Valg av forsterker til Mission 753F

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av forsterker til Mission 753F

Hei, har nettopp fått tak i et par Mission 753 Freedom som ble produsert på slutten av 90-tallet.

Spesifikasjoner:

Size: 875x208x315mm
    Weight: 25kg
    Enclosure type: 2-way sealed with bass assist
    Frequency response +/- 1.5 db.: 60Hz-20KHz
    LF response -6db: 35 Hz
    Nominal Impedance: 6 Ohms
    Sensitivity 1M 2.83V: 90db
    Max SPL per pair: 111 db
    Crossover Frequency: 200Hz & 2.3KHz
    Drive Units: LF: 4x130mm Plasiflexed paper cones HF: 25mm Silk Dome Ferro Fluid Cooled
    Cross-Over network: 10-element quality components with Bi-Wireable 5-way gold binding post terminals
    (Kilde)

De låter greie nok, men føler at de mangler "dette lille ekstra". Jeg spiller sjeldent svært høyt. Derimot har jeg sett flere som mener fortserkeren bør yte opp mot 140w for at høytalerne skal yte sitt beste. (Grensen for hva høytalerne tåler.)

Har satt budsjettet til ca 6000, og synes disse to ser spennende ut:
    Yaqin mc-10l og XTZ Class A100 D3.
    Jeg lytter for det meste på digital musikk, så om valget faller på Yaqin skal jeg kjøpe en ekstern DAC i tillegg (Cambridge DacMagic). Sammen skulle dette komme ut på ca. samme pris.

Yaqin MC-10L

Tenkte å bytte ut rørene til noen amerikanske eller russiske av høyere kvalitet. Synes også denne ser penere ut enn XTZ-en (personlig mening).
    Men den mangler intern DAC, har ikke sub/pre-out eller innebygd RIAA-trinn (kanskje aktuellt med platespiller når økonomien strekker til).
    Ser også at denne forsterkeren kun har utganger for 4 og 8Ohm, høytalerne er 6Ohm. Vil dette bli et problem?

XTZ Class A100 D3

Denne har innebygget DAC, RIAA-trinn og sub/pre-out. Synes ikke denne ser likke spennende ut, men om den gir "bedre" lyd så er det de viktigste.

Så hva mener dere? Noen som har erfaringer?
    Oppsettet skal stort sett kun benyttes til musikk.

På forhånd takk!
    Christian

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde et par Mission 753 tidligere, og jeg syns Doxa 70SE var(og er) en god match til disse. Med ditt budsjett kan du vel også vurdere den kraftigere Doxa 70 Signature.

50kg veier ikke en høyttaler som 753 forresten, dele på to så nærmer det seg kanskje.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skall sjekke det ut. Ja, 50 kilo er den samlede vekten. Veier 25kg per stykk

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •