Yamaha RX-V663, varierende lydnivå og dårlig lyd!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Yamaha RX-V663, varierende lydnivå og dårlig lyd!

Hei.

Jeg har som tittelen sier, en Yamaha RX-V663 med litt problemer.
    Det begynte med at etter hver gang forsterkeren hadde stått av over natta eller lengre, at diskanten var fraværende. Lyden ble mørk og rar. Dette problemet "forsvinner" når forsterkeren har stått på en stund. Om forsterkeren står på hele tiden slipper jeg dette problemet.
    Men nå har lyden begynt å bli dårlig. Det høres ut som om lydnivået varierer veldig. Og lyden er heller ikke veldig bra. Den skurrer og skraper innimellom.
    Dette gjelder alle kilder. Håper noen har tips og komme med!

Med det samme kan jeg nevne at forsterkern slår seg av noen ganger når jeg spiller høyt. Da står det CHECK SP WIRES når jeg slår på igjen. Synes dette er litt rart jeg har sjekka kablene og disse er det ikke noe problem med. Høytalerne jeg bruker er Dynavoice M65. Forsterkern kan skru seg av når volumet er mellom 0 og -5 dB.
    Spiller ikke så høyt nå, med dårlig lyd. Dette var før det problemet dukket opp. Sammenheng?

På forhånd takk for hjelpen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du sjekket at det er god kontakt mellom øvre og nedre terminaler bak på høyttalerene?
    Husker ikke om det sitter en skinne, eller det er noen korte kabler som sitter der på de høyttalerene, men det er verd en titt.
    Om det ikke er det, så kan ofte sånne ulyder dukke opp. Det samme at du får opp den informasjonen i displayet på forsterkeren.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •