Forsterker til B&W 805D - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Newcomer EyeS sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Personlig mener jeg et oppsett med hegel vil låte best.
    H200 + hd20 + enkel cd spiller som drivverk
    Liker veldig kombinasjonen av hegel og B&W

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Meget godt innlegg Gwandarion, interessant. Mener du generelt at mange legger for mye penger i store høyttalere kontra forsterkeriet hvis jeg forstår deg rett?
    Jeg har ikke sagt noe om hvordan man måler det i kroner, men det er vel naturlig å tenke i de baner også. Man bør velge høyttalere etter de forhold og behov som gjelder for hver enkelt og så forsøke gi høyttalerne så gode forutsetninger som mulig for å låte godt.

Matching av utstyr er viktig og noe som tar tid og krever en viss innsats. Alt for mange vil ta mer eller mindre (u)informerte beslutninger i forhold til hva man kjøper av utstyr basert på en rekke faktorer som ikke nødvendigvis er basert på hva som gir best lyd i virkeligheten. Alle vil gjerne rettferdiggjøre sine egne valg og investeringer i etterkant og de hyppigste produkt/matching anbefalingene her på forumet er enten basert på at man anbefaler det man selv har for øyeblikket eller hva man har lest og sett at er en populær kombinasjon.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Jeg har ikke sagt noe om hvordan man måler det i kroner, men det er vel naturlig å tenke i de baner også. Man bør velge høyttalere etter de forhold og behov som gjelder for hver enkelt og så forsøke gi høyttalerne så gode forutsetninger som mulig for å låte godt.

Matching av utstyr er viktig og noe som tar tid og krever en viss innsats. Alt for mange vil ta mer eller mindre (u)informerte beslutninger i forhold til hva man kjøper av utstyr basert på en rekke faktorer som ikke nødvendigvis er basert på hva som gir best lyd i virkeligheten. Alle vil gjerne rettferdiggjøre sine egne valg og investeringer i etterkant og de hyppigste produkt/matching anbefalingene her på forumet er enten basert på at man anbefaler det man selv har for øyeblikket eller hva man har lest og sett at er en populær kombinasjon.

Neida, mente ikke legge ord i munnen på deg heller. Men det var slik jeg tolket det du skrev: at for mange bikker for mye ressurser på høyttalerne kontra forsterkeriet. Forøvrig har du helt rett i at det er veldig standard på dette forumet å anbefale det man selv har,- både av elektronikk og høyttalere.

Dog er dette også forståelig da det er svært lettvint å anbefale det man selv har, hvis man er fornøyd. Forøvrig velger jeg selv utstyr kanskje av flere grunner enn lydkvaliteten isolert sett. Følelser for produktet eller merket spiller sterkt inn for min del for at jeg skal bli fornøyd. Men har tenkt på dette med sterkt forsterkeri istedet for å fokusere på store høyttalere, det er noe å ta med seg fremover. Her bør også forhandlere bli flinkere mener jeg til å opplyse/veilede de som ikke er blant de aller kyndigste. Altfor ofte ser man at store høyttalere blir anbefalt med relativt lite/smått forsterkeri som partner.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye snax å velge i innenfor ditt budsjett, noen alternativer som ikke er nevnt:

ASR Emitter I
    Nad M2
    Gryphon Diablo ( finnes på brukten til 40 )
    T+A og Bladelius har en del fett uten at det koster skjorta.
    Har en kompis med Naim på sine 805 Diamond og han er godt fornøyd.

Ellers er jeg enig i at Parasound og Rotel er fett på B&W.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Parasound Halo P3 eller P7 parret med Halo A21 hadde vært interessant til disse! :-)
    Jeg har P3/A21 på CM9. Det synes jeg er knallbra.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv hatt 805S før, og det er på mange måter en aldeles glimrende høyttaler. Kan ikke tenke meg at 805D er noe værre på noen måte. Det som jeg sitter med som intrykk av 805, er at de kan spille godt selv bare med en receiver av god kvalitet, men trenger skikkelig kraft for virkelig å blomstre. Lyngdorf prøvde jeg, og det låter tidvis skikkelig bra. Men også veldig, veldig kjedelig i lengden. Kan godt tenke meg at Parasound A21 vil være en god og livlig match, og gjerne ett eller annet fra Naim også.
    Har også hørt at Pathos skal være "match made in heaven".

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToneLoc
    Jeg har P3/A21 på CM9. Det synes jeg er knallbra.
    A23 vil nok holde det også... Men da har man jo ikke fullbalansert system lenger selvom det er XLR (såvidt jeg vet)... :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

til trond

Ta dæ ein tur neri skograndsvein, så ska du få noe god råd

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde 705 en gang i tiden, og parret etterhvert de med EC AW250. Og du og du for en kontroll og pondus det kom fra de "små" høyttalerne.

Så støtter andre her i at det er en god ide å kjøpe kraftig forsterker for å få det beste ut av disse.
    --
    Thorbjørn

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •