Stereo/kino på samme høyttaler?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stereo/kino på samme høyttaler?

Hei,

Jeg har en Rotel rmb 1095 som jeg har lyst til å bruke til stereolyd og til kino. Hvordan kan jeg på best mulig måte koble opp enn surroundreceiver og en stereoforforsterker uten pass through? Er jo litt knotete å justere lyden på både receiver og stereo preamp så disse matcher hele tiden. Effekten min har både balanserte og ubalanserte innganger, og importøren av Rotel i Norge sa jeg kunne koble inn en forsterker på hver av disse samtidig. Noen forslag?

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    man får kjøpt en rca switch, bruker en selv, fungerer glimrende, riktignok ingen fjernkontroll på den jeg har.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil dette være den beste løsningen?

Newcomer dellnorge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Kjøpte først NAD t747 som er en sorround reciver & Nad C275bee som er effektleddet. Og et par B&W DM683. Ble forferdelig skuffet når jeg fikk høre stereo lyden i dette. Fikk liksom ikke frem bass trykket, savnet bassen.

Kjøpte derfor en NAD c165BEE forforsterker, og en slik RCA switch: Komplett.no - B-Tech 3-Way Stereo Input Control

Inn i RCA switchen kjørte jeg effektleddet inn i source input. Og NAD T747 inn i input 1. Og C165bee inn i port 2.
    Drar den bare over når jeg skal høre på musikk i stereo

Og jeg fikk akkuratt den lyden jeg ville ha Ble utrolig glad, nå var virkelig bass trykket der som jeg lengtet så lenge etter og som ikke var der med T747 sorround reciveren.

Anbefaler deg denne løsning

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dellnorge
    Hei!
    Kjøpte først NAD t747 som er en sorround reciver & Nad C275bee som er effektleddet. Og et par B&W DM683. Ble forferdelig skuffet når jeg fikk høre stereo lyden i dette. Fikk liksom ikke frem bass trykket, savnet bassen.

Kjøpte derfor en NAD c165BEE forforsterker, og en slik RCA switch: Komplett.no - B-Tech 3-Way Stereo Input Control

Inn i RCA switchen kjørte jeg effektleddet inn i source input. Og NAD T747 inn i input 1. Og C165bee inn i port 2.
    Drar den bare over når jeg skal høre på musikk i stereo

Og jeg fikk akkuratt den lyden jeg ville ha Ble utrolig glad, nå var virkelig bass trykket der som jeg lengtet så lenge etter og som ikke var der med T747 sorround reciveren.

Anbefaler deg denne løsning
    Har bestillt samme switch selv.Skal koble til vincent effektforsterker,og hegel dac med pre-amp og pioneer eciever.Men lurer på når ein switcher om.Må apparatene vere avslått da? 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •