Rimelig receiver med mørk signatur - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Onkyo er også ett alternativ for mørk klang.
    Det må være sykt forskjell på receiverene. Den Onkyo "605?" jeg hadde spilte ikke bass, var lite dynamisk og låt rett og slett kjedelig(nøytral kan det kanskje også kalles). Den lå vel rundt 4500,- når jeg kjøpte den. Mulig receivere under 6000,- har blitt bedre siden den gang altså (2007-2008).

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syns min 607 også er litt tam i pure audio.. funker stort sett ok med Audyssey

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Marantz SR6004 (utgått)? Jeg hadde denne før jeg kjøpte nåværende pre og effekt, og var generelt godt fornøyd. Den har pre out, og du kan for eksempel få den brukt her for 5000: Marantz sr 6004 og Marantz bd 5004 - FINN Torget

Jeg har også hele tiden vært på jakt etter en mørkere klang, og opplevelsen min med Marantz er at den gir det, uten at jeg har hørt alle alternativene som har vært oppe her. Av nye Marantz-recievere kan SR5005 kanskje være et alternativ. Den er priset til 6.995,-, men det skal være godt mulig å skrape av en del på dette hvis du undersøker litt rundt hos forhandlere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hvar1
    Hva med Marantz SR6004 (utgått)? Jeg hadde denne før jeg kjøpte nåværende pre og effekt, og var generelt godt fornøyd. Den har pre out, og du kan for eksempel få den brukt her for 5000: Marantz sr 6004 og Marantz bd 5004 - FINN Torget

Jeg har også hele tiden vært på jakt etter en mørkere klang, og opplevelsen min med Marantz er at den gir det, uten at jeg har hørt alle alternativene som har vært oppe her. Av nye Marantz-recievere kan SR5005 kanskje være et alternativ. Den er priset til 6.995,-, men det skal være godt mulig å skrape av en del på dette hvis du undersøker litt rundt hos forhandlere.
    Hmmm...Det hørtes ut som gode forslag. Tror nok at jeg vil gå for 5005 i såfall. Er litt skeptisk til å kjøpe gamle receivere da jeg klart kan få mer for pengene lydmessig, men det er jo en del med disse inngangene og romkorreksjonsprogrammene som er blitt bedre.(sikkert flere ting også)
    Edit: Ser nå at den som ligger på finn har alt den også.

Newcomer dellnorge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørt på NAD?
    Den har jo ganske deilig lyd og klang

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns Yamaha har en varm og fin lydsignatur. Min rx-v1900 passer ihvertfall ypperlig på Monitor Audio sin GS serie. Diskanten blir aldri skarp og lyden er veldig behagelig, fungerer også flott som forforsterker.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •