Billig og bra forsterker til B&W 685 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Billig og bra forsterker til B&W 685 ?

Hei!

Har til nå brukt en Pioneer VSX-915 forsterker sammen med Dali concept 6 fronthøyttalere og concept CT senterhøytaler, samt noen høytallere av ukjent merke som hang på veggen over sofaen.

Går med planer om å bytte ut dette oppsettet av flere grunner:

- fronthøyttalerene tar for mye plass, og jeg bor å blokk så det er også begrenset hvor høyt jeg kan spille....
    - Dali-høyttalerene (i alle fall sammen med pioneer forsterkeren) er altfor lyse i lyden. Skrur jeg opp så blir det plagsomt skrikende lenge før det blir for høyt,... hvis dere skjønner
    - forsterkeren mangler hdmi switch (tror jeg trenger dette ?)

Planen nå er i alle fall å gå til innkjøp av B&W 685 front og B&W HTM62 senter, og muligens også å oppgradere forsterkeren, da jeg vil ha færrest mulige ledninger samt å gjøre det så enkelt som mulig å bytte mellom forskjellige enheter (hdmi switch

Har funnet ut at jeg liker et lydbilde med en litt mørkere klang, mer dynamikk og mer fylde etter å ha hatt disse concept-ene litt for lenge...

Lurer derfor på om noen har noen gode tips til en billig og god forsterker som passer bra til B&W 685 ?
    Har ikke lyst til å bruke veldig mye mer enn 2-3000 på dette, så jeg tar gjerne imot tips på brukt utstyr også!

mvh
    fixern

Newcomer crash_o sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HK980. Soundgarden har en søt pris på denne nå, forsterkeren er knall, og burdte kunne sparke godt liv og varme i B&W 685

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger med på Crash_O, mtp. Harman, høres ut som det riktige forsterkervalget.
    Ser du også nevner BW center, så da blir du isåfall å trenge en surroundreceiver.
    Innen din priseklasse så er det ingen HK surroundreceiver så passer, men ville sett nærmere på AVR 260, eller hvis du vil slå på stortromma, AVR360. Sistnevnte har mer power, noe som B&W trenger, samt 4 hdmi innganger (kontra 3 på 260). Ligger til hhv 3995,- (avr 260) og 5995,- (avr 360) på Soundgardens hjemmesider :-)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crash_o
    HK980. Soundgarden har en søt pris på denne nå, forsterkeren er knall, og burdte kunne sparke godt liv og varme i B&W 685
    +. Har så si hatt samme kombo før, !og det spilte veldig bra

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips folkens!

AVR 260 så jo ut til å ha fått bra kritikk lydmessig, men 3xHDMI inn er litt for lite tror jeg - da er det liksom fullt allerede, og AVR 360 beveger seg ganske langt unna opprinnelig budsjett

Surfet litt rundt igår, og kom over disse to:
    Pioneer VSX-920K Surroundreceiver
    Onkyo TX-SR608 Surroundreceiver - Sort

Pioneer'en har endel artig utstyr som internettradio, DLNA, iphone styring osv, men etter det jeg forstår så er den kanskje litt for spinkel?
    Og trenger jeg egentlig internett, DLNA, og alt dette andre dersom jeg uansett skal kombinere oppsetet med en HTPC med XBMC?
    For jeg vil vel klare å streame musikk trådløst fra f.eks iphonen til htpc'en og få lyden ut til forsterkeren?

Onkyoen ser jeg har fått masse bra kritikk, og den kommer med 6xHDMI noe som bør holde, og prisen var ikke helt avskrekkende heller!
    Noen som har noen tanker om denne gjør seg bra i lag med B&W høyttalerene, og om den har nok guffe?

mvh,
    fixern

Newcomer crash_o sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer ikke la være...:

AVR360 - 5995,- vil ytelsesmessig sparke rumpen AV hvilken som helst av de to der, og ikke minst lyde myyye bedre, tror jeg. Så får det nesten bare koste litt mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som en smart mann sa for 300 år siden; "Bruk 30% mer på hifi enn det du planla, og det dobler gleden din", eller noe slikt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crash_o
    Denne Harman/Kardon HK980 ligger ute til 3490kr, her: Harman/Kardon HK 980 Stereo forsterker 2x80W @ 8 ohm, 2x100W @ 4 ohm - Netshop

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nesta
    Denne Harman/Kardon HK980 ligger ute til 3490kr, her: Harman/Kardon HK 980 Stereo forsterker 2x80W @ 8 ohm, 2x100W @ 4 ohm - Netshop
    Sikkert en bra pris, men jeg må ha en surroundreceiver

Var nede på hifi-klubben idag og hørte på B&W 685. Var ikke så værst, selv om de var litt skarpere i lyden enn det jeg hadde ventet meg. Trodde de skulle være litt "fyldigere"/mørkere en ndet de var.

Mulig jeg har blitt litt opphengt på B&W etter jeg hørte B&W 601 (eller var det 602?) hos en kompis for noen år siden. De fylte hele stua hans med ikke-skrikende, fyldig og dynamisk og digg lyd.
    Trodde 658 skulle være litt mer i nærheten av de...
    Men for alt jeg vet så kan forskjellen skyldes det veldig åpne rommet hos hifi-klubben, eller kanskje forsterkeren de brukte, evt at kompisen min hadde tykt teppe i stua... ...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fixern
    Var nede på hifi-klubben idag og hørte på B&W 685. Var ikke så værst, selv om de var litt skarpere i lyden enn det jeg hadde ventet meg. Trodde de skulle være litt "fyldigere"/mørkere en ndet de var.
    Hva hørte du de med ?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fixern
    Sikkert en bra pris, men jeg må ha en surroundreceiver

Mulig jeg har blitt litt opphengt på B&W etter jeg hørte B&W 601 (eller var det 602?) hos en kompis for noen år siden. De fylte hele stua hans med ikke-skrikende, fyldig og dynamisk og digg lyd.
    Trodde 658 skulle være litt mer i nærheten av de...
    Men for alt jeg vet så kan forskjellen skyldes det veldig åpne rommet hos hifi-klubben, eller kanskje forsterkeren de brukte, evt at kompisen min hadde tykt teppe i stua... ...
    Er jo litt med hva det ble spilt med og da! Kilde og forsterker, samt opptakskvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Hva hørte du de med ?
    Husker ikke eksakt modell desverre, men det var en eller annen NAD forsterker som han i butikken mente var bra med 685... han virka også ganske inneforstått med at de gjorde seg best med litt power bak...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, det er det ingen tvil om... De imponerte skjorta av meg kvelden før jeg solgte de når jeg for første gang klinte til med skikkelig power på de... :-)

Men bare stusset litt på at de ble oppfattet som spisse i toppen...
    Høres ut som typisk udempet hifi-butikk problem... :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •