high end forsterker til klipsch 11.2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 61
    Newcomer cvpowah sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

high end forsterker til klipsch 11.2

Hey, Jeg trenger råd om high end forsterker.

Jeg leter etter en knallgod forsterker. Den skal høre til et Klipsch-svs 11.2 setup i et skikkeligt dedikert hjemmekino. KLipsch rf7mk2, rc64mk2, rs64mk2(4), SVS PB13-Ultra x2. Har nå Yamaha rx3067, Men er ikke helt fornøyd.

Hvilken/hvilke forsterkere vil være perfekt for dette setupet. Og effektforsterkere. Ikke tenk på pris. Men det er unødvendig å foreslå en forsterker som koster 250k. Du må forstår det er ganske urealistisk.
    En prislapp runt 30-60k er midt i blinken hvis forsterkeren er ultimat. Det er greit med litt overkill. Men vil ikke ha en forsterker som ikke er god nok. Altså nøyer meg ikke med en forsterker som bare "kan kjøre det". Vil ha en som er helt rå.

Jeg ser her inne at det er mange dedikerte hjemmekinoer som bruker Yamaha DSP-Z11. Jeg har lett etter informasjon om denne forsterkeren.
    Er den gått ut av produksjon for en stund siden? Jeg sliter med å finne noen som selger ny modell. Muligens dumt spørsmål. Men når man ikke vet må man spør

Hvilke foreslår dere?

Takk for svar

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon AVR-4311 er et alternativ, den nye Audyssey MultEQ XT32 romkorreksjonen er meget bra. Mange mener Audysseys prosessering av høyde og breddekanalene er bedre enn Yamaha sin, men det har jeg personlig ingen forutsetning for å uttale meg om. I tillegg har den preamp mode om du skal benytte effektforsterkere på alle kanaler.

DENON AVR-4311 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben

Når det gjelder effektforsterkere, så er jo spørsmålet først hvor mange av kanalene du vil benytte de på. Det er vel ingen grunn til å benytte råsterke forsterkere på høyde og breddekanaler f.eks?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo tx-nr 3008 eller 5008 er knakende gode til klipsch. hvis ikke har man jo alltids emotiva som effekttrinn så kan du fortsette å bruke AVR =)

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4311 kan være noe ja, sammen med en god 7-kanaler. Eventuelt vente til generasjon xx12 kommer for fullt. Testet 4311 her om dagen og den imponerte.

Litt usikker på hvilken 7-kanaler jeg skal anbefale. NAD har M25 og 975 som er ganske gode, men vet ikke hvordan disse er med Klipsch. Anthem har noen kraftige saker jeg tror vil matche bra. Og Emotiva er jo bankers visstnok.

Geir Arne

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cvpowah
    Hey, Jeg trenger råd om high end forsterker.

Jeg leter etter en knallgod forsterker. Den skal høre til et Klipsch-svs 11.2 setup i et skikkeligt dedikert hjemmekino. KLipsch rf7mk2, rc64mk2, rs64mk2(4), SVS PB13-Ultra x2. Har nå Yamaha rx3067, Men er ikke helt fornøyd.

Hvilken/hvilke forsterkere vil være perfekt for dette setupet. Og effektforsterkere. Ikke tenk på pris. Men det er unødvendig å foreslå en forsterker som koster 250k. Du må forstår det er ganske urealistisk.
    En prislapp runt 30-60k er midt i blinken hvis forsterkeren er ultimat. Det er greit med litt overkill. Men vil ikke ha en forsterker som ikke er god nok. Altså nøyer meg ikke med en forsterker som bare "kan kjøre det". Vil ha en som er helt rå.

Jeg ser her inne at det er mange dedikerte hjemmekinoer som bruker Yamaha DSP-Z11. Jeg har lett etter informasjon om denne forsterkeren.
    Er den gått ut av produksjon for en stund siden? Jeg sliter med å finne noen som selger ny modell. Muligens dumt spørsmål. Men når man ikke vet må man spør

Hvilke foreslår dere?

Takk for svar
    Kan du forklare hva Yamaha 3067 gjør som du ikke er fornøyd med?
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Kan du forklare hva Yamaha 3067 gjør som du ikke er fornøyd med?
    Jeg skriver et spørsmål først før dere får lese posten for tviler alle orker å lese gjennom hele greia. For mye negativitet om 3067^^

Kan man koble til 4 subber til 3067? Hvis ja: hvordan? Går det feks an at 2 subber er på Front Right og Front Left. Mens 2 subber er bak i hvert hjørnet og har mono output. Eller må det bli en split i de 2 sub utgangene slik at man får 2 koblet til left og 2 til right out? Hvor mange ganger kan man splitte en slik utgang før man mister kraft? Subbene har jo egne forsterkere liksom...

Når jeg ser en film med en god del effekter. Som feks Ironman eller Tron. Så syns jeg det skal virkelig føles på kroppen. Slik at jeg faktisk er tilstedet i filmen. Det er jo det som er hele poenget med en dedikert hjemmekino vs et random anlegg og en TV. At man skal oppleve den sensasjonen av å bli dratt helt inn i filmen og glemme alt rundt. Men hvis man sitter å irreterer seg av at man ikke er fornøyd med lyden så kommer man ikke langt.

Volumet jeg syns er minimum for å få denne opplevelsen er -10db, men helst -5 på 3067. Ikke noe nedstilt eller oppstilt på BluRayspilleren. Når jeg snakker med selgeren så sier han at han har helt likt oppsett og at det er helt fantastisk bra. Han sier at når han ser feks Avatar så har han på MAX volum-15. Alt under det er extremt høyt.. Vel, når jeg har på -15 kan jeg fremdeles ha en samtale med folk i rummet uten å skrike. Selv når det er fullt kjør med explosjoner og Home Tree blir incinerated. Det er ikke slik jeg hadde sett det for meg. Drar jeg ned på -10 eller -5 så blir lyden alt for skarp for at det er behagelig å høre på i lengden. Det er også derfor jeg klager. Men det ville selvfølgelig bli fixet i hvert fall litt med en effekt forsterker. Jeg hadde en Adcom gfa5500 på bare frontene i starten. Men jeg hørte absolutt NULL forskjell på lyden når de var koblet til eller koblet fra så jeg sendte dem tilbake. I tilleg til at jeg vil ha Effekt på 7 av høytalerene, ikke bare 2.

Jeg føler og at surrounden ikke virker properly. Hvis noe flyr forbi kameraet på skjermen på en av sidene så er det bare AV og TIL jeg får skikkelig følelse av at gjenstanden suste forbi meg. Så det virker mest som om det er 3.2 oppsett med litt lyd i sidene. Surround Back er helt død. Holder jeg øret helt intil så merker jeg det sendes ut lyd, men det er like mye som en radio til 100kr klarer å produsere. Ikke merkbar i forhold til frontene, jeg snakker enda om surround effekten, ikke kontinuerlig lyd.
    Jeg må også ha Mine svs subber på MAX gain og helst bass på 3067 skrudd opp litt for at jeg skal bli en smule overbevist om at krigskipet 3meter forran meg ble sprengt i fillebiter. Så bassen er også extremt skuffende til tider. Men I guess det kommer vel mer ann på filmen og lydsignalene den gir ut? Når jeg har volumet rimelig høyt er bassen heeeeeelt sinsyk. Jeg elsker svs subbene for de er helt RÅ noen ganger. Men da må volumet være ganske så høyt, som jeg syns er litt dumt. Skulle nesten hatt effektforsterker til svs subbene. Jeg må også si at jeg ikke kan så veldig mye med sub instillinger. Har ikke satt meg inn i hva alt er til. Men jeg har blitt forklart hvordan de skulle være stilt inn.

Jeg går en del på kino i sandnes for å sammenligne med mitt setup, Jeg syns ikke det er noe spesielt bra heller. Det kommer ann på hvilken sal jeg er i, Men bass.. I en kommersiell kino er helt uakseptabelt tragisk. Lyden er og veldig skarp i noen saler at det ikke er behagelig å høre på. Dette gjelder selvsagt ikke alltid.

Så dette er grunnen til jeg er misfornøyd med 3067. Jeg føler det er extremt lite krefter til å drive mine høytalere. Ja selvsagt hadde det vært bedre med effekt forsterker. Det er jo det som er hele vitsen med effektforsterkere. Men standard syns jeg at den er veldig skuffende. Kanskje jeg tar feil og det ikke er slik jeg tenker som er meningen. At man må ha effekt for å bli fornøyd er jo helt klart, men når jeg hadde 200watt mer så merket jeg ingen forskjell. Jeg overdriver ikke, når jeg sier ingen forskjell, så mener jeg ingen forskjell... Dette var selvsagt bare en forsterker så må jo teste ut flere.

Hva tror dere om min erfaring med denne forsterkeren?

Første dere kommer til å spørre meg om er sikkert hvilken BRspiller jeg bruker. Jeg hadde tidligere en pioneer jeg ikke husker hva heter, og oppo 83. Jeg har solgt begge. Nå når jeg ikke har en effekt forsterker bruker jeg playstation 3. Venter til jeg finner en skikkelig fosterker+effekt til jeg kjøper en BRspiller igjen, Jeg tenker når jeg har funnet de har det sikkert komt noen Bedre BRSpillere på markedet igjen.

Jeg leste i Akto sin byggepost at noen sa Z11 skulle få en uppgrade i 2011 høsten. Altså om et par måneder. Noen som kan bekrefte eller link til dirty talk?

MVH VDV

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takk for anbefalinger

Takk for anbefalinger Baggen ganilsen norcad. Vil gjerne høre om det er flere som har tanker Veldig hjelpsomt !8)
    Mvh VDV

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forresten Bettercables til alle høytalere.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Z-11

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Z-11
    Vet du om det kommer ny versjon i år eller i det hele tatt?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du om det kommer ny versjon i år eller i det hele tatt?
    Håper da det er noe på gang. Verken Z7 eller Z11 er og få kjøpt ny nå.

Mulig de har ventet på det nye dts formatet da

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svarer litt på det du skriver ovenfor.
    Det at du syntes lyden blir lav har ikke noe å si så lenge du kjører RK, da vil du har samme volum som oss andre på mv-25.

Jeg er veldig sikker på at det er frekvenskurven som ikke passer deg slik du personlig liker å høre. Hadde det samme her hjemme, men etter mye hjelp på forumet og noen gode tips fra Dag Johnsen angående justerings muligheter i 3067 så har det blitt en ny opplevelse å se film eller høre musikk.

Har du tatt noen frekvens målinger med REW eller lignende, om ikke vil jeg anbefale deg det, og justere nærmere den kurven du foretrekker. Kan være tidkrevende, men du verden hvor mye det har å si.
    Det å bytte til denon og stole på RK for at du skal få din lyd tror jeg i dette tilfellet er helt feil. Det er Yamaha som ligger nærmest dette lydbilde som jeg tror du savner.
    Om du ikke velger å prøve selv kan du forsøke å kontakte kringlyd eller noen andre her på forumet som er flinke med kalibrering, så tenker jeg det løser seg. Tipset nedenfor er kurven jeg liker, og slik du beskriver det du ikke er fornøyd med, er veldig likt det jeg selv følte

TIPS til deg: Housecurve

Dette er ikke helt kurven jeg har i dag, men mer stigende mot 20hz og noe mindre rundt 70 mot 100hz.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bUlk
    Har du tatt noen frekvens målinger med REW eller lignende, om ikke vil jeg anbefale deg det, og justere nærmere den kurven du foretrekker. Kan være tidkrevende, men du verden hvor mye det har å si.

Det er Yamaha som ligger nærmest dette lydbilde som jeg tror du savner.
    Om du ikke velger å prøve selv kan du forsøke å kontakte kringlyd eller noen andre her på forumet som er flinke med kalibrering, så tenker jeg det løser seg. Tipset nedenfor er kurven jeg liker, og slik du beskriver det du ikke er fornøyd med, er veldig likt det jeg selv følte

TIPS til deg: Housecurve
    Har aldri hatt frekvens målinger nei. Har bare brukt RK så langt. Det du sier om Housecurve høres veldig sansylig ut som passer meg. Du nevner at det er nok Yamaha som passer best til det lydbildet jeg liker. Kan du anbefale noen effekt forsterkere som vil matche yamaha'n, Klipsch'ene, og mitt lydbilde? Er kanskje litt kravstor nå^^?

Jeg tenker jeg får være tålmodig og vente til jeg har funnet en bra effekt forsterker, så kontakter jeg en som er veldig flink med kalibrering og ser det ann. Er vel lite vits å ha noen til å kalibrere før siste ledd er på plass.

Tusen takk for tipset ditt. Setter extremt stor pris på det !!!

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Håper da det er noe på gang. Verken Z7 eller Z11 er og få kjøpt ny nå.

Mulig de har ventet på det nye dts formatet da
    Håper jeg også. Virker lite logisk å ikke fortsette med en sånn suksess. =)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt Emotiva til klipsch, og har xpa-2 selv. Gjør jobben, men får sikkert bedre til rf-7 II. Med det oppsettet du har, skal det ligge an for mange timer musikk og film med rystende opplevelser!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg la ikke merke til dette tidligere:???:
    Jeg må også ha Mine svs subber på MAX gain og helst bass på 3067 skrudd opp litt for at jeg skal bli en smule overbevist om at krigskipet 3meter forran meg ble sprengt i fillebiter.
    Dette tyder på at noe er helt feil oss deg. Plassering eller innstillinger? Kan du ta noen bilder av oppsettet og rommet så kan vi se litt på plasseringen først, selv om jeg mistenker noen feil i innstillingene. SVS ultra på max gain har jeg ikke hørt noen har trengt.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skriver et spørsmål først før dere får lese posten for tviler alle orker å lese gjennom hele greia. For mye negativitet om 3067^^

Kan man koble til 4 subber til 3067? Hvis ja: hvordan? Går det feks an at 2 subber er på Front Right og Front Left. Mens 2 subber er bak i hvert hjørnet og har mono output. Eller må det bli en split i de 2 sub utgangene slik at man får 2 koblet til left og 2 til right out? Hvor mange ganger kan man splitte en slik utgang før man mister kraft? Subbene har jo egne forsterkere liksom...

Når jeg ser en film med en god del effekter. Som feks Ironman eller Tron. Så syns jeg det skal virkelig føles på kroppen. Slik at jeg faktisk er tilstedet i filmen. Det er jo det som er hele poenget med en dedikert hjemmekino vs et random anlegg og en TV. At man skal oppleve den sensasjonen av å bli dratt helt inn i filmen og glemme alt rundt. Men hvis man sitter å irreterer seg av at man ikke er fornøyd med lyden så kommer man ikke langt.

Volumet jeg syns er minimum for å få denne opplevelsen er -10db, men helst -5 på 3067. Ikke noe nedstilt eller oppstilt på BluRayspilleren. Når jeg snakker med selgeren så sier han at han har helt likt oppsett og at det er helt fantastisk bra. Han sier at når han ser feks Avatar så har han på MAX volum-15. Alt under det er extremt høyt.. Vel, når jeg har på -15 kan jeg fremdeles ha en samtale med folk i rummet uten å skrike. Selv når det er fullt kjør med explosjoner og Home Tree blir incinerated. Det er ikke slik jeg hadde sett det for meg. Drar jeg ned på -10 eller -5 så blir lyden alt for skarp for at det er behagelig å høre på i lengden. Det er også derfor jeg klager. Men det ville selvfølgelig bli fixet i hvert fall litt med en effekt forsterker. Jeg hadde en Adcom gfa5500 på bare frontene i starten. Men jeg hørte absolutt NULL forskjell på lyden når de var koblet til eller koblet fra så jeg sendte dem tilbake. I tilleg til at jeg vil ha Effekt på 7 av høytalerene, ikke bare 2.

Jeg føler og at surrounden ikke virker properly. Hvis noe flyr forbi kameraet på skjermen på en av sidene så er det bare AV og TIL jeg får skikkelig følelse av at gjenstanden suste forbi meg. Så det virker mest som om det er 3.2 oppsett med litt lyd i sidene. Surround Back er helt død. Holder jeg øret helt intil så merker jeg det sendes ut lyd, men det er like mye som en radio til 100kr klarer å produsere. Ikke merkbar i forhold til frontene, jeg snakker enda om surround effekten, ikke kontinuerlig lyd.
    Jeg må også ha Mine svs subber på MAX gain og helst bass på 3067 skrudd opp litt for at jeg skal bli en smule overbevist om at krigskipet 3meter forran meg ble sprengt i fillebiter. Så bassen er også extremt skuffende til tider. Men I guess det kommer vel mer ann på filmen og lydsignalene den gir ut? Når jeg har volumet rimelig høyt er bassen heeeeeelt sinsyk. Jeg elsker svs subbene for de er helt RÅ noen ganger. Men da må volumet være ganske så høyt, som jeg syns er litt dumt. Skulle nesten hatt effektforsterker til svs subbene. Jeg må også si at jeg ikke kan så veldig mye med sub instillinger. Har ikke satt meg inn i hva alt er til. Men jeg har blitt forklart hvordan de skulle være stilt inn.

Jeg går en del på kino i sandnes for å sammenligne med mitt setup, Jeg syns ikke det er noe spesielt bra heller. Det kommer ann på hvilken sal jeg er i, Men bass.. I en kommersiell kino er helt uakseptabelt tragisk. Lyden er og veldig skarp i noen saler at det ikke er behagelig å høre på. Dette gjelder selvsagt ikke alltid.

Så dette er grunnen til jeg er misfornøyd med 3067. Jeg føler det er extremt lite krefter til å drive mine høytalere. Ja selvsagt hadde det vært bedre med effekt forsterker. Det er jo det som er hele vitsen med effektforsterkere. Men standard syns jeg at den er veldig skuffende. Kanskje jeg tar feil og det ikke er slik jeg tenker som er meningen. At man må ha effekt for å bli fornøyd er jo helt klart, men når jeg hadde 200watt mer så merket jeg ingen forskjell. Jeg overdriver ikke, når jeg sier ingen forskjell, så mener jeg ingen forskjell... Dette var selvsagt bare en forsterker så må jo teste ut flere.

Hva tror dere om min erfaring med denne forsterkeren?

Første dere kommer til å spørre meg om er sikkert hvilken BRspiller jeg bruker. Jeg hadde tidligere en pioneer jeg ikke husker hva heter, og oppo 83. Jeg har solgt begge. Nå når jeg ikke har en effekt forsterker bruker jeg playstation 3. Venter til jeg finner en skikkelig fosterker+effekt til jeg kjøper en BRspiller igjen, Jeg tenker når jeg har funnet de har det sikkert komt noen Bedre BRSpillere på markedet igjen.

Jeg leste i Akto sin byggepost at noen sa Z11 skulle få en uppgrade i 2011 høsten. Altså om et par måneder. Noen som kan bekrefte eller link til dirty talk?

MVH VDV

Jeg hadde Yamaha Z11 tidligere og har nå 3067 og kjenner meg ikke igjen med de problemene du har. Jeg bruker Parasound JC1 til frontene og har en aktiv center, men ellers er det 3067 som driver resten av 9.2 oppsettet mitt. Jeg har også 2 SVS PC13 Ultra og i mitt rom kalibrert på referansenivå har jeg gain på ca kl 10-11(og ca 0 på level på 3067) på begge og hos meg rister de hele huset på level -15 på filmer med god bass. Surroundeffekten er også meget god i mitt rom, og det eneste jeg gjør etter kalibrering er å sjekke at alle høyttalerne spille på samme nivå for så og øke litt på surround og surroundback og centerhøyttaler. Til dette bruker jeg lydtrykksmåler. Så jeg vil tro at noe er helt galt hos deg, men hva er ikke godt å si.

Z11 erstatning skal i følge ryktene komme til høsten, men jeg har også hørt at det kan drøye til neste år.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hatt tid til å svare før nå. Jeg skal på kino og se THor kl 1730. Når jeg kommer hjem skal jeg ta bildet og skrive detaljert hva instillingene mine er på. Takk for dere vil hjelpe! Setter utrolig stor pris på det

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke lest hele tråden, men gå for en toppmodel + Emotiva pro(fra den andre emotiva siden) eller crown, Noe over det blir du ikke å sette mer pris på forutenom gleden av å eie noe unødvendig dyrt.

Velger du Denon 4311 så få audyssey pro kittet og.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha DSP-Z11 selges på AVshop for 58 lapper...

AVshop.no / Handlekurven

En av de beste receiverne du får tak i. Ny prisen på denne var £5000 i England og kostet £4900 da Whathifi.com anmeldte den.

Jeg TVILER på at den til 58 tusen kroner på AVshop er brukt...

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •