Anbefalninger forsterker + høyttalere 2.0 oppsett - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 183
    Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av enurweb
    I'm back

Begynte å fundere på en sak når jeg kikket på Jamo høytallerne. Hva er egentlig forskjellen på høytallere med eller uten dekslet over elementene?

Er det bare pga noen synes det ser bedre ut uten deksel og andre synes det er penere med dem på? Tenkte kanskje det spillte en rolle for ett eller annet
    er nok for beskyttelse bare og det estetiske.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av beiver
    Er det langt fra lytteposisjon til bakhøyttalere?
    Har du en bakvegg kan du jo bruke veggfeste.
    Veggfeste | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    Supert tips som jeg setter pris på men dessverre så er bakhøytaller plasseringen midt på i et avlangt rom. Nærmeste vegg for dem er inne på kjøkkenet.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert tips som jeg setter pris på men dessverre så er bakhøytaller plasseringen midt på i et avlangt rom. Nærmeste vegg for dem er inne på kjøkkenet.
    Hadde jo vært stilig det da, får du jo lyd når du løper henter popcorn også :P

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... Er vel 4 meter fra sofaryggen og bort til nærmeste vegg. Tror samboeren hadde klikka

Leser forresten at Jamo høytallerne anbefales å settes på spikes. Igjen, vi snakker medfølgende føtter?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser forresten at det står på Lefdal at det medfølger veggfester for senter og satelitter.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... Er vel 4 meter fra sofaryggen og bort til nærmeste vegg. Tror samboeren hadde klikka

Leser forresten at Jamo høytallerne anbefales å settes på spikes. Igjen, vi snakker medfølgende føtter?
    det følger med føtter. Ikke stress noe med spikes. Vil fungere ypperlig uten, tror nok ikke du vil høre noe forskjell uansett.

Newcomer PunkBuster sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det følger med spikes til frontene og gummiknotter til senteren i jamo S606 HCS3 pakken. Angående spikesene ble bassen strammere og den ble ikke like mye vibrasjoner i sofaen..

Ser forøvrig at komplett har den på tilbud nå: Komplett.no - Jamo S606 HCS3 Surroundpakke

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, om spikes følger med så er det vel bare å bruke dem da Antar at det er en bra ting at bassen ble strammere og mindre risting...

Tror jeg handler på Lefdal så kan jeg hente dem i butikk og slippe frakt på dem Koster 3995 på Lefdal i øyeblikket.

Men nå har jeg sittet å lest på artikkelen på Hjemmekino.no og ser nå at de testet Jamo S606 HCS6 som fikk strålende kritikk.

Altså ikke Jamo S606 HCS3 som ble linket til i denne tråden. Da er det jo ikke disse som fikk den strålende anmeldelsen av Hjemmekino?

EDIT. kanskje bare sub som blir tatt ut av pakken fra HCS6 til HCS3?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mulig det er noen forskjell. men ser det ikke helt med engang. Ser den HS6 pakken inneholder sub i tillegg da, den koster 7 lapper.

Tror ikke du blir noe missfornøyd uansett, det er jo innenfor ditt budsjett den til 4 lapper. Tror jeg heller ville gått for den, leser du kommentarene til den på komplett er jo folk utrolig fornøyde.

Supplerer du heller med en sub ved senere anledning.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg velger å tro i min lykkerus boble akkurat nå at det bare er suben som er tatt bort :-D

Så kan jeg heller kjøpe en enda fetere sub siden som overgår den som følger med HCS6 pakken.

Forresten Mr. "help alot" Chill :-D En kollega som jeg snakket litt med dette om i dag mente at Biltema kablene sikkert var OK for senter og bakhøytallere men han mukket veldig på at jeg hadde tenkt å bruke dem på fronthøytallerne. Mente jeg burde kjøpe noe mer kvalitet på akkurat frontene.

Nå virker det jo som om du har en god porsjon peiling men for hver tilbakemelding som strider mot det ene eller det andre blir jeg jo litt i tvil Ikke noe disrespekt, jeg er bare uviten 8)

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, om spikes følger med så er det vel bare å bruke dem da Antar at det er en bra ting at bassen ble strammere og mindre risting...

Tror jeg handler på Lefdal så kan jeg hente dem i butikk og slippe frakt på dem Koster 3995 på Lefdal i øyeblikket.

Men nå har jeg sittet å lest på artikkelen på Hjemmekino.no og ser nå at de testet Jamo S606 HCS6 som fikk strålende kritikk.

Altså ikke Jamo S606 HCS3 som ble linket til i denne tråden. Da er det jo ikke disse som fikk den strålende anmeldelsen av Hjemmekino?

EDIT. kanskje bare sub som blir tatt ut av pakken fra HCS6 til HCS3?
    Det er bare sub som er forskjell på de to pakkene.
    Dumt og betale 3k mer for en sub som ikke holder mål.
    Bruk 3k på en brukt SVS pb10-nsd, da har du en sub som grisebanker xtz.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten Mr. "help alot" Chill :-D En kollega som jeg snakket litt med dette om i dag mente at Biltema kablene sikkert var OK for senter og bakhøytallere men han mukket veldig på at jeg hadde tenkt å bruke dem på fronthøytallerne. Mente jeg burde kjøpe noe mer kvalitet på akkurat frontene.

Nå virker det jo som om du har en god porsjon peiling men for hver tilbakemelding som strider mot det ene eller det andre blir jeg jo litt i tvil Ikke noe disrespekt, jeg er bare uviten 8)
    Altså, nå orker jeg ikke å dra noen høytalerkabel debatt inn i denne tråden, men personlig mener jeg at så lenge man har litt tykkelse på kabelene så har det ingenting å si, jeg har testet kabler mellom flere tusen og billig fra biltema og klarer ikke høre noen forskjell.

Og hvertfall ikke på det anlegget du har sett deg ut.Er det bare dumt å bruke mye penger på det når du har et slikt budsjett. En god regel mange bruker er 10% på kabler av totalsummen, det tilsvarer da 400spenn for deg, som passer til biltema kabler, jeg bruker det selv

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da legger vi kabeldebatten død

Har sett meg ut NetOnNet som stedet å handle forsterkeren da de er klart billigst. Dog opererer de med en ekstra B på slutten av modellnavnet. Altså Onkyo TX-NR708B.

Gud å lei jeg hadde vært av meg selv ca. nå og disse spørsmålene men jeg får vel anta at det er samme forsterkeren med eller uten B på slutten av modellnavnet.

EDIT. Regner også med at det ikke gjør noe at forsterkeren er 7.1 eller 7.2 forsterker selv om jeg bare velger å kjøpe 5.0 høytallerpakke.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da legger vi kabeldebatten død

Har sett meg ut NetOnNet som stedet å handle forsterkeren da de er klart billigst. Dog opererer de med en ekstra B på slutten av modellnavnet. Altså Onkyo TX-NR708B.

Gud å lei jeg hadde vært av meg selv ca. nå og disse spørsmålene men jeg får vel anta at det er samme forsterkeren med eller uten B på slutten av modellnavnet.

EDIT. Regner også med at det ikke gjør noe at forsterkeren er 7.1 eller 7.2 forsterker selv om jeg bare velger å kjøpe 5.0 høytallerpakke.
    Det er fordi den er i Black :P Det gjør ikke noe om med tanke på 7.1 eller 7.2 etc.

Men nå skal jeg skape litt hysteri for deg :P Hvorfor falt valget på Onkyo? Om det er en spesiell grunn så greit nok, men hvis ikke...

Så er Yamaha 767 på elkjøp et langt bedre kjøp. Den koster bare 3800 spenn, du får mye bedre garantibetingelser på elkjøp en det du gjør på netonnet.
    Den har også pre out, og har like mye krefter, er liksom yamahas motsvar på onkyo sin 708 så de stiller i samme klasse, bare at yamahan er billigere.

Personlig så syns jeg yamaha har en mye bedre lyd i tillegg (spesielt på film), og vil fremdeles passe ypperlig til jamo settet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja bare gi meg flere valg

Nå har ikke jeg kikket på Yamahaen så veldig men nettverk var en viktig faktor å kunne streame musikk fra hjemmenettverket direkte til forsterker.

Ellers så bare virket Onkyoen grei liksom, virket tålig fremtidsrettet med HDMI 1.4 innganger og slikt.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja bare gi meg flere valg

Nå har ikke jeg kikket på Yamahaen så veldig men nettverk var en viktig faktor å kunne streame musikk fra hjemmenettverket direkte til forsterker.

Ellers så bare virket Onkyoen grei liksom, virket tålig fremtidsrettet med HDMI 1.4 innganger og slikt.
    Dæven nå har jeg bursdag faktiskt :P

Yamahan er samme årsmodell som onkyoen vil tro den stiller like sterkt med tanke på hdmi og senere oppgraderinger etc.

Du kan se om den har nettverk som du trenger her LINK

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med dagen!

Ser ikke ut som om den har nettverk den Yamahaen, foruten akkurat det virker de jo temmelig like ja...

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med dagen!

Ser ikke ut som om den har nettverk den Yamahaen, foruten akkurat det virker de jo temmelig like ja...
    Hva med denne? Har du nettverk men ikke 3D da, men den koster jo like mye som 708 også er den jo 100 ganger bedre med tanke på kraft og romkorreksjon LINK

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller kanskje tilbake til Yamahaen...

Fikk et tips om en egen mediaboks som f.eks. Komplett.no - Boxee Box by D-Link Multimedia Player

Kan se ut som om den kanskje kan streame både video og musikk... Må lese litt mer på musikkdelen da.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller om du vil ha med 3D så er modellen over 708 her. LINK - ONKYO 808 Samme pris omtrent som 708, men bedre modell

Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •