tips til egnet forsterker til jamo s606 hcs3/6?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

tips til egnet forsterker til jamo s606 hcs3/6?

kort fortalt har jeg nå bestemt meg for å gå til innkjøp av jamo s606 hcs3.

men, jeg trenger en egnet forsterker/receiver til dette anlegget.
    jeg kommer etter all sannsynelighet til å kjøpe en sub fra jamo ved senere anledning.

jeg har gjort en god del research på onkyo, da dette er et merke jeg kan få litt rabatt på. jeg synes alikevel det er litt vanskelig å bedømme hvilken forsterker i økonomiklassen som vil være en god match med jamo s606 hcs3 (blir omsider hcs6).

har fått tips om å se nærmere på tx-sr509/609.

hvordan tror dere sr509 ville ha fungert sammen med jamo s606 hcs3(6)?

jeg er på ingen måte viderekommen innenfor hifi generelt, men er kvalitetsbevisst. håper dere kan hjelpe meg frem til riktig valg av forsterker, og tilsynelatende da en som fungerer i harmoni med nevnte hjemmekinopakke.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror nok begge disse to vil passe ypperlig. Ville personlig godt for 709 feks, den vil nok koste en del mer, kanskje du klarer få tak i 708 fjorårets modell ganske rimelig.

Grunne til dette er at du da får med deg pre out så du kan koble på effektforsterker senere, vil gi deg mye bedre oppgraderingsmuligheter.

Når dette er sagt, så er yamaha 767 på elkjop et utrolig godt kjøp om dagen til bare 3800 spenn, der får du med deg pre out i tillegg.

Dette er til sammenligning en like kraftig forsterker som 709 og du får med 3D om du vil ha dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for tips

jeg har vurdert hva jeg behøver og ikke behøver angående forsterker..
    pre-out er selvfølgelig en stor fordel om man har oppgradering i baktanke, men
    jeg føler egentlig ikke at dette behovet kommer til å melde seg.
    man skal aldri si aldri, men i første omgang er jeg ute etter en bra forsterker til en rimelig penge. er derfor jeg mest sannsynelig kommer til og gå for onkyo, ikke fordi jeg er fanboy eller noe (for er rimelig fersk innenfor hifi), men rett og slett fordi jeg kan få litt rabatt..

sikler litt på 509/609 fortsatt, selv om jeg selvfølgelig holder alle muligheter åpne, og er fortsatt åpen for forslag. skal sjekke ut de du nevner om litt

men et spørsmål, 609 har litt mer kraft å gå på, enn 509.. er dette noe som
    utgjør en merkbar forskjell når man bruker anlegget i det vanlige?

vet ikke helt hva rms er på 509 og 609, men 609 er vel hakket kraftigere?

dont get me wrong, det viktigste for meg er at forsterker og anlegg (jamo s606 hcs3/6) fungerer i harmoni. det at forsterkeren gir ekstra god trøkk er bare positivt, derfor lurer jeg bare på om forskjellen på 509 og 609 fra onkyo er merkbar i denne sammenhengen. de er jo forholdsvis rimelig nye, men tenkte jeg bare kunne spørre.. for jeg er rimelig blank når det kommer til slikt

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og forresten, det er vel ikke store forskjellene mellom 508 og 509?
    tenkte kanskje på om jeg skal se litt nærmere på 508, siden den er såpass rimelig mener jeg. hva synes dere?

Newcomer PunkBuster sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har dette selv, sammen med Onkyo 508, og det fungerer ypperlig. Men hadde jeg hatt råd hadde jeg kjøpt en receiver med pre-out og effektforsterker, for de er nokså tungdrevne. Ved normale volumer er det ikke et problem, men jeg er sikker på at du vil få bedre basskontroll og forlenge levetiden hvis du spiller høyt. Dette spesiellt i surround.

Hvis du har råd, kjøp Onkyo 708/709 eller Yamaha 767.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    altså med mindre du får 609 til under 3 lapper så hadde jeg heller gått for yamaha 767. Du skal lete lenger etter et bedre kjøp om dagen.

Nytt såklart.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1800kr for en 508? jøss, det var da rimelig. selges i det hele tatt 508 fra butikk lenger? altså f.eks elkjøp?

går jeg for yamaha får jeg ikke rabatt. går jeg for en onkyo får jeg ansatt + butikkrabatt sammenslått. er derfor jeg helst holder meg innenfor det japanske med mindre noe gruelig billig dukker opp vel og merke.

608 får man vel til akseptable 3300-3400 via nett, men med rabatten så kommer jeg godt under 3 lapper. og siden jeg er på et nokså stramt budsjett så har jeg faktisk svært store begrensninger på hvor mye jeg kan strekke og tøye på pengesekken. beklageligvis.. det er prisen en må betale for å pusse opp leiligheten..

men, altså.. onkyo 508 harmonerer ganske bra sammen med jamo s606 pakka?
    jeg kommer nok til å spille musikk på høyt volum i ny og ne, men ofte også på et "mellomnivå".

er selvfølgelig veldig opptatt av at jeg skal få mest ut av anlegget mitt, og har både hørt her og på andre fora at jamo anlegget kanskje er noe tungdrevet. dette takler forsåvidt 508 på en måte ganske greit, så lenge volumet ikke er helt i skyene, er det korrekt? noen som vet hvordan 608 da eventuelt ville te seg?

blir jo selvfølgelig interessert i yamaha og slikt når jeg ser så mange som skriver varme omtaler i hytt og pine.. men så kommer det med budsjett og onkyo-rabatt med i bildet..

takker nok en gang for at dere assisterer meg!

Newcomer PunkBuster sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo harmonerer bra. Det gjør nok også Yamaha. Onkyo 608 skal visstnok ha en bedre lydprosessor enn 508, og har noen watt mer, og klipper sikkert litt senere og har bedre oppløste toner osv... Med 508 kan jeg spille musikk høyt og likevel holde det klart, og det i ei stor stue, så direkte veik er den vel ikke.

Uansett ville jeg valgt noe med pre-out!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okay, skjønner. selv har jeg ikke så stor stue egentlig. den er litt avlang kan man si, så en 608 vil nok holde i bøtter og spann.

kikker jo litt på lillebror også, 508, men er denne i ferd med å forsvinne fra butikkene? og hvordan er det med 608? 509/609 er jo på markedet tenker jeg på.. da er det jo normalt at forgjengerne forsvinner?

ser litt på yamaha også, så holder alle dører åpne, selv om dette med onkyo rabatt gir meg en liten fordel når det kommer til pris. pre-out er jo en grei sak å ha, men hvor stor nytte kan man egentlig få av f.eks en effekt-forsterker?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •