high end forsterker til klipsch 11.2 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 61
    Newcomer cvpowah sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Yamaha DSP-Z11 selges på AVshop for 58 lapper...

AVshop.no / Handlekurven

En av de beste receiverne du får tak i. Ny prisen på denne var £5000 i England og kostet £4900 da Whathifi.com anmeldte den.

Jeg TVILER på at den til 58 tusen kroner på AVshop er brukt...
    Vet du om andre som kan måles?

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Jeg hadde Yamaha Z11 tidligere og har nå 3067 og kjenner meg ikke igjen med de problemene du har. Jeg har også 2 SVS PC13 Ultra og i mitt rom kalibrert på referansenivå har jeg gain på ca kl 10-11(og ca 0 på level på 3067) på begge og hos meg rister de hele huset på level -15 på filmer med god bass.
    Legger inn noen bilder om 2 sec. kan du se om det er noen instillinger som er helt anderledes enn hos deg eller feil? Kan godt være det er noe på subben pga jeg vet ikke hva alt som er der gjør. Men Har ikke skrudd på noe utenom gain etter jeg har fått dem.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bUlk
    Dette tyder på at noe er helt feil oss deg. Plassering eller innstillinger? Kan du ta noen bilder av oppsettet og rommet så kan vi se litt på plasseringen først, selv om jeg mistenker noen feil i innstillingene. SVS ultra på max gain har jeg ikke hørt noen har trengt.
    Jeg klarte ikke ta bilder av hele rommet. Har ikke noe lys her. Og flashen fra Iphonen ble for svak. Men har tatt en god del andre bilder som beskriver oppsettet og alle instillingene. Setter veldig stor pris på om noen flere kan se om de klarer å finne noen feil her. Jeg vet ikke om det er, men "håper" det er. Så det ikke er feks recieveren som det er noe gale med.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cvpowah
    Vet du om andre som kan måles?
    Om du hadde hatt Bowers & Wilkins CM serien i 7.1 f.eks ville jeg bedt deg om å kjøpe Denon AVR 4311. Men til Klipsch mener jeg Yamaha låter bedre.

Dessuten, en av de beste hjemmekinoene her på AVF bruker Yamaha Z11 sammen med Klipsch RF83 bl.a. i 11.2 med SVS subber...

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Om du hadde hatt Bowers & Wilkins CM serien i 7.1 f.eks ville jeg bedt deg om å kjøpe Denon AVR 4311. Men til Klipsch mener jeg Yamaha låter bedre.

Dessuten, en av de beste hjemmekinoene her på AVF bruker Yamaha Z11 sammen med Klipsch RF83 bl.a. i 11.2 med SVS subber...
    Takk for tips Hvem sin kino er det?

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så nettop Avatar Med den senen når de sprenger opp Home Tree, med sub'ene på kl 1/2 og på max gain. På halv gain så var det som om de ikke var til stedet. På max gain så ristet det skikkelig bra. Hvordan kan det være sånn at jeg ikke merker absolutt noen ting på halv gain men så mye mer på max. Dette gjelder begge subbene. Begge har samme instillinger.

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser filter på sub er skrud på "off", behold dette på off, men sett dette på maks. Har du prøvd å forandre på crossover på yamaha for sub?

Edit: Sett fronter til small og hør da. Virker som om du enten har en VELDIG ugunstig sub plassering eller så er crossover feil tror jeg.

Edit2: slå room comp i off på subbene

Edit3: Hvilken parametric Eq kjører du med?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar kvelden nå, men kjører du stright i lyd med HD lyd? Da får du den lyden som er på plata. Bare for å være sikker på at du ikke har noe annet modus inne.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde nøyaktig samme problem i mitt oppsett. Samme reciever, samme subwoofer. Måtte selv ha gain på Max for og merke noe som helst i bass-scener. Ble gjort narr av på forum, følte meg som en idiot :cry: 8) Prøvde samme sub/reciever i x-antall andre oppsett i forskjellige rom og plasseringer, og flere profesjonelle var innom. Ingen hadde vært borti noe lignende! Forskjellige kabler osv.... Samme resultat. Helvettes frustrerende, føler med deg der!!! Men vi ble alle tilslutt enige etter ukesvis frustrasjon, at det var ingen tvil om at det var recieveren min det er noe galt med. Er fremdeles på service, og veit ikke hva eksakt som er galt enda, men kan jo være samme feilen?
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cvpowah
    Takk for tips Hvem sin kino er det?
    Kan det være phatbull mon tro ? 8)
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Kan det være phatbull mon tro ? 8)
    phatbull har klipsch thx-650 i sin frontrekke

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du satt subene til å spille 80-85db med 30, 40 og 50Hz før du kjører autokalibreringen? Er du nøye med micplasseringen når du kalibrerer, og kalibrerer du alle 8 punktene?
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    phatbull har klipsch thx-650 i sin frontrekke
    Ah, stemmer det. Husket feil.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Hadde nøyaktig samme problem i mitt oppsett. Samme reciever, samme subwoofer. Måtte selv ha gain på Max for og merke noe som helst i bass-scener. Ble gjort narr av på forum, følte meg som en idiot :cry: 8) Prøvde samme sub/reciever i x-antall andre oppsett i forskjellige rom og plasseringer, og flere profesjonelle var innom. Ingen hadde vært borti noe lignende! Forskjellige kabler osv.... Samme resultat. Helvettes frustrerende, føler med deg der!!! Men vi ble alle tilslutt enige etter ukesvis frustrasjon, at det var ingen tvil om at det var recieveren min det er noe galt med. Er fremdeles på service, og veit ikke hva eksakt som er galt enda, men kan jo være samme feilen?
    Ingen som har grunn til å holde narr av noen her nå, bare så ikke noen trenger å føle det slik. håper de som svarer vil hjelpe og ikke gjøre narr av mennesker som ber om hjelp. Har lagt merke til at det er en del her som er lei av noob spørsmål, men jeg kan huske mange av de samme spørsmålene når andre var nye på forumet (Beklager avsporingen der) .Du kan jo prøve å resette reciever også, mulig noe software som har hengt seg? Prøv først det første som ble foreslått så vi begynner med det letteste..

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser filter på sub er skrud på "off", behold dette på off, men sett dette på maks. Har du prøvd å forandre på crossover på yamaha for sub?

Edit: Sett fronter til small og hør da. Virker som om du enten har en VELDIG ugunstig sub plassering eller så er crossover feil tror jeg.

Edit2: slå room comp i off på subbene

Edit3: Hvilken parametric Eq kjører du med?
    Men crossoveren er jo av ? Har satt fronter til small på 100hz. Hørte null forskjell. Satt og room comp av på subbene. Merket fremdeles null forskjell. Parametric EQ på forsterkeren er "Flat". Vet ikke hva det vil si egentli.
    Er frustrert. Lagte 2 videoer jeg skal prøve å få lagt opp på youtube der jeg har akkuratt samme instillingene bortsett fra 1/2 gain og max gain. Så dere ser jeg ikke overdriver med Super low bass

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Har du satt subene til å spille 80-85db med 30, 40 og 50Hz før du kjører autokalibreringen? Er du nøye med micplasseringen når du kalibrerer, og kalibrerer du alle 8 punktene?
    Pleier å sette micen i de 3 høre positionene i sofaen når jeg rom korrigerer /kalibrerer. Kalibrerer ikke 8, bare 3. Fikk beskjed av duden på Lsound at det ikke var noe særlig vits med mer. Spurte og om det var nødvendig med RadiShack eller SVS AS-EQ1 eller noen annen form for kalibrering når jeg kjøpte anlegget. Han svarte nei, det var ikke så viktig... Tydeligvis er det mye mer viktig en jeg har fått beskjed om. Har mistet troverdigheten på Lsound.no...

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .Du kan jo prøve å resette reciever også, mulig noe software som har hengt seg? Prøv først det første som ble foreslått så vi begynner med det letteste..
    Håper egentlig at det er Recieveren som har hengt seg:twisted: Enten det eller noe bakpå sub instillingene. Pga alle andre muligheter i instillinger på recieveren klarer jeg ikke å se at det skal være. Fordi jeg merker ingen forskjell når jeg leker fram og tilbake med forskjellige instillinger på Recieveren. :neutral: Skal restette den hvis ingen klarer å se noe galt med instillingene jeg nå bruker.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar kvelden nå, men kjører du stright i lyd med HD lyd? Da får du den lyden som er på plata. Bare for å være sikker på at du ikke har noe annet modus inne.
    Har ikke funnet noen instillinger som minner om det du sier på recieveren. Kan det hete noe annet?

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det forresten skadelig om svs gain står på max? eller negativt på noen som helst måte?

Her er 2 videoer når jeg spilte av samme scene i Avatar Når Home Tree blir attacket.

Her har jeg Max gain: YouTube - Svs Sub

Her har jeg halv Gain: YouTube - Svs Sub2

See for self (Ikke at dere ikke tror på meg, men bare så dere ser jeg ikke overdriver. Det er noe fryktelig galt.) :S

Dette var på -15.

Må si jeg er imponert av at Iphonen klarte å ta opp så klar lyd når jeg var så close til rf7. Vandt til å bare høre skurr fra gamle telefoner

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan utgangene(pre out) defineres til forskjellige formål? Sub front og rear hørtes litt merkelig ut.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •