Lyngdorf TDAI2200 RoomPerfect og Voicing?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyngdorf TDAI2200 RoomPerfect og Voicing?

Hei

Har som sagt en Lyngdorf TDAI2200 uten RoomPerfect, er det noen som vet om det går å legge inn disse voicning PreSet'ene som man kan laste ned på Lyngdorf sin hjemmeside på en som Ikke har RoomPerfect?
    Og ved innstalering av RoomPerfect, mister man da muligheten ved å gå inn å stille manuelt?,slik man kan med DSP programmet?

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antar det er DSP funksjoner det er snakk om?
    Se hva Lyngdorf svarte da jeg spurte:

"Angående DSP´en så kan du ikke komme i kontakt med den når der er RoomPerfect i TDAI-2200. Det er kun i TDAI-2200 uden RoomPerfect hvor man kan få lov at lege med den.

Man kan slet ikke få adgang til DSP´en. Vi har taget den beslutning at når man ikke kan rette i målingerne så behøver vi ikke forvirre kunderne ved at kunne se den. "

Min tid som eier av TDAI2200RP ble forøvrig ganske kort.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Antar det er DSP funksjoner det er snakk om?
    Se hva Lyngdorf svarte da jeg spurte:

"Angående DSP´en så kan du ikke komme i kontakt med den når der er RoomPerfect i TDAI-2200. Det er kun i TDAI-2200 uden RoomPerfect hvor man kan få lov at lege med den.

Man kan slet ikke få adgang til DSP´en. Vi har taget den beslutning at når man ikke kan rette i målingerne så behøver vi ikke forvirre kunderne ved at kunne se den. "

Min tid som eier av TDAI2200RP ble forøvrig ganske kort.
    Hei

Sendte mail til Lyngdorf selv, og ja desverre, man mister muligheten med å tweake selv med DPS programmet med RoomPerfect. Og man har heller ikke muligheter til å innstalere Voicing PreSet'ene på en TDAI2200 uten RoomPerfect, meget synd. Det ultimate og perfekte ville jo være om man hadde RoomPerfect, at man også hadde muigheter til å bruke DSP'en og tweake å leke seg litt selv, er jo ikke sikkert man blir fornøyd med hvordan RoomPerfect "rydder opp". Hadde egentlig lyst å etterinnstalere RoomPerfect på min TDAI2200, men er litt skeptisk når jeg da mister muligheten til å bruke DPS'en. Med den kan man jo tross alt lage så mange Voicing man selv måtte ønske. Synes også at dem uten RoomPerfect burde få muligheten til å laste inn disse Voicing PreSet'ene som Lyngdorf har laget kun til dem med RoomPerfect. Et lite spørsmål, når man har RoomPerfect, man kan forsatt høre musikk uten noen form for kalibrering/RoomPerfect?, den kan slås av?, ByPass?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, kalibreringen kan kjapt slåes av. Du kan også raskt skifte mellom ulike kalibrerte posisjoner samt "general" kalibreringen.

Nå er det jo et 20 talls voicing kurver å velge mellom, men jeg ser ønsket om å lage egne. Det er vel et ønske til flere eiere. Har du en HEX editor kan du evt. gå i gang å modde noen eksisterende voicing filer dersom du gidder. Jeg holder meg til de innebygde.

Jeg er selv meget fornøyd med min TDAI2200RP, og synes den fungerer godt sammen med VA Beethoven Baby Grand. Sikkert ikke alle som er enig, men mine ører liker i hvertfall lyden. Jeg kjøpte i utgangspunktet først TDAI2200 A/D, men la til RP på et litt senere tidspunkt da jeg fikk en god pris på RP modulen fra HiFi-Klubben. Angrer ikke.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirik72
    Ja, kalibreringen kan kjapt slåes av. Du kan også raskt skifte mellom ulike kalibrerte posisjoner samt "general" kalibreringen.

Nå er det jo et 20 talls voicing kurver å velge mellom, men jeg ser ønsket om å lage egne. Det er vel et ønske til flere eiere. Jeg kjøpte i utgangspunktet først TDAI2200 A/D, men la til RP på et litt senere tidspunkt da jeg fikk en god pris på RP modulen fra HiFi-Klubben. Angrer ikke.
    Hei

Takk for svar. Så du fikk en god pris på RP?, høres bra ut. Synes prisen på RP er i overkant høy, så kansje det er mulig å få en litt bedre pris enn den som er oppgitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Takk for svar. Så du fikk en god pris på RP?, høres bra ut. Synes prisen på RP er i overkant høy, så kansje det er mulig å få en litt bedre pris enn den som er oppgitt.
    Husk at RP modulen kostet 16000 for noen år siden og jeg fikk den vel for 12000. Fremdeles dyrt, men litt uvanlig å få så bra rabatt hos HiFi-Klubben.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •