Er dette mulig? Pioneer VSX-LX53/LX-5090

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er dette mulig? Pioneer VSX-LX53/LX-5090

Har en Pioneer VSX-LX53 forsterker og et Kuro LX-5090 TV.

Inn på forsterkeren får jeg et HDMI signal fra en HTPC. Noen ganger ønsker jeg at lyd skal KUN gå ut via TV og andre ganger KUN via forsterker til surroundoppsett. Er dette mulig på noen måte enkel måte?

Jeg tenker meg kanskje at "standby through" funksjonaliteten i forsterker kan brukes, men får det ikke til. Heller ikke får jeg det til ved å bruke Kuro Link, men vet ikke om det er meningen.

Noen ideer/innspill eller er eneste mulighet å splitt HDMI signalet FØR det kommer til forsterker og sende en gren til TV og en til forsterker?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du trykker på "audio-parameter" knappen,og blar deg nedover til det står:HDMI <amp>,så kan du velge med piltastene til det står: trought!
    Da går lyden rett gjennom til TV mener jeg!
    Men da må receiveren stå på selvsagt!
    Men når det er sagt,så skjønner jeg ikke hvorfor du heller vil høre på TV-lyden:grin:
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Hvis du trykker på "audio-parameter" knappen,og blar deg nedover til det står:HDMI <amp>,så kan du velge med piltastene til det står: trought!
    Men når det er sagt,så skjønner jeg ikke hvorfor du heller vil høre på TV-lyden:grin:
    ja, jeg kjøpte en reciever brukt og skjønte ikke hvorfor lyden kom inn på tven i tillegg, fant ut problemet og skrudde det av med engang :P var jo så irriterende, men kan jo kanskje være greit om man skal høre på lavt volum av og til, hvis folk ligger sover eller noe

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan

Hehe, takk. Du har åpenbart ikke en kone som skal se Cæsar enklest mulig... :wink: Hadde vært optimalt om man kunne nå denne innstillingen direkte slik at den kunne kobles med en Harmony fk, men det er kanskje vrient?

Noen som har fått dette "standby through"-greiene til å funke?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •