo ikke noe dårligere eller svakere, de bare er litt stivere i formen Se på det som pupper, når man er ung har man faste pupper, mens når man blir gamel har man hengepupper :P hehe litt rar sammenligning men :P

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brilliant! Regnet med at jeg måtte være forsiktig som bare det, hvert fall det inntrykket jeg satt med

Da er Klipshene bestillt og jeg kan regne med selv som en av gutta ganske snart :-D

Du skal se det... Når de kommer blir det ny tråd med oppsett

Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •