Abrahamsen surround?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Abrahamsen surround?

heisann!

jeg driver å forsker litt på abrahamsen anlegg for foreldrene mine.
    de er ganske trollbundet av designet og lydkvaliteten til abrahamsen, men de kunne også tenke seg surround når de ser film.

jeg leste litt om Abrahamsen V2.0 forsterkeren på fatsound.no, og der står følgende:

"Med V2.0 kan du enkelt sette opp en av inngangene som hjemmekino input, som betyr at du kan integrere V2.0 med en eksisterende surround receiver".

det høres jo kjempefint ut, men forstår ikke helt hvordan jeg kan kombinere min Onkyo TS-XR 608 med abrahamsen V2.0.

Any ideas?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ha en receiver med preout front terminaler, disse kobler du til prosessor inngangen på en integrert forsterker. Alle stereokilder og front høyttalere tilkobles den integrerte, alle surroundkilder til receiveren. Ved stereo fungerer det som en normal integrert fforsterker, ved surround driver denintegrerte dine fronter.
    Se tråden om Integrert forsterker med prosessorinngang.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder V2 så bruker du effektdelen i V2 istedet for Onkyoen, du kobler da fra Pre Out på Onkyo til V2 inn på HT, du styrer volumet med receiveren. Men dog usikker på om 608 har pre out, at du må opp på 708 for å få denne muligheten.

Andre muligheter med Abrahamsen er feks V3 forforsterker og V4 effekt, samme sak her, fra receiver inn på HT på V3, som sender signalet videre til V4.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget med V2'en er visst som ts sier, at en av inngangene kan settes opp til å være preinngang, altså at man f.eks kan koble en surroundreceivers preout på aux-inngangen og da vil den kunne kobles forbi volumkontrollen i V2'en.

Dermed så vil man kunne bruke V2'ens innganger til musikk-kildene, som cd-spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut karer!!