Newbee innen surround trenger litt assistanse

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Newbee innen surround trenger litt assistanse

Hei til alle dere i avforum.

Jeg har lenge drevet på med 2 kanals stereo, og føler at jeg har god kontroll på det. Høyttalere har jeg også kontroll på, men recivere i alle formater, det har jeg ikke fulgt med på.

Je skal bygge en kino/lydrom der jeg kommer til å gå for en 2 kanals preamp eller en 2 kanals integrert forsterker med ht inngang. Jeg kommer til å satse 60% musikk og 40% film.

Jeg er ute etter en reciver av godt merke, med god auto kalibrering til ca 10-12k kjøper gjerne brukt. Jeg trenger heller ikke å bruke s mye om det ikke er nødvendig. Høyttalerene blir sannsynligvis klipsch RF serien med RF 7 som fronter. Rommet vil bli ca 40m2

Er det noen som vil komme med en annbefaling eller to på recivere. Den skal kun drive center og bak (evnt side) høyttalere.

Jeg har sett en del på forrige serie fra Pioneer Lx 82 og Lx 72, men er open for andre forslag. Om noen sitter med et surround oppsett med klipsch så kunne jeg tenkt meg å komme på besøk til deg for å høre på hvordan dette låter.

Håper noen tar se tid til å svare, og er det noe dere skulle tenge å vite så still meg spml, så skal jeg svare så godt som mulig.

Mvh Peter
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retep
    Hei til alle dere i avforum.

Jeg har lenge drevet på med 2 kanals stereo, og føler at jeg har god kontroll på det. Høyttalere har jeg også kontroll på, men recivere i alle formater, det har jeg ikke fulgt med på.

Je skal bygge en kino/lydrom der jeg kommer til å gå for en 2 kanals preamp eller en 2 kanals integrert forsterker med ht inngang. Jeg kommer til å satse 60% musikk og 40% film.

Jeg er ute etter en reciver av godt merke, med god auto kalibrering til ca 10-12k kjøper gjerne brukt. Jeg trenger heller ikke å bruke s mye om det ikke er nødvendig. Høyttalerene blir sannsynligvis klipsch RF serien med RF 7 som fronter. Rommet vil bli ca 40m2

Er det noen som vil komme med en annbefaling eller to på recivere. Den skal kun drive center og bak (evnt side) høyttalere.

Jeg har sett en del på forrige serie fra Pioneer Lx 82 og Lx 72, men er open for andre forslag. Om noen sitter med et surround oppsett med klipsch så kunne jeg tenkt meg å komme på besøk til deg for å høre på hvordan dette låter.

Håper noen tar se tid til å svare, og er det noe dere skulle tenge å vite så still meg spml, så skal jeg svare så godt som mulig.

Mvh Peter

hei

har fulgt litt med på hifi veien din inne på hfs du kommer nok i mål her også, mitt tips er å oppsøke allerede eksistrende tråder angående dette, f.eks klipsch tråden eller lesernes oppsett, eller vennetråder av de forskjellige merkene, pioneer passer for en del på klipsch men for ganske mange blir det helt feil , så akkurat der ville jeg anbefale hjemlån hvis mulig før kjøp
    ellers vil du nok få mange forskjellige svar og forslag, onkyo,marantz,yamaha,nyere denon og anthem er vel noe å kikke på kanskje ?

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv kjører jeg yamaha rx-v1900 på mine klipsch i oppsettet. Det kjøpet ble basert på mange anbefalinger, samt et par lovord fra kjente som har yamaha. rx-v2067 skulle nok passe inn i ditt budsjett, og det er jo en egen tråd her på forumet om xx67 serien til yamaha. Kan jo sjekke ut der om det er mye god erfaring med akkurat denne modellen.

Ellers er vel onkyo ofte brukt på klipsch etter hva jeg har forstått.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal jeg ikke komme med så mye viktig her, men med så stort rom, og med et vettu budsjett, så håper jeg for Guds skyld du lager en egen byggetråd.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Nå skal jeg ikke komme med så mye viktig her, men med så stort rom, og med et vettu budsjett, så håper jeg for Guds skyld du lager en egen byggetråd.

Joda, byggetråd skal jeg nok lage, budskjettet kommer vel til å ligge på rundt 60-70k på lyd og bilde. Rommet vil nok koste rundt 30-40k.

Er spennende dette, det å tråkke inn i et ukjent terreng. I mål kommer jeg.

Den 2 kanal peampen kommer sannsynligvis til å vere en AudioValve Eclipse eller noe fra Cary... Ser det ligger en slp03 på børsen. Eclipsen har jeg drømmt om et par år, har hørt den i flere oppsett, men aldri her hjemme hos meg.

Mvh Peter
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •