Utskifting av Denon 3310, kjøpe Onkyo 5008?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Choica sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Utskifting av Denon 3310, kjøpe Onkyo 5008?

Hei

Jeg har en Denon 3310 som jeg synes ikke har nok kraft i og vil ha en "litt" varmere lyd. Jeg har Pioneer høytalere 8 serien(front+bak) med en Dali mentor center. Bør jeg kjøpe Onkyo TX-5008 eller vente på ny? evt når kommer den nye? Ser de billigere onkyoene begynner å komme.
    Tenkte også på Pioneer lx83, men tipper det blir litt i lysest laget.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring er at Denon er noe av det varmere du får, onkyo er ikke det mest håpløse, men imho fortsett et steg mot det lysere!

Hva med et effekttrinn for å få mer power, og en annen farging av lyden, hvis du er fornøyd med funksjonene og mulighetene på AVR-3310?

Newcomer Choica sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Min erfaring er at Denon er noe av det varmere du får, onkyo er ikke det mest håpløse, men imho fortsett et steg mot det lysere!

Hva med et effekttrinn for å få mer power, og en annen farging av lyden, hvis du er fornøyd med funksjonene og mulighetene på AVR-3310?
    Hmm, jeg trodde denon var ganske nøytral i lyden. Men du vet det sikkert mer en meg. Har du noen anbefalinger til effekt forsterker? Har hatt nad 352 i stereo før, og likte lyden. Kanskje NAD 275 hadde fungert bra til effekt trinn? Har også fått tilbud om å kjøpe en emotiva XPA-3 til så å si samme pris, er dette en bedre forsterker?

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Choica
    Hmm, jeg trodde denon var ganske nøytral i lyden. Men du vet det sikkert mer en meg. Har du noen anbefalinger til effekt forsterker? Har hatt nad 352 i stereo før, og likte lyden. Kanskje NAD 275 hadde fungert bra til effekt trinn? Har også fått tilbud om å kjøpe en emotiva XPA-3 til så å si samme pris, er dette en bedre forsterker?
    Flere som bruker Emotiva på Dali her inne, uten at jeg har hørt det selv (nb1, hi-fi plumber f.eks)

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel gode muligheter med litt manuell tweaking med romkorreksjonen som sitter i den enheten? Hadde heller brukt det enn prøvd meg med ny receiver.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •