Til dere som har Emotiva, har hatt Emotiva..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Til dere som har Emotiva, har hatt Emotiva..

Sitter og planlegger kino oppsettet mitt her på papiret. Og da kommer man jo ikke utenom Emotiva, som jeg leser me frem til skal vere bra. Men er det kun bra i forhold til pris, eller er det virkelig noe å tenke på?

Er dere som har Emotiva fornøyde med det dere har fått? Og dere som har hatt og har solgt, hvorfor?

Den verste hypen om Emotiva har lagt seg nå, så kanskje det er mulig å få noen nyanserte svar...

Ønsker å høre fra flest mulig og helst så ønsker jeg å komme i kontakt med noen i Oslo området som har 2 eller 3 kanaleren fra desse gutta. Har lysst til så se og lytte litt på hvordan de låter.

Men tilbake til spml. Er dere som har Emotiva fortsatt fornøyd? Og hvorfor?

Mvh Peter ( nyfødd kino entusiast)
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retep
    Sitter og planlegger kino oppsettet mitt her på papiret. Og da kommer man jo ikke utenom Emotiva, som jeg leser me frem til skal vere bra. Men er det kun bra i forhold til pris, eller er det virkelig noe å tenke på?

Er dere som har Emotiva fornøyde med det dere har fått? Og dere som har hatt og har solgt, hvorfor?

Den verste hypen om Emotiva har lagt seg nå, så kanskje det er mulig å få noen nyanserte svar...

Ønsker å høre fra flest mulig og helst så ønsker jeg å komme i kontakt med noen i Oslo området som har 2 eller 3 kanaleren fra desse gutta. Har lysst til så se og lytte litt på hvordan de låter.

Men tilbake til spml. Er dere som har Emotiva fortsatt fornøyd? Og hvorfor?

Mvh Peter ( nyfødd kino entusiast)

* Er dere som har Emotiva fornøyde med det dere har fått? - JA

* Er dere som har Emotiva fortsatt fornøyd? - JA

* Og hvorfor? - Kort og greit mye for pengene, både i kraft og lydkvalitet.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon

Der er det igjen. Det er mye for pengene, men hva om man sammenligner f.eks XPA-2 som man får inn for ca 8000inkl porto og toll med f.eks rotel rb 1572. Hvordan stiller de opp mot hverandre? Som også får mye skryt.

Er spennende dette med de gutta fra Emotiva, men noe må de ha spart på da de også skal leve av dette...?

Når du skriver i lydkvalitet, hva sammenligner du med da?

Er bare nyskjerrig..

mvh Peter
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er det igjen. Det er mye for pengene, men hva om man sammenligner f.eks XPA-2 som man får inn for ca 8000inkl porto og toll med f.eks rotel rb 1572. Hvordan stiller de opp mot hverandre? Som også får mye skryt.

Er spennende dette med de gutta fra Emotiva, men noe må de ha spart på da de også skal leve av dette...?

Er bare nyskjerrig..

mvh Peter

1572 er testet i hjemmekino nr.4

rotel 1572, lyden er litt mere detaljert og nøytral.
    så skrev de at den virket og være sterk og ble ikke så varm under påkjenning.

xpa-2 er nok en del sprekere og har en morrsomere lyd med mere bass (som jeg kjenner rotel / emotiva)

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har akkurat byttet ut en Rotel RB-1080 men en XPA-3 og det jeg kan si er at jo'a kraften er nok noe høyere og den er hakket mindrespiss i toppen på mine Klipch... og mann kommer jo ikke rundt at du får en hel masse trøkk for krona!
    go for min del er det jo gøy og prøve no nytt da... men jeg må si at byttet er en absolutt sukkses

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon

+1

På mine klipsch fungerte det utmerket. God i bassen, har masse krefter i overflod, blir sjelden noe spes varm også.

Om du vil kan du komme på lyttetest her, bor i Oslo.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er bare nyskjerrig..

mvh Peter
    Rotel-en er ikke glad i lave impedanser.Tenker på f.eks B&W 683 som er naturlig å bruke på en slik forsterker.Da klapper den sammen og kutter.
    Emotiva oppgir effekten med høyere forvrenging (0,1 %) enn de andre.
    Emotiva er visst helt topp på høyttalere som er litt lyse/friske i toppen som f.eks Klipsch og Monitor Audio.Dette er pga ekstra fraspark i bassen og en dempa topp.Dette er det samme som jeg føler med Parasound.
    PS,har aldri testet Emotiva og skulle gjerne ha gjort det en dag.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    +1

På mine klipsch fungerte det utmerket. God i bassen, har masse krefter i overflod, blir sjelden noe spes varm også.

Om du vil kan du komme på lyttetest her, bor i Oslo.

Vet du hva, det hadde vert helt topp... Og jeg takker for innbydelsen.

Send med en pm med navn og adr, så avtaler vi en dag/ettermiddag.

Mvh Peter

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Er dere som har Emotiva fornøyde med det dere har fått? Og dere som har hatt og har solgt, hvorfor?"

Hadde en XPA-5 en kort stund. Vil si det er en absolutt seriøst bygget og god kraftforsterker, som jeg dessverre ikke fikk utnyttet, slik jeg bor. Derfor solgte jeg den. God lyd og krefter nok - hvis man trenger kreftene.

Synes også den gir et godt inntrykk av kvalitet med sin tyngde og gode terminaler på baksiden. Balanserte innganger vitner også om ambisjonene til Emotiva.

Hvis man trenger krefter og bedre lyd enn hva din AV-receiver gir, så anbefales denne varmt ialllefall. Kjenner ikke til de andre produktene fra Emotiva.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mclaren
    jeg har akkurat byttet ut en Rotel RB-1080 men en XPA-3 og det jeg kan si er at jo'a kraften er nok noe høyere og den er hakket mindrespiss i toppen på mine Klipch... og mann kommer jo ikke rundt at du får en hel masse trøkk for krona!
    go for min del er det jo gøy og prøve no nytt da... men jeg må si at byttet er en absolutt sukkses

måtte bare si at jeg likte signaturen din veldig godt

Newcomer OddB sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde USP-1, ERC-1 og XPA-2 i litt over et år. Jeg var i hvertfall kjempefornøyd med lyden og kvaliteten generelt, bortsett fra den store tunge fjernkontrollen til cd-spilleren. Knappene var festet til en slags seig tynn gummifille inni kontrollen, og dette seige stoffet gjorde at flere av knappene kilte seg fast.
    Fjernkontrollen til forforsterkeren var heller ikke tipp topp. Det var nok en dårlig kontakt inni den som gjorde at man måtte kakke litt på den av og til for at den skulle virke.
    Egentlig bagateller begge deler.

Det som var litt negativt med dette utstyret (i mine øyne) var at det ikke passer inn i noe særlig av vanlige tv-benker (tenker da på XPA-2), derfor ikke spesielt plasseringsvennlig i en vanlig stue.
    Utseendemessig kunne det vel også vært litt bedre (spesielt USP-1), men egentlig helt ok.

Grunnen til at jeg solgte var at måtte foreta noen omprioriteringer, som det så fint heter. Mulig jeg kjøper Emo igjen, leker med tanken på XDA-1 + UPA-2.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da ser det ivertfall ut som de som har hatt en mening om dette, er positive og de som har solgt ikke slakter desse. Det er jo bang for the buks!

Jeg planlegger en kino, vel egentlig et 2 kanals oppsett, med mulighet for kringlyd. Pre-ampen kommer etter all sannsynlighet til å vere min Parasound C2, joda jeg vet den er voksen på alder osv, men den spiller godt på 2 kanaler og den har gode innebygget dac-er.

Jeg har også en Copland Cta 504 ( 2 kanals effekt) som jeg vurderer å beholde, vurderer å selge. Den spiller godt sammen med Parasounden min, men jeg gidder ikke å holde på med bias justering ol.

Derfor kommer spørsmålet opp om jeg skal gå for en xpa-5 eller en xpa 2 + 3

Eller tilsvarende fra andre levrandører. Tenker jeg pris så er vel Emo det beste jeg få.

Lurer på når de skal sleppe den nye 7 kanaleren...?

Jeg skal en tur til Oslo å lytte/se på en Emo. Kanskje jeg blir overbevist da...

Høyttalerene vil etter all sannsynlighet vere et par Klipsch Rf-63/RF-7 alt etter hva som kommer på brukten først. Har sendt en del pm og eposter til personer som har dette for salg, men får jo ikke noe svar.... Folk er nok sikkert på påskeferie...

Kom gjerne med flere "brukerannmeldelser" setter stor pris på det..

mvh Peter

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo takk takk:-D

Sitat Opprinnelig postet av jokris
    måtte bare si at jeg likte signaturen din veldig godt

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil bare få nevne at RF7 og RF63 er litt forskjellige høytalere, vurderer du RF7 er min erfaring av RF83 kanskje passer bedre enn RF63.. men det skal du få velge selv..

Klipsch rf-83 til salgs 12000,-

link til et par strøkne sorte RF83 dersom det skulle være interessant.. prisen skal det heller ikke være noe å si på!

Ok, da ser det ivertfall ut som de som har hatt en mening om dette, er positive og de som har solgt ikke slakter desse. Det er jo bang for the buks!

Jeg planlegger en kino, vel egentlig et 2 kanals oppsett, med mulighet for kringlyd. Pre-ampen kommer etter all sannsynlighet til å vere min Parasound C2, joda jeg vet den er voksen på alder osv, men den spiller godt på 2 kanaler og den har gode innebygget dac-er.

Jeg har også en Copland Cta 504 ( 2 kanals effekt) som jeg vurderer å beholde, vurderer å selge. Den spiller godt sammen med Parasounden min, men jeg gidder ikke å holde på med bias justering ol.

Derfor kommer spørsmålet opp om jeg skal gå for en xpa-5 eller en xpa 2 + 3

Eller tilsvarende fra andre levrandører. Tenker jeg pris så er vel Emo det beste jeg få.

Lurer på når de skal sleppe den nye 7 kanaleren...?

Jeg skal en tur til Oslo å lytte/se på en Emo. Kanskje jeg blir overbevist da...

Høyttalerene vil etter all sannsynlighet vere et par Klipsch Rf-63/RF-7 alt etter hva som kommer på brukten først. Har sendt en del pm og eposter til personer som har dette for salg, men får jo ikke noe svar.... Folk er nok sikkert på påskeferie...

Kom gjerne med flere "brukerannmeldelser" setter stor pris på det..

mvh Peter

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at emotiva regnes som mye bang for the buck er jo ganske enkelt det at du må ta den inn selv .
    Hadde en xpa2 vært gjennom importør og forhandler hadde den sansynligvis kostet 20 k + Og det er dette segmentet med forsterkere de kan sammenlignes med etter min erfaring ,de er velbygde og stabile ,og låter helt topp kombinert med en bra pre.
    Hvis du tenker primært tokanaler ville jeg sett litt på upa1 helt rå "små" monoblokker , jo fler jo bedre , i mitt anlegg vil jeg si disse er et løft fra xpa2

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    vil bare få nevne at RF7 og RF63 er litt forskjellige høytalere, vurderer du RF7 er min erfaring av RF83 kanskje passer bedre enn RF63.. men det skal du få velge selv..

Klipsch rf-83 til salgs 12000,-

link til et par strøkne sorte RF83 dersom det skulle være interessant.. prisen skal det heller ikke være noe å si på!

Er godt klar over forskjellene på desse to. Og det er derfor jeg nevner dem. Det skal passe lydmessig i mitt nye rom.

Tidspunktet for kjøp er het helt feil. Jeg har nå et rom mellomtidig på 12m2 får vel knapt ft7 inn døra her...

RF 63 ryktes å komme i ny utgave til høsten, og jeg mener at 63 er de ht fra klipsch jeg har likt best. Men nytt rom, da må nye høyttalere skal testes..

Jeg tenker tanker om en 3eller 5 kanaler fra emo til sourround og et godt stereotrinn til 2 kanals. men dette er nok litt opp og frem i tid.

Sikler også på parasound...

Mvh Peter

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er godt klar over forskjellene på desse to. Og det er derfor jeg nevner dem. Det skal passe lydmessig i mitt nye rom.

Tidspunktet for kjøp er het helt feil. Jeg har nå et rom mellomtidig på 12m2 får vel knapt ft7 inn døra her...

RF 63 ryktes å komme i ny utgave til høsten, og jeg mener at 63 er de ht fra klipsch jeg har likt best. Men nytt rom, da må nye høyttalere skal testes..

Jeg tenker tanker om en 3eller 5 kanaler fra emo til sourround og et godt stereotrinn til 2 kanals. men dette er nok litt opp og frem i tid.

Sikler også på parasound...

Mvh Peter

RF63 er en knakende god høytaler, men synes bare det er rart at du vurderer RF7 og RF63, da det mest naturlige når du tenker i baner med RF7 som kanskje krever mest med tanke på både rom/forsterkere, så vil RF7 og RF83 være mer nærliggende i vurdere, RF63 er jo forrige generasjons RF5 om det kan sies slik.. mens RF83 er RF7 likestilte bror sett i størrelse/pris

Men jeg er helt enig, RF63 synes JEG spiller bedre enn RF7, både Classic og mkII

EDIT: skal du ha 1 sett amp til surround og et stereotrinn ville jeg seriøst vurdert en rørbasert amp til stereolyden - det er fantastisk på klipsch!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •