Kan noen anbefale meg en surroundreciever pluss høytalere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan noen anbefale meg en surroundreciever pluss høytalere?

Hei

Vurderer å gå til innkjøp av surroundreciever og høytalere. Problemet er at jeg har litt dårlig med plass der jeg bor nå. Derfor tenkte jeg å starte med bare to små høytalere og stereo lyd, høytalerene ønsker jeg senere å bruke som bakhøytalere.

En stor del av grunnen til at jeg vil gå til anskaffelse av surroundreciever er at jeg trenger flere tilkoblingsmuligheter. Det jeg har av signalkilder er xbox360, htpc, pvr dekoder og i nær framtid en squeezebox touch.

Har forstått det slik at DAC har man kun behov for på en ren stereo forsterker. Stemmer dette?

Har nå dette anlegget og ønsker noe som virkelig låter bedre, og det skal vel ikke mye til

Noen som har gode tips? hadde håpet på noe i prisklassen opp til 10000 kr, men kan strekke meg lenger hvis nødvendig

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå vert på Hifiklubben å sett og hørt på Denon AVR-3311 reciever. Når det gjelder høytalere så såg jeg på Dali Lektor 2 og B&W DM685.

Noen som har noen erfaring med disse produktene? evt andre anbefalinger?

Takker for svar

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joeranjensen
    Har nå vert på Hifiklubben å sett og hørt på Denon AVR-3311 reciever. Når det gjelder høytalere så såg jeg på Dali Lektor 2 og B&W DM685.

Noen som har noen erfaring med disse produktene? evt andre anbefalinger?

Takker for svar

Heisann!

I prisklassen din er min umiddelbare tanke at det er klokt å holde seg til høyttalere som lettdrevne. Skal du handle på HFK er derfor Dali et soleklart foretrukkent valg på bakgrunn av dette. B&W krever som hovedregel endel mer av forsterkeriet. Har du kikket hos andre forhandlere også, eller foretrekker du å handle hos klubben?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes mange alternativer.
    Kan anbefale følgende:
    1. Tannoy Revolution Signature DC4. Disse har gulvstående i samme serie som du kan oppgradere til senere. Tannoy har etter min mening noen av de beste høyttalerne i denne prisklassen. Låter bra til all musikk, og de krever ikke mye krefter..
    Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!

2. Yamaha RX-V1067
    Yamaha RX-V1067 - Surroundforsterker / receiver - Finn laveste pris, omtaler og informasjon

eller f.eks Harman Kardon AVR 360
    Harman Kardon AVR 360 - Surroundforsterker / receiver - Finn laveste pris, omtaler og informasjon

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville absolutt sett på Ikon 1 og 2. Da de har mye bedre spredning i toppen(kontra lektor), og derfor lettere å integrere i en vanlig stue. Ikon passer også bra til Mentor, så det er gode oppgraderingsmuligheter også.

Ikon er en god match med Denon recivere i grunn.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

I prisklassen din er min umiddelbare tanke at det er klokt å holde seg til høyttalere som lettdrevne. Skal du handle på HFK er derfor Dali et soleklart foretrukkent valg på bakgrunn av dette. B&W krever som hovedregel endel mer av forsterkeriet. Har du kikket hos andre forhandlere også, eller foretrekker du å handle hos klubben?
    Tror jeg satser på Dali da, kanskje DALI IKON 1 MK2 som Ostemannen fåreslår. Har ikke vært innom andre forhandlere enda, men har tenkt meg en tur innom Soundgarden før jeg bestemmer meg. Håper jeg bestemmer meg i morgen før butikkene stenger

Finnes mange alternativer.
    Kan anbefale følgende:
    1. Tannoy Revolution Signature DC4. Disse har gulvstående i samme serie som du kan oppgradere til senere. Tannoy har etter min mening noen av de beste høyttalerne i denne prisklassen. Låter bra til all musikk, og de krever ikke mye krefter..
    Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!

2. Yamaha RX-V1067
    Yamaha RX-V1067 - Surroundforsterker / receiver - Finn laveste pris, omtaler og informasjon

eller f.eks Harman Kardon AVR 360
    Harman Kardon AVR 360 - Surroundforsterker / receiver - Finn laveste pris, omtaler og informasjon
    Skal ta en titt på disse produktene, skal undersøke om noen i Bodø forhandler disse. Skulle jo helst ha hørt på utstyret før det investeres Noen andre av dere som har disse høytalerene/recieverene?

Jeg ville absolutt sett på Ikon 1 og 2. Da de har mye bedre spredning i toppen(kontra lektor), og derfor lettere å integrere i en vanlig stue. Ikon passer også bra til Mentor, så det er gode oppgraderingsmuligheter også.

Ikon er en god match med Denon recivere i grunn.
    Legger lett på et par tusen for å øke sjansen for at jeg blir fornøyd Satser på at Hifiklubben har de inne for prøvelytting.

Takker for tips alle sammen.

Rop gjerne ut om noen har motargumenter mot Denon AVR-3311 med DALI IKON 1 MK2. Kjekt med flere synspunkter fra erfarne AV-entusiaster da jeg ikke har "kompetansen" selv:???:

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt siste versjon av Ikon serien (MK2), men synes forrige Ikon serie låt noe hardt og skarpt i diskanten. Vær oppmerksom på det når du lytter til de hos Klubben. Og kjøp aldri høyttalere som låter spisst og hardt!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Jeg har ikke hørt siste versjon av Ikon serien (MK2), men synes forrige Ikon serie låt noe hardt og skarpt i diskanten. Vær oppmerksom på det når du lytter til de hos Klubben. Og kjøp aldri høyttalere som låter spisst og hardt!

Godt poeng, og således er det muligens noe uklokt å kjøre komboen Denon/Dali mtp at Denon elektronikk også ofte er noe lys i toppen? Som du påpeker er det nok en god anbefaling for trådstarter å lytte meget nøye her, spesielt i forhold til lyshet/skarphet i diskant.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal jeg være helt ærlig så syntes jeg det var for mye/høy diskant på Dali Lektor 2 da jeg hørte dem på hifiklubben i dag tidlig, det var den første tanken som slo meg. Dette var riktig nok med en 2000 kroners stereoforsterker. Har ikke hørt høytalerne med denon recieveren enda.

Uansett, nå gjorde dere meg skikkelig usikker her. Vanskelig valg dette....

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal jeg være helt ærlig så syntes jeg det var for mye/høy diskant på Dali Lektor 2 da jeg hørte dem på hifiklubben i dag tidlig, det var den første tanken som slo meg. Dette var riktig nok med en 2000 kroners stereoforsterker. Har ikke hørt høytalerne med denon recieveren enda.

Isåfall burde du ta usikkerheten på alvor og ikke "stresskjøpe" noe nå like før påske(selvom jeg vet det er fristende med mange fridager på rappen til å kose seg). Hvis du syns det låt skarpt/lyst i diskanten med den stereoforsterkeren er det meget mulig at situasjonen er den samme vedrørende Denonreceiveren.

Forøvrig når stenger hifisjappene i Oslo imorgen? Tenker da spes på HFK og Soundgarden? Har tenkt å ta meg en inspirasjonsrunde selv imorgen nemlig og titte på diverse ting:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Isåfall burde du ta usikkerheten på alvor og ikke "stresskjøpe" noe nå like før påske(selvom jeg vet det er fristende med mange fridager på rappen til å kose seg). Hvis du syns det låt skarpt/lyst i diskanten med den stereoforsterkeren er det meget mulig at situasjonen er den samme vedrørende Denonreceiveren.

Forøvrig når stenger hifisjappene i Oslo imorgen? Tenker da spes på HFK og Soundgarden? Har tenkt å ta meg en inspirasjonsrunde selv imorgen nemlig og titte på diverse ting:-D

Hifiklubben i Bodø stenger 13.00 eller 14.00 (da jeg spurte om morgendagens åpningstider var han ikke sikker

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifiklubben i Bodø stenger 13.00 eller 14.00 (da jeg spurte om morgendagens åpningstider var han ikke sikker

OK, da er det garantert noe av det samme i Oslo. Tenkte meg at det muligens var noe i den duren der. kl 13 er veldig tidlig da, kl 14 eller 15 hadde vært mer forståelig

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, da er det garantert noe av det samme i Oslo. Tenkte meg at det muligens var noe i den duren der. kl 13 er veldig tidlig da, kl 14 eller 15 hadde vært mer forståelig
    Spesielt tidlig når jeg trenger litt ekstra betenkningstid Har du noe spesiell høytalerprodusent som du holder en ekstra knapp på?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spesielt tidlig når jeg trenger litt ekstra betenkningstid Har du noe spesiell høytalerprodusent som du holder en ekstra knapp på?

Avr 3311 yter antagelig ikke så verst, ser på hjemmesidene til klubben at den er oppgitt til 125 watt i 7 kanaler. Da er den noe kraftigere enn jeg antatt trodde. Hva med å prøve lytte den på en av de rimeligere modellene til B&W? Mtp at du skal ha receiver fra Denon og har bestemt deg for den så er det greiest mtp prøvelytting og kjøpe høyttalere fra HFK også, ellers må du jo slepe med deg forsterkeren eventuelt bort på soundgarden.

Edit: Hvis du ikke er låst på receivervalget ville jeg også hørt på en Cambridgereceiver på Dali høyttalerne,- da dette muligens vil låte noe mindre spist/hardt i diskaten enn med Denon elektronikken.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne Cambridgen ville jeg hørt på hvis jeg var deg, og da spes i kombo med Dali fordi de er lettdrevne:

CAMBRIDGE Azur 650R Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben

Cambridge er i skuddet for tiden og høster knalltester på såvel forsterkere som blu-ray spillere:-D

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Soundgarden(dersom de har butikker) har mye interessant også. Støtter Cambridge forslaget til Gilmour. De har en reciver til rundt 9 lapper, den tror jeg vil gi god valuta for pengene. Ser ut som den er strømsterk også.

Bruk heller en mnd ekstra, enn å handle feil høyttalere.

Personlig så syntes jeg Dali sin concept og lektor serie er et stykke unna Ikon og mentor. Ikon MK2 er mye likere Mentor i signatur, enn det som MK1 er. Jeg syntes ikke at det låter skarp dersom jeg bare bruker reciver, selv ved pådrag. men dette er en smaksak. (Jeg har MK1 av Ikon serien. Ikon6, Vokal 2 og on wall. Hadde Ikon sub, men den ble for pinglete) Er du låst til å bruke hfk sine recivere?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avr 3311 yter antagelig ikke så verst, ser på hjemmesidene til klubben at den er oppgitt til 125 watt i 7 kanaler. Da er den noe kraftigere enn jeg antatt trodde. Hva med å prøve lytte den på en av de rimeligere modellene til B&W? Mtp at du skal ha receiver fra Denon og har bestemt deg for den så er det greiest mtp prøvelytting og kjøpe høyttalere fra HFK også, ellers må du jo slepe med deg forsterkeren eventuelt bort på soundgarden.

Edit: Hvis du ikke er låst på receivervalget ville jeg også hørt på en Cambridgereceiver på Dali høyttalerne,- da dette muligens vil låte noe mindre spist/hardt i diskaten enn med Denon elektronikken.

Skal prøve alle kombinasjonene di har på hifiklubben pluss at jeg skal sjekke soundgardens utvalg Har ikke låst meg til hverken reciever eller høytalere, så jeg er åpen for det meste. Cambridgerecieveren ble kanskje litt i overkant av hva budsjettet tillater, men må man, så må man.

Takker for gode råd:-D

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve alle kombinasjonene di har på hifiklubben pluss at jeg skal sjekke soundgardens utvalg Har ikke låst meg til hverken reciever eller høytalere, så jeg er åpen for det meste. Cambridgerecieveren ble kanskje litt i overkant av hva budsjettet tillater, men må man, så må man.

Takker for gode råd:-D

Bare hyggelig å gi råd/innspill,alltid fint å få andres tanker før kjøp for å utfordre seg selv litt. Tror som sagt den Cambridgereceiveren kan være en joker her, Engelskmennene er i vinden som aldri før med ros fra alle retninger

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    onyko e rellativt billig, og elac har gode høytalere. resonans i stvg vet jeg kan bestille disse

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Var dette på en Denon stereoforsterker?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •