Yamaha RXV-861, hvilken sorruound decoder er best?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RXV-861, hvilken sorruound decoder er best?

Jeg har en Yamaha RXV-861 med veldig mange ulike sorround decodere som jeg kan justere til. Hvilken er best til film og bør jeg bruke sorround decode i stedet for noen andre muligheter? Jeg ønsker best mulig lyd til film, hovedsakelig action. Jeg tror denne siden viser de fleste av dem: YAMAHA Audio and Video

Kilde: RX-V861 : YAMAHA Audio and Video

Takker for alle svar :-)

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av IImilleniumII
    Jeg har en Yamaha RXV-861 med veldig mange ulike sorround decodere som jeg kan justere til. Hvilken er best til film og bør jeg bruke sorround decode i stedet for noen andre muligheter? Jeg ønsker best mulig lyd til film, hovedsakelig action. Jeg tror denne siden viser de fleste av dem: YAMAHA Audio and Video

Kilde: RX-V861 : YAMAHA Audio and Video

Takker for alle svar :-)
    Tro det eller ei, men ser du på Blu-ray eller DVD så går dette automatisk...utrolig hva man klarer å få til i disse dager=2011....

Ser du derimot på en film som er endt på TV i vanlig STEREO så kan du bruke Dolby Prologic Movie for å se om det blir "bedre"....ellers har du vel DSP valg for forskjellige type filmer...den kan kobles ut og inn etter behov...
    Det er bare å prøve seg frem....

Lykke til.
    PS: bruker du andre kilder, så må andre svare deg...:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker HDMI kabel med filmer lastet ned fra nettet. Disse spilles av fra bærbar pc direkte til receiver. De fleste spillefilmene er på 6-30 gb i x264 kvalitet.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av IImilleniumII
    Jeg bruker HDMI kabel med filmer lastet ned fra nettet. Disse spilles av fra bærbar pc direkte til receiver. De fleste spillefilmene er på 6-30 gb i x264 kvalitet.

Så bra for deg....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Så bra for deg....:-)
    Haha. Jeg vet ikke om det var ment som en spøk eller ikke :roll: Jeg får satse på at dolby pro logic er best til dette også :-)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dolby Pro Logic?? Hvorfor det da? Er der bare stereolyd på det du laster ned? Har ikke dine film Dolby Digital/DTS lyd?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Dolby Pro Logic?? Hvorfor det da? Er der bare stereolyd på det du laster ned? Har ikke dine film Dolby Digital/DTS lyd?
    Jo, filmene jeg laster ned er i surround. Burde jeg heller velge Neo 6 Cinema da? Det kommer opp en logo for "dts" og "PCM" på receiveren når jeg velger Neo. Ser utvilsomt mer fancy ut 8)

Newcomer Nivve sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er viktig at det ser fancy ut, og du ikke klarer å avgjøre hva som høres bedre ut, er det vel bare å bruke den fancye og slå seg til ro med det..?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •