Anbefalninger forsterker + høyttalere 2.0 oppsett - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 183
    Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette Jamo settet har fått mye skryt. Jamo S606 HCS3 høyttalerpakke - Lefdal
    Ble testet i bladet Hjemmekino og fikk strålende omtale.
    Ble testet på Onkyo 607 eller 608, husker ikke helt.

Det var med sub i pakka som ble testet og subben var det svakeste punktet.

Du klarer deg nok litt uten sub. Så sparer du litt til og kjøper en Svs sub på
    brukten.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av beiver
    Dette Jamo settet har fått mye skryt. Jamo S606 HCS3 høyttalerpakke - Lefdal
    Ble testet i bladet Hjemmekino og fikk strålende omtale.
    Ble testet på Onkyo 607 eller 608, husker ikke helt.

Det var med sub i pakka som ble testet og subben var det svakeste punktet.

Du klarer deg nok litt uten sub. Så sparer du litt til og kjøper en Svs sub på
    brukten.
    Hei!

Det ble anbefalt en sub fra den andre brukeren her inne som kostet 3000 kr om jeg ikke tar feil. Med denne pakka samt den suben så ender jeg bare 1000 kroner over budsjett som jo nok går greit.

Men disse bakhøytallerne trenger vel noen stativer eller noe? Hadde stativer til mine tidligere bakhøytallere hvor høytallerne måtte skrus fast, sikkert ikke det lureste jeg gjorde akkurat det å skru inn i selve treverket på høytalleren

Det beste i denne åpne stue/kjøkken løsningen min hadde kanskje vært små bakhøytallere eller lange tynne høytallere som er slanke og som står på fot.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet du det jamo settet hadde jeg helt glemt faktiskt. Det er nok enda bedre en det andre du fant.

Det har jeg hørt selv også, og var veldig bra lyd for pengene. Koster jo bare en tusing ekstra, men da får du hvertfall noe som garantert er bra.

Lillebroren min har dette på en onkyo 608, og det låter veldig bra.

Kan du jo prøve finne en XTZ 10" sub på brukten til en 2lapper så har du jo en kanonpakke

Sorry om det ble mye fram og tilbake mellom oppsett her nå :P

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen problemer med mye frem og tilbake, føler selv jeg bidrar vel mye på at det blir mye rart

Men som jeg nevnte i siste post før denne så blir på en måte bakhøytallere stående midt i rommet og egentlig litt sånn i veien. De må vel på noe stativ av en eller annen form?

Ser at Jamo front høytallere også har noe bass greier på sidene... Er dette i stedet for sub? Mest sannsynlig så blir mine front høytallere klemt litt inne mellom stereobenk og vegg på begge sider. Litt usikker på hvordan det kommer til å slå ut...

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av enurweb
    Ingen problemer med mye frem og tilbake, føler selv jeg bidrar vel mye på at det blir mye rart

Men som jeg nevnte i siste post før denne så blir på en måte bakhøytallere stående midt i rommet og egentlig litt sånn i veien. De må vel på noe stativ av en eller annen form?

Ser at Jamo front høytallere også har noe bass greier på sidene... Er dette i stedet for sub? Mest sannsynlig så blir mine front høytallere klemt litt inne mellom stereobenk og vegg på begge sider. Litt usikker på hvordan det kommer til å slå ut...
    den er nok ikke istedenfor sub nei er bare ellementet som er plassert slik. Mener huske de spiller ganske bra nedover også så, om du trenger sub kan du jo vente med å se
    Tror ikke det er noe problem med tanke på plasseringen din, men bakht må vel på noe stativ da ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser mer og mer ut som Jamo og Onkyo dette... :-D

Men når fronthøytallerne blir klemt inne mellom stereobenk og vegg kommer vel ikke lyden helt ut tenker jeg fra det sideelementet på fronthøytallerne.

Har dere noe anbefalninger angående stativ til disse bakhøytallerne? Jeg tror jeg får prøve å unngå å skru dem fast i treverket denne gangen... Hva skal de egentlig festes med på stativ? Dobbeltsidig teip eller noe slikt?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser mer og mer ut som Jamo og Onkyo dette... :-D

Men når fronthøytallerne blir klemt inne mellom stereobenk og vegg kommer vel ikke lyden helt ut tenker jeg fra det sideelementet på fronthøytallerne.

Har dere noe anbefalninger angående stativ til disse bakhøytallerne? Jeg tror jeg får prøve å unngå å skru dem fast i treverket denne gangen... Hva skal de egentlig festes med på stativ? Dobbeltsidig teip eller noe slikt?
    lyden kommer ut likevel den

trengs vel ikke festes i stativet, eventuelt bare bruke dobbeltsidig teip om du vil at de skal stå støtt.

skal se om jeg finner noen stativer jeg

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sjekk her vet LINK

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med at jeg totalt har ca. 10.000 kroner så tenker jeg 4000 kroner til Jamo pakken fra Lefdal, sub får komme siden.

Så tenker jeg kanskje å gå for Onkyo TX-NR708 i stedet for NR609.
    TX-NR708 koster ca 5700 og er vel en bedre forsterker og støtter vel "pre out"?

Eneste negative jeg kan se er at TX-NR708 virker å ikke støtte Spotify slik NR609 gjør.

Super snillt btw at du legger ned såpass innsats for en grønnskolling som meg

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    sjekk her vet LINK
    Nice :-D Ser man kan kjøpe spikes... Er det bare justerbare føtter til stativet?

Trenger vel kanskje ikke dobbeltsidig teip under men hadde noen små møbelknotter under høytallerne gjort seg når de skal stå på stativet?

Tenkte i grunnen samme tanken med møbelknotter under senterhøytaller ettersom om jeg har tenkt å plassere denne i midthyllen i stereobenken.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice :-D Ser man kan kjøpe spikes... Er det bare justerbare føtter til stativet?

Trenger vel kanskje ikke dobbeltsidig teip under men hadde noen små møbelknotter under høytallerne gjort seg når de skal stå på stativet?

Tenkte i grunnen samme tanken med møbelknotter under senterhøytaller ettersom om jeg har tenkt å plassere denne i midthyllen i stereobenken.
    er bare justerbare føtter ja.

Møbelknotter er gull, slipper du riper etc

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra da! Møbelknotter sørger vel for mindre vibrasjon også tenker jeg...

Justerbare føtter trenger jeg ikke... Tror jeg

Tenker du om 708 Vs. 609?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten også salg på disse stativene som har kostet 890 kroner før: Proson stativ i Svart Stativer | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gå for de billigste stativene

708 fremfor 609 ja, mer krefter

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herregud, stakkars... Holder deg oppe halve natta nå

708 TROR jeg har pre out uten å vite det helt sikkert. Minuset er manglende støtte for Spotify... Noe jeg tror hvert fall. Kanskje det kommer i en firmware oppdatering en gang.

Var inne å leita på Biltema etter kabler men ved å søke på høytallerkabeler eller bare høytaller kommer det ikke noe treff. Er det noe spesielt de heter de Biltema kablene du tenkte jeg kunne bruke? Hehe, tenker liksom at Biltema er litt sånn jalla greier men det er kanskje helt ok kvalitet.

Trenger vel bananplugger på kablene om jeg ikke tar feil også...

Sorry... Nå skal jeg virkelig ikke mase så mye mer. Du har hvert fall hjulpet meg MASSE og jeg nærmer meg en endelig avgjørelse på alt :-D

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herregud, stakkars... Holder deg oppe halve natta nå

708 TROR jeg har pre out uten å vite det helt sikkert. Minuset er manglende støtte for Spotify... Noe jeg tror hvert fall. Kanskje det kommer i en firmware oppdatering en gang.

Var inne å leita på Biltema etter kabler men ved å søke på høytallerkabeler eller bare høytaller kommer det ikke noe treff. Er det noe spesielt de heter de Biltema kablene du tenkte jeg kunne bruke? Hehe, tenker liksom at Biltema er litt sånn jalla greier men det er kanskje helt ok kvalitet.

Trenger vel bananplugger på kablene om jeg ikke tar feil også...

Sorry... Nå skal jeg virkelig ikke mase så mye mer. Du har hvert fall hjulpet meg MASSE og jeg nærmer meg en endelig avgjørelse på alt :-D
    ikke tenk på det, jeg er avforum avhengig uansett :P

708 har pre out ja.

Biltema kabler fungerer mer en masse, jeg har selv biltema kabler på et anlegg til over 50tusen, tykke gode kabler de selger bananplugger også som jeg også bruker, har bare trukket mine i kabelstrømper som selges på ebay.

Bananplugger
    Kabler 2x2.5mm holder i masseviss.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, om de holder til ditt 50k anlegg så skal det vel holde til mitt nå fremtidige 10k :-D

Blir vel heller 708 forsterkeren da tenker jeg... Har litt mer fremtidige valg da og som du sier så blir det vel enda litt mer power til både høytallere og fremtidig sub.

Tusen hjertelig takk for super hjelp i dag! Om du har noen gulltips på andre områder eller noe jeg ikke har spurt om som er viktig må du gjerne putte det inn i tråden når du har tid

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, om de holder til ditt 50k anlegg så skal det vel holde til mitt nå fremtidige 10k :-D

Blir vel heller 708 forsterkeren da tenker jeg... Har litt mer fremtidige valg da og som du sier så blir det vel enda litt mer power til både høytallere og fremtidig sub.

Tusen hjertelig takk for super hjelp i dag! Om du har noen gulltips på andre områder eller noe jeg ikke har spurt om som er viktig må du gjerne putte det inn i tråden når du har tid
    ikke noe problem ;D

legg ut noen bilder når du er ferdig da

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I'm back

Begynte å fundere på en sak når jeg kikket på Jamo høytallerne. Hva er egentlig forskjellen på høytallere med eller uten dekslet over elementene?

Er det bare pga noen synes det ser bedre ut uten deksel og andre synes det er penere med dem på? Tenkte kanskje det spillte en rolle for ett eller annet

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det langt fra lytteposisjon til bakhøyttalere?
    Har du en bakvegg kan du jo bruke veggfeste.
    Veggfeste | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Side 2 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •