Valgets kval!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valgets kval!!

hei.

Jeg har nylig gått til anskaffelse av B&W DM6838) ..lurer på hva slags forsterker jeg skal velge til disse..
    Det står imellom NAD C375BEE og Lyngdorf SDAI 2175..Noen som kan hjelpe meg litt på veg??

Newcomer golfsko sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du!

Jeg hadde Rotel på mine gamle 683, men det var litt lite effekt. Så kjøpte jeg 804S og Lyngdorf SDA2175, og har den nå på 802D, fortsatt strålende fornøyd. Veldig bra oppløsning og luftig flott mellomtone.
    Jeg har ikke hørt NAD på 683.

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spyro
    hei.

Jeg har nylig gått til anskaffelse av B&W DM6838) ..lurer på hva slags forsterker jeg skal velge til disse..
    Det står imellom NAD C375BEE og Lyngdorf SDAI 2175..Noen som kan hjelpe meg litt på veg??

Hei, hadde selv disse. Men nå har min far kjøpt 683. Jeg fikk i går teste lyngdorf opp mot 165/275. Jeg vil si at Lyngdorf spilte enn del mer nøytral, men litt mindre mellomtone men mer diskant. Diskanten var veldig oppløst også.

Det var den på NAD`ene også. Men NAD kan være hard i toppen enkelte ganger.

Men begger levere veldig godt!

Men NAD leverte bra hørte jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svarene..Da må jeg nesten ta meg en tur på HFK å prøve begge forsterkerene i praksis på DM683..Blir litt vanskelig uten å høre med egne ører ..Men jeg har fått en god pekepinne ihvertfall:-D :-D

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet 683 med litt forskjellig.
    Vincent SP-331 leverte varene og gikk ikke tom for krefter. Merket at bassen gikk noe dypere og mellomtone fikk en noe mørkere klang, i forhold til kun bruk av Onkyo receiveren.
    Densen B-300XS ga en tightere bass, og passet derfor utmerket i mitt oppsett.

Skal 683 brukes i et surround oppsett, anbefaler jeg en relativt kraftig receiver eller aller helst et eget effekttrinn til de. Skal det spilles høyt og pent, krever de mye power og en god forsterker!

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjørte sdai2175 på 683 og var veldig fornøyd med det. Kom over en sda2175 på brukten, og valgte å kjøre bi-amping. I mine ører fungerte dette veldig bra. Kjører nå samme forsterkersett på et par 804s, og det er et oppsett som jeg mener er ærlig med det som sendes inn av signaler. Du får ikke mye farging fra forsterkerne, og b&w er en god match med forsterkere som kan være litt lyse i toppen.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheCableGuy
    Kjørte sdai2175 på 683 og var veldig fornøyd med det. Kom over en sda2175 på brukten, og valgte å kjøre bi-amping. I mine ører fungerte dette veldig bra. Kjører nå samme forsterkersett på et par 804s, og det er et oppsett som jeg mener er ærlig med det som sendes inn av signaler. Du får ikke mye farging fra forsterkerne, og b&w er en god match med forsterkere som kan være litt lyse i toppen.
    1 stk blir nok litt knapt, visst man har planer om å spille høyt og med liten forvrengning. 2 stk som du skriver, vil nok funke bra!

Jeg har (nesten) ikke klart å merke endringer i toppen, ved bytte av forsterker på 683. Med nesten, tar jeg forbehold om at det evt kan være forventningsbias eller endringer i plassering. Men nyanseforskjeller i bass og mellomtone har jeg merket klart.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.

Vet ikke helt hvor høyt du pleier å spille - men jeg hører aldri på så høyt over tid at Lyngdorf'en blir for liten.

Men man får frem litt mer "snert" med NAD-komboen.

Begge disse alternativene er veldig bra, og det bunner ut i hva slags lydsignatur du ønsker. :-) Ville også vurdert Parasound hvis du kunne ønske det en litt varmere lyd (spesielt tilbakelent diskant) enn de to nevnte vil gi.

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    1 stk blir nok litt knapt, visst man har planer om å spille høyt og med liten forvrengning. 2 stk som du skriver, vil nok funke bra!
    "Problemet" med lyngdorf er at de oppgir målingene sine med 1kHz på begge kanalene. Av den grunn kan det bli litt juksewatt de oppgir sett i sammenligning med f.eks nad som bruker 20 - 20kHz.

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av golfsko
    Hei du!

Jeg hadde Rotel på mine gamle 683, men det var litt lite effekt. Så kjøpte jeg 804S og Lyngdorf SDA2175, og har den nå på 802D, fortsatt strålende fornøyd. Veldig bra oppløsning og luftig flott mellomtone.
    Jeg har ikke hørt NAD på 683.
    802D+SDA2175+AVR2311? Høyttalere til 120k, effekt til 10k og pre til ca 6k? Og det låter? Trodde 802D var grisekrevende, jeg :P Men om det låter ser det kanskje ikke så ille ut for min del

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Problemet" med lyngdorf er at de oppgir målingene sine med 1kHz på begge kanalene. Av den grunn kan det bli litt juksewatt de oppgir sett i sammenligning med f.eks nad som bruker 20 - 20kHz.
    SDA2175 står vel oppgitt til 200 watt per kanal, men yter vel mer som en grei 100-watter.

Synd den ikke kan brokobles den der. 2 av den ville jeg gjerne hatt :-)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.

Her favoriserer jeg Lyngdorf. Litt mere analytisk enn 375, som er mere en jordbruks-maskin i forhold :P Sistnevnte vil kunne spille høyere, da. Om det skulle være av interesse. Ok, det med pluss/minus-knapp på volumet er ikke den råeste løsningen. Skjønner egentlig ikke hvorfor de ikke har valgt et tradisjonelt volum-hjul. Alikevel ville jeg satt den som førstevalg

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    SDA2175 står vel oppgitt til 200 watt per kanal, men yter vel mer som en grei 100-watter.
    Er flere som mener den effekten er mer reel ja ser jeg. Har derimot ikke sett dette nevnt andre steder enn på div forum...
    Men at den er en god kombo med b&w tror jeg ikke så mange er uenig i.

Hadde ikke marsboer sda2175 på 802 en periode, eller husker jeg feil? Han har jo hatt en del utskiftinger i løpet av tiden, så det er ikke lett å holde track på det.

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, det med pluss/minus-knapp på volumet er ikke den råeste løsningen. Skjønner egentlig ikke hvorfor de ikke har valgt et tradisjonelt volum-hjul.
    Hehe, flisespikkeri;-) Bruker mest fjernkontrollen uansett. Det som er en grei ting er at man selv kan justere hvilket volum forsterkeren starter opp med som default når du slår den på. Kjekt.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er flere som mener den effekten er mer reel ja ser jeg. Har derimot ikke sett dette nevnt andre steder enn på div forum...
    Men at den er en god kombo med b&w tror jeg ikke så mange er uenig i.

Hadde ikke marsboer sda2175 på 802 en periode, eller husker jeg feil? Han har jo hatt en del utskiftinger i løpet av tiden, så det er ikke lett å holde track på det.
    Kraftig kost for lille rakkeren, da. Men skjønner godt at man kan ende der, da en 802 har en tendens til å skakke litt på husholdnings-budsjettet :P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spiller egentlig ikke så veldig høyt, mer avslappet8) men vil ha noe som spiller stramt og fint uten å virke "dabbet"..B&W er jo høyttalere som vokser med gode forsterkere..var på HFK i dag å testet både Nad og Lyngdorf på DM683, og etter mitt gehør fallt jeg ganske kraftig for Lyngdorf..Skal gå over til reciever senere når huset mitt blir ferdig, så dette er egentlig en midlertidig løsnig..Har satt av et rom i kjelleren som skal brukes til dedikert hjemmekino, men det er litt opp og frem enda før det blir i orden:-D

Newcomer golfsko sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    802D+SDA2175+AVR2311? Høyttalere til 120k, effekt til 10k og pre til ca 6k? Og det låter? Trodde 802D var grisekrevende, jeg :P Men om det låter ser det kanskje ikke så ille ut for min del
    Hvorfor så hånlig?

Jeg har akkurat fått 802D i hus, så litt tålmodighet på forsterker hadde gjort seg
    Jeg synes faktisk det låter bra just nu, spesielt i toppen, litt grøtete i bassen, men ikke verre enn at jeg klarer å leve med det akkurat nå. Så meg om det

802D er mye mindre krevende enn 802N, der man trengte et helt kraftverk for å få de til å spille godt. De har redesignet helt delefilteret slik at den krever mindre fra forsterkerne.

Jeg er selvfølgelig enig i at alt kan bli bedre, og det er ikke noen langvarig løsning med Lyngdorf på de. Får se hva som kommer i hus fremover!

Beklager off topic, men..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •