HJELP! HDMI fra BD player via receiver til TV = problematisk!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HJELP! HDMI fra BD player via receiver til TV = problematisk!

Hei!

Jeg sliter med å få bilde på Tv'en min når HDMI går via forsterkern!

Jeg må sitte å switche mellom en AV kanal for hdmi (som ikke er i bruk) og til den hdmi-inngangen som er koblet til forsterkeren som en tulling, for at bildet til slutt kommer! Og dette varierer fra første gang jeg prøver til over 10min. RANDOM!

Lyden kommer når jeg har valgt den ubrukte hdmi inngangen på tv'en og forsvinner når jeg velger den brukte. Når bilde og lyd mirakuløst kommer så tar det alltid en god del sekunder etter at jeg valgte den rette hdmi inngangen.

Er det noen som kan hjelpe meg?

Oppsett:
    BDP Sony 5000ES
    Yamaha RX-V465
    Panasonic V10

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slitter med det samme selv men med yamaha rx-v 367 fr xbox 360 til forsterker så til tv... har prøvd mye men har enten lyd eller bilde...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du har enten lyd eller bilde?? Merkelige greier.. Det virker som forsterkern ikke helt skjønner at den får både lyd OG bilde via seg. at den noen ganger bare: Å fan sorry, her har du begge deler

Huff..

Er det noen som kan hjelpe? :/

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fant løsningen!! Blu-rayspillern sendte ut et 24p signal(såkalt film/kino modus som viser 24 frames i sekundet). I utgangspunktet skulle ikke det forårsake et problem, men siden tven er stillt inn på thx-modus som ikke bare gir et fantastisk bilde, men som også tilordner 24p noe som mitt oppsett kan sies å hate:P Problemet forsvant når BD-spillern ikke lengre sendte et 24p signal. Riktignok må jeg noen ganger knø litt før bilde kommer, men jeg bruker sjelden over 20 sekunder.

*lettet*

Er det noen som nå kan forklare hvorfor det blir kræsj med 24p dobbelt opp, men fungerer etter MYE knoting?? Er det bare flaks? Timing?

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo no drit å ikke få kjørt 24p da Da får du "refresh-hakking" istedet. Har du prøvd å slå av bildebehandlingen i receiveren og bare la signalet gli rett igjennom ubehandlet til TV´en? Vet ikke åssen man gjør det på din receiver men

Newcomer Gaute7 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Jeg sliter med samme problem!

Har akkurat handlet inn ny tv en Philips 55PFL6606H, og klarer ikke få lyd på anlegget samtidig som jeg har bilde på tv'n.

Når jeg velger HDMI1 (hvor forsterkeren er tilkoblet) får jeg kun bilde, og ikke lyd. Velger jeg HDMI2 (hvor det egentlig ikke skal være noe) får jeg kun lyd og ikke bilde.

Hvis jeg velger HDMI1 og velger pure direct på forsterkeren, så får jeg lyd.

Det skal ikke være noe galt med PC som brukes som lyd/bilde -kilde. Da det fungerte knirkefritt på min LG tv. Jeg har prøvd med to forskjellige lapopper og. Likt resultat på begge.

Men her kommer det merkeligste! Hvis jeg kobler til mac'n og bruker hdmi via thunderbolt porten, så funker BÅDE lyd og bilde..

Noen som har peil på hva problemet kan være ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •