Anbefalninger forsterker + høyttalere 2.0 oppsett - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 183
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror jeg går for nytt utstyr fra butikk.

Men Onkyo har mer watt enn Yamahaen. Hvordan virker det inn på Jamo høytallerne da?

Ser ut som om den Boxee greia kan spille av det meste fra lokalt nettverk også som da gjør nettverkinngang fra Onkyo overflødig vil jeg tro.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av enurweb
    Tror jeg går for nytt utstyr fra butikk.

Men Onkyo har mer watt enn Yamahaen. Hvordan virker det inn på Jamo høytallerne da?

Ser ut som om den Boxee greia kan spille av det meste fra lokalt nettverk også som da gjør nettverkinngang fra Onkyo overflødig vil jeg tro.
    Ikke legg deg formye oppi wattene dems, de er nok like kraftige, er bare yamaha som er mer konservative på hva de oppgir i effekt en det onkyo er.

De drar nok jamo pakka bra nok begge to, uten problemer.

Om kostnadene for yamaha og boxee blir mindre uansett så hadde jeg gått for det, boxee greia er jo en smart liten sak da

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, trodde dette var avgjort jeg etter mye lesing de siste 2 dagene men nå må jeg altså sammenligne Yamahaen opp mot Onkyo en gang til samt lese meg opp på Boxee løsningen.

Som en tredje ting i mixen har jeg jo Xbox360 som vel også kan streame musikk fra nettverket om jeg ikke tar feil. Kanskje gjør Boxee det en smule mer elegant da.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, trodde dette var avgjort jeg etter mye lesing de siste 2 dagene men nå må jeg altså sammenligne Yamahaen opp mot Onkyo en gang til samt lese meg opp på Boxee løsningen.

Som en tredje ting i mixen har jeg jo Xbox360 som vel også kan streame musikk fra nettverket om jeg ikke tar feil. Kanskje gjør Boxee det en smule mer elegant da.
    Boxee boksen gjør det definitivt mer elegant

Hva er det du kom fram til her ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter egentlig med å bestemme meg og egentlig har det kokt ned til at forsterkervalget avhenger av hvilken type medialøsning jeg går for.

Skal snakke litt med en kamerat i dag angående en mulig mediacenter PC i TV benken i stedet for Boxee Box eller andre ting.

Men om det blir mediacenter PC og du er hellig overbevist om at Yamaha forsterkeren er vel så god som Onkyoen så tror jeg det blir Yamaha når plutselig behovet for nettverk til forsterker er borte.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter egentlig med å bestemme meg og egentlig har det kokt ned til at forsterkervalget avhenger av hvilken type medialøsning jeg går for.

Skal snakke litt med en kamerat i dag angående en mulig mediacenter PC i TV benken i stedet for Boxee Box eller andre ting.

Men om det blir mediacenter PC og du er hellig overbevist om at Yamaha forsterkeren er vel så god som Onkyoen så tror jeg det blir Yamaha når plutselig behovet for nettverk til forsterker er borte.
    Det er uten tvil at den forsterkeren er vel så bra som onkyoen.

Personlig liker jeg Yamaha lyden mye bedre. Er faktiskt noen av de sykeste kinoene her inne som bruker den yamahaen som reciever og har bare supplert med en ekstra effekttrinn. Og i forhold til pris er det jo ikke snakk om noe annet.

Når det gjelder HTPC er jo ikke det dumt. Har en slik løsning selv og er veldig fornøyd, bruker jeg bare spotify og xbmc/mediaportal på den

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg snakket litt med han kameraten min i dag og noen ting er fortsatt det samme men han klarte på en underlig måte å få meg til å innse at kanskje ikke behovet for surroundanlegg er så stort som jeg har tenkt i mitt lille hode.

Han mente jeg helt klart burde bruke pengene mine på å heller bare kjøpe 2 fronthøytallere. Han selv brukte faktisk noen bakhøytallere som fronthøytallere som han var veldig godt fornøyd med: B&W DM685 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Han bruker de høytallerne på stativ i front uten sub og er svært godt fornøyd. Han bruker dem sammen med en Harman Kardon forsterker til ca. 10.000 kroner da som er litt uten for min price range.

Men kanskje kan jeg gå for samme høytallerne sammen med Yamaha forsterkeren? Vet dog ikke hvilket stativ jeg kan kjøre de på i så fall.

Ellers virker det nå ganske bankers at det blir mediacenter PC som skal kjøre Linux med XBMC på samt en NAS boks som mediacenter PC kan streame musikk og video fra.

Mangler dog anbefalning til fjernkontroll til mediacenter maskinen. Tenker tastatur og musestyring i samme enhet.

Så... Hva er tipsene nå etter at jeg har bestemt meg for kun 2 fronthøytallere?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg snakket litt med han kameraten min i dag og noen ting er fortsatt det samme men han klarte på en underlig måte å få meg til å innse at kanskje ikke behovet for surroundanlegg er så stort som jeg har tenkt i mitt lille hode.

Han mente jeg helt klart burde bruke pengene mine på å heller bare kjøpe 2 fronthøytallere. Han selv brukte faktisk noen bakhøytallere som fronthøytallere som han var veldig godt fornøyd med: B&W DM685 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Han bruker de høytallerne på stativ i front uten sub og er svært godt fornøyd. Han bruker dem sammen med en Harman Kardon forsterker til ca. 10.000 kroner da som er litt uten for min price range.

Men kanskje kan jeg gå for samme høytallerne sammen med Yamaha forsterkeren? Vet dog ikke hvilket stativ jeg kan kjøre de på i så fall.

Ellers virker det nå ganske bankers at det blir mediacenter PC som skal kjøre Linux med XBMC på samt en NAS boks som mediacenter PC kan streame musikk og video fra.

Mangler dog anbefalning til fjernkontroll til mediacenter maskinen. Tenker tastatur og musestyring i samme enhet.

Så... Hva er tipsene nå etter at jeg har bestemt meg for kun 2 fronthøytallere?
    Hmm, jeg deler nok ikke samme synspunkt som din kompis akkurat :P

Om du skal bruke anlegget ditt mest til film så er jo det surround anlegget det beste kjøpet mener nå jeg. Det gir masse for pengene, og selv hele surround anlegget er billigere en de to stativ ht alene.

Kompisen din har som sagt en forsterker til 10 lapper da blir det fort litt annet trykk ut av frontene en en budsjett forsterker. Men du må jo helst se hva du har lyst til å bruke det til. Personlig kunne jeg aldri tenkt meg å se på film i stereo med stativht selvom de spiller veldig bra. Jeg hadde stereo oppsett på stativ før og filmopplevelsene blir jo helt annerledes i surround med god sub.

Skal du derimot sitte og nyte litt musikk i avslappende omgivelser så kan jo de stativht fungere. Jeg vil hvertfal at du hører på oppsettet til kopmisen din først, både til film og musikk

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På en annen side så kan du jo feks gå for de stativht og yamahan, og deretter bygge ut senere når du føler du kan bruke penger på det.

Feks lage deg et veldig bra B&W oppsett, med store fronter senere, og putter disse til surround bak. Da vil det jo igjen bli mye bedre med Jamo, men også 6ganger så dyrt

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han kompisen spurte meg bare om jeg egentlig kom til å savne bakhøytallere noe særlig om de ikke hadde vært der og når jeg tenker meg om så er det i grunnen ikke så sykt mye jeg har lagt merke til bakhøytallere tidligere til tross for at jeg elsker film.

2 fronthøytallere er ikke å anbefale i det hele tatt til film? Han ba meg også tenke på hvilken lyd jeg ønsket meg og personlig fortalte han meg at han var litt var for for mye diskant som vel er litt høyfrekvent.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han kompisen spurte meg bare om jeg egentlig kom til å savne bakhøytallere noe særlig om de ikke hadde vært der og når jeg tenker meg om så er det i grunnen ikke så sykt mye jeg har lagt merke til bakhøytallere tidligere til tross for at jeg elsker film.

2 fronthøytallere er ikke å anbefale i det hele tatt til film? Han ba meg også tenke på hvilken lyd jeg ønsket meg og personlig fortalte han meg at han var litt var for for mye diskant som vel er litt høyfrekvent.
    Jeg forstod ikke helt hva du mente i siste setningen din.

Er det helt umulig å kjøpe brukt? Det vil være mitt beste tips!
    Jeg vil også anbefale deg å kjøpe 2 fronter+Reciver (med pre-out). Da vil du kunne få deg noen fronter som er relativt gode, kontra et 5.0 oppsett der hver komponent koster ca 1k.

Også har du mulighet for å utvide etterhvert. Eller droppe det dersom du ikke vil. Et slikt oppsett vil ha utrolig stor fleksibilitet. Du kan legge på:
    Effektforsterker
    Flere høyttalere
    Selge reciver og gå for ren Stereo
    Kjøpe subwoofer.

Dersom du er helt låst på 5.1 så ville jeg sett på hfk og surround.no. IKKE komplett.no eller slike butikker.

Mange muligheter med mediesenter. Jeg bruker min vanlige pc. Alt jeg forandret var at jeg satt inn et AMD HD5770 kort.

PS: Grunnen til at du sikkert ikke fant noe på biltema når du søkte på høytaller kabler er pga det skrives "høyttaler"
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stemmer jo forsåvidt at det vil gi deg mer muligheter gå for et stereo oppsett når du har så lite penger bruke i utgangspunktet.

Men da ville jeg sterkt vurdert klipsch også, kan du heller bygge ut videre med et klipsch oppsett. Klipsch er jo fantastisk på film og er utrolig lett supplere og bytte ut da det er så mye solgt at det alltid ligger noe her og der på brukten. Ville Hvertfall hørt på begge deler for å finne ut hva du likte best lydsignatur messig.

For prisen av de B&W får du jo feks RF-62 eller 82 på brukten. Parret med yamaha recieveren og en HTPC har du jo fantastisk utgangspunkt til en fantastisk kino

Greit nok Jamo settet spiller jo veldig bra til prisen, men om du har planer om å utvide eller vil være åpen for det så kan du jo like gjerne gjøre det på denne måten.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valgets kval Vil tro det er ålreit å se film med 2 gode fronter også da... Det som hvert fall virker sikkert nå er jo denne Yamaha forsterkeren.

Fryktelig vrient å bestemme seg for det ene eller det andre. Sliter litt med å med å bare ta en avgjørelse på 2.0 eller 5.0. Ryddighetsmessig stuen vil 2.0 definitivt være det beste valget men samtidig får man jo mye for pengene med Jamo pakken.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valgets kval Vil tro det er ålreit å se film med 2 gode fronter også da... Det som hvert fall virker sikkert nå er jo denne Yamaha forsterkeren.

Fryktelig vrient å bestemme seg for det ene eller det andre. Sliter litt med å med å bare ta en avgjørelse på 2.0 eller 5.0. Ryddighetsmessig stuen vil 2.0 definitivt være det beste valget men samtidig får man jo mye for pengene med Jamo pakken.
    Uten tvil. Vil si at du burde gå for 2.0 jeg og heller oppgradere, gir deg et mye bedre utgangspunkt, samt interesse og motivasjon for å oppgradere istedenfor å sitte med et halvbillig oppsett og ikke gidde oppgradere :P

Men sjekk ut klispch, får så mye for pengen på det for brukte klispch Mer en den nye B&W du linket til

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er et bra kjøp.

Selvom de er litt vannskadet nederst på baksiden

Klipsch RF-82 II - FINN Torget

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heller litt over mot 2.0 altså...

Haha, utrolig merkelig hvordan denne prosessen har endret seg underveis

Føler meg så skeptisk til å kjøpe brukt liksom... Hvordan vet man at personen man kjøper fra ikke selger deg noe ødelagt vrakgods liksom

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heller litt over mot 2.0 altså...

Haha, utrolig merkelig hvordan denne prosessen har endret seg underveis

Føler meg så skeptisk til å kjøpe brukt liksom... Hvordan vet man at personen man kjøper fra ikke selger deg noe ødelagt vrakgods liksom
    Det vet man jo aldri, men sjekk de to på torget hvertfall, folk her pleier være rimelig seriøse

Har kjøpt masse brukt selv jeg fungeret ypperlig

begge mine subber og min yamaha kjøpte jeg brukt

EDIT: BTW er slik det pleier utvikle seg bedre være sikker :P

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt synd at det ikke er noe spennende litt nærmere Kristiansand i grunnen. Han i romsdal ønsker ikke sende pr. post.

Ser han ene tar 500 kroner ekstra så leveres høyttalerne. Eneste jeg har å utsette på dem uten å vite om de er skadet er fargen på dem

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser også at Klipsch høyttalere må spilles inn over ganske lang tid før de får ut potensialet sitt.

Så lurer jeg jo også nok en gang på om Yamaha forsterkeren er kraftig nok til at Klipsch høyttalere høres bra ut...

Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •