abrahamsen eller marantz på kef

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red face abrahamsen eller marantz på kef

Hei folkens! litt ny på forumet her, men tenkte det var på tide å melde meg inn nå=) Har lenge hatt et bose cinemate gs annlegg men syns det ble for tynt i lengden. Har kjøpt meg kef iq70, iq90 og en marantaz sr5005. syns lyden blir god på bakhøyttalerne men mangler litt av trykket jeg har hørt at iq90 er kapable til å produsere. (prøvd med abrahamsen på jobben og det fungerte godt) Noen som har prøvd dette opsettet før? vurderer enten effekttrinn fra marantz eller kanskje electrokompaniet eller abrahamsen. Pris 5000-15000.
    Noen gode forslag?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av elkjøpern
    Hei folkens! litt ny på forumet her, men tenkte det var på tide å melde meg inn nå=) Har lenge hatt et bose cinemate gs annlegg men syns det ble for tynt i lengden. Har kjøpt meg kef iq70, iq90 og en marantaz sr5005. syns lyden blir god på bakhøyttalerne men mangler litt av trykket jeg har hørt at iq90 er kapable til å produsere. (prøvd med abrahamsen på jobben og det fungerte godt) Noen som har prøvd dette opsettet før? vurderer enten effekttrinn fra marantz eller kanskje electrokompaniet eller abrahamsen. Pris 5000-15000.
    Noen gode forslag?
    2stk MM-7025

Om Abrahamsen noen gang klarer å ferdigstille monoblokkene sine så sprenger du budsjettet litt, men da vil du få liv i IQ90`ne dine

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var den mm7025 jeg først tenkte på, men har du prøvd kombinasjonen før? Vet at det fungerer med abrahamsen men har jo håpet på marantz da, litt pågrunn av designet og lyden jeg vet marantz klarer å produsere=)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av elkjøpern
    Var den mm7025 jeg først tenkte på, men har du prøvd kombinasjonen før? Vet at det fungerer med abrahamsen men har jo håpet på marantz da, litt pågrunn av designet og lyden jeg vet marantz klarer å produsere=)
    Har ikke prøvd MM70250 direkte på IQ90. Men Marantz og KEF er virkelig musikk i mine ører.

Om stedet der du jobber har KI-Pearl Lite inne kan du jo prøve den opptil Kef og se hva du syntes da.

Hørte også på litt forskjellig her på en tur til Oslo hos gutta ute på Grini og kombinasjonen marantz+kef spilte livlig iallefall =D

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Har ikke prøvd MM70250 direkte på IQ90. Men Marantz og KEF er virkelig musikk i mine ører.

Om stedet der du jobber har KI-Pearl Lite inne kan du jo prøve den opptil Kef og se hva du syntes da.

Hørte også på litt forskjellig her på en tur til Oslo hos gutta ute på Grini og kombinasjonen marantz+kef spilte livlig iallefall =D

Den Ken I pearl lite forsterkeren spiller glimrende iallfall, så er ikke overrasket over at du var happy med den kombinasjonen8-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Detta ble bra!

Har satt det opp nå med Marantz sr7025 til frontene og låter helt fantastisk
    Takk for svar =)

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du si litt om din erfaring med kombinasjonen SR5005 og MM7025?
    Vurderer dette selv til mine Q500.
    Jeg har også vurdert PM KI Pearl, men greia har ikke digitale innganger, så da må jeg ha en dac/receiver i tilegg.
    Hvor fikk du tak i MM7025 i Norge?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte alt på jobben Elkjøp Megastore Fredrikstad. Lurt på å kjøpe det nye effekt trinnet til Abrahamsen å sette på frontene og heller ta mm7025 på bakhøyttalerne, jeg er veldig fornøyd sålangt men har fått inn det nye trinnet hans på jobben nå og ble meget imponert. Blir nok en oppgradering der nå

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kef og Marantz er en god kombo, men jeg har selv vurdert abrahamsen, dog er jeg redd det skal bli for soft.
    Sitter å sikler på en PM-KI Pear(eventuelt pearl lite) + SA-KI Pearl Lite kombo til mine Q500. Utroligt kjekt med digital inngang på den cd-spilleren. Tror det kan bli magisk!

Hva er spec på dette nye abrahamshen effektrinnet? Link?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •