Parasound VS Abrahamsen forforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Parasound VS Abrahamsen forforsterker

Tenke jeg skulle prøve V3.0 i dag, stakk innom Elkjøp og fikk ett eksemplar til nettpris, 5500 kr. Desverre viste det seg når jeg fikk den hjem at den var deffekt, mye støy nesten som volumet står på full spiker pluss at det kommer ingen lyd fra den.

Snakket med Abrahamsen og det viser seg at forsterken må inn for modifisering til siste skrik kostnadfritt. Så alt i alt sparer jeg noen kroner fremfor å kjøpe ett nytt eksemplar som er oppgradert til siste versjon.

Fra før har jeg en Parasound NC2100 som jeg egentlig er fornøyd med i forhold til prisen.

Planen med anskaffelsen av V3 var å teste den opp mot NC2100, og samtidig teste V3 mot Eletrocompaniet`s 4.8. Men 4.8 utgår da det viste jeg at denne ikke har prosessorinngang, og da er den ikke lengre en kandidat for meg.

En annen ting så har jeg Abrahamsen V6 DAC som jeg er godt fornøyd med, jeg har ikke enda fått testen den balansert da Parasounden ikke har XLR innganger. Så jeg hadde ett håp å kjøre balansert fra V6 til V3 og singel til effekttrinnet Doxa Model 73. Om jeg tjener noe på dette siden jeg ikke får balansert hele veien skulle ha vært meget interessant å visst.

Så hva gjør jeg, tror dere at det gevinster lydmessig å sende den til Abrahamsen for service eller skal jeg returnere den til Elkjøp? Må innrømme at nyskjerrigheten sliter i meg. Tror begge forforsterkerne skal være lett omsettelig på brukten anyway.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg hadde Hegel H200 så kjørte jeg balansert mellom den og Hegel Dac-en.Så vidt jeg vet så er jeg den eneste som har påstått dette,men synes det ble skarpere med XLR.Andre mener XLR blir mye bedre så lenge det er fullbalansert og ikke semi-balansert som f.eks Onkyo og Marantz prossesor med XLR.
    Vi hadde også en diskusjon på dette med "Snickers-is" som forklarer.Husker ikke så mye av dette,men man "tjener" 6 db med XLR kontra RCA.Ikke i maks db altså,men man trenger ikke å skru opp like mye.Det var "Lovemusikk" som startet tråden hvis det hjelper deg hvis du vil søke etter tråden.Mye lærdom der.

Når det gjelder Parasounden din så har jeg selv hatt denne.Mange skryter av den og den er æresmedlem i Audiophile (norsk) med forforsterkere med HT-inngang.Den har også mange muligheter hvis du hadde brukt den primært som stereo-pre.
    Personlig synes jeg denne er litt skarp/lys i toppen,stikk motsatt av effektforsterkeren NC 2250 som jeg har nå.Den ble også fullstendig gruset av Hegel H200 pre-del når jeg testet de opp mot hverandre som forforsterkere.
    Hvis jeg ikke husker feil,så har du skiftet ut potmeteret på din NC 2100 ? så du slipper problemet med skjev lyd på lavt volum ? I tilfelle jeg husker feil,så er jo dette også et kraftig minus på NC 2100.

Siden ingen andre har svart,så hadde jeg gått for Abrahamsen.Gøy å prøve noe nytt også.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar Sven.

Jeg leverte tilbake V3 til Elkjøp i dag, ergrer meg litt at jeg ikke fikk testet den. Men men, det kommer sikkert nye sjanser, nå var jeg å hentet meg en annen pre i dag som jeg skal ha på test til over helga, til den nette sum av 30 lapper. Sinnsykt... :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile forforsterker doxa

Til Zebby.

Som den nye eier av din doxa 73b, som jeg venter på med spenning, lurer jeg allerede på om min Cary Cinema 11a blir bra nok som forforsterker.
    Ser du har prøvd litt forskjellig, er det noe du vil spesiellt anbefale ????

mvh Lars

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gaustabl
    Til Zebby.

Som den nye eier av din doxa 73b, som jeg venter på med spenning, lurer jeg allerede på om min Cary Cinema 11a blir bra nok som forforsterker.

mvh Lars
    Cary kjenner jeg ikke til, men har prøvdEC 4.7, diverse Doxa pre og nå senest Conrad Johnson på mine Doxaer. Kan ihvertfall trygt anbefale Doxa og CJ sine pre.

Hva slags høyttalere skal Doxa 73b mate?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Zebby.

mvh Lars
    Dette var en stund siden...

Jeg har testet EC4.8 på den, låt veldig bra, men 4.8 hadde noen unoter i seg selv som jeg ikke likte, derfor gikk den i retur. Mener jeg kom frem til at ett produkt til 30.000 bør være lytefri, noe det eksemplaret av 4.8 jeg hadde her ikke var. Mener det var prosessorinngangen var en halvdårlig løsning, pluss kneppelyder hvis jeg skiftet kilder etc.

Som Millmaker er inne på Conrad Johnson er noe jeg var ekstremt nyskjerrig på, men vent nå med å male fanden på veggen før du får testet forforsterken du allerede har, ser den koster jo noen kroner så den kan ikke være helt bortevekk Du har mye moro fremfor deg nå...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, får gi cary'n en sjanse først.....
    Doxan skal mate et par proac d28, noe jeg har hørt skal gå bra sammen.
    Hadde selv et electrocompaniet oppsett med 4.7, 2 x aw 60 brokoblet, og en ecd1 for mange år siden, og sisen har jeg egentlig savnet gromlyd...
    Blir spennende å se hva Doxa kan tilføre😄
    Mvh Lars

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, får gi cary'n en sjanse først.....
    Doxan skal mate et par proac d28, noe jeg har hørt skal gå bra sammen.
    Hadde selv et electrocompaniet oppsett med 4.7, 2 x aw 60 brokoblet, og en ecd1 for mange år siden, og sisen har jeg egentlig savnet gromlyd...
    Blir spennende å se hva Doxa kan tilføre��
    Mvh Lars
    Spennende! En kamerat har Proac som han mater med et beist av en Pass Labs, de spiller fantastisk rett og slett. Dog usikker på hvilken modell Proac det er. Jeg vet de er dyre som juling, men modellen tør jeg ikke si.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •