Onkyo SR608: DTS vs. THX Cinema?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer dontomaso sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo SR608: DTS vs. THX Cinema?

Jeg ser i all hovedsak nedlastede filmer som streames med Boxee Box, og har lagt merke til store lydforskjeller på DTS kontra andre lydformater. For alle formater utenom DTS bruker jeg THX Cinema-innstillingen og selv om filmen er i et 5.1-format er det lite lyd i bakhøyttalerene. Jeg mener ikke at lyden er lav, men at det er sjeldent musikk og effekter i de bakre høyttalerene.

Når filmene kommer med DTS-spor er det derimot full fest i stua, med masse lyd og musikk i alle høyttalere.

Hva er det som gjør dette? Er dette normalt? Gjør omkodingen fra diverse 5.1-formater til THX at deler av lydbildet "forsvinner"?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    THX cinema innstillingene er bare et format recieveren er programert til å dekode, hvis du spiller filer med stereo eller andre formater i dette kan det jo ofte bli dårlig. Hadde dette på in gamle onkyo selv, brukte det aldri, for filer som ikke var ordentlig dekodete lydfiler så brukte jeg bare all ch stereo.

DTS og dolby digital er jo de to mest kjente lydformatene, er jo disse to alle filmer blir dekodet i, om filen har noen av disse to er det alltid best bruke disse, om filen bare har noe jalla 5.1 dekoding syns jeg det er bedre bruke all ch stereo. Både neo:cinema og dolby:PLZII samt de THX greien syns jeg var rimelig dårlige, de to førstnevnte er dog for 7.1 dekoding.

Vet ikke helt om jeg klarte forklare dette på en bra måte men :P uansett, ville holdt meg unna THX innstillingen :P DTS eller DOLBY er bedre, hvis ikke ALL CH STEREO, hvis ikke så bruk de NEO:cinema og PLZII.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    THX cinema innstillingene er bare et format recieveren er programert til å dekode, hvis du spiller filer med stereo eller andre formater i dette kan det jo ofte bli dårlig.
    Hva mener du med format ?

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har en onkyo 607, og når jeg spiller av noen HD filmer i bl.a MKV format så får jeg knitring i høyttalerne. Jeg gjør ikke det på musikk og noen serier.

Noen som har opplevd det samme?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Hva mener du med format ?
    hehe si det :P hva heter det da? kilde? Modus kanskje? Modus høres bedre ut :P

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For hvis du mener at det finnes filmer med noe form for THX lydspor, så vil jeg gjerne få se det. :-)

Så modus - altså en variant av DTS/Dolby er mer riktig tror jeg. :-)

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    For hvis du mener at det finnes filmer med noe form for THX lydspor, så vil jeg gjerne få se det. :-)

Så modus - altså en variant av DTS/Dolby er mer riktig tror jeg. :-)
    Hehe, stemmer det

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •