Hei,

jeg har fått i oppdrag å skaffe et lydanlegg til det store møterommet vårt på jobb. Rommet er et møterom med plass til ca 20 mennesker og er ca 40 kvm.Det er rektangulert i formen (5*8 meter) Det inneholder pr. i dag en prosjektor og et lerret. Dette er plassert på den ene kortveggen. Dette anlegget vi stå ved den andre kortveggen, så det blir litt kabelstrekk. Dette må kunne skjules brukbart, men det fikser elektrikeren vår.

Dette rommet skal utrustes med et passende lydanlegg. Kravspek.'en er rimelig beskjeden. Jeg trenger en surroundreceiver med tilkoblingsmuligheter for:
  • PC
    Videokonferanseutstyr
    BR/DVD
    CD
    TV/dekoder
    I-pod docking
    mm

2 stk veggmonterte høytalere av moderat størrelse
BR spiller
SUB
Alt av kabler etc

Rammen for dette er ca 40 tusen.

Noen som kan hjelpe?

Jeg tenkte kanskje på en Denon BDP 2012 BR spiller, Denon 3311 receiver, en B&W ASW 610 Sub og et par B&W CM5 med stativ. Hvordan vil dette fungere sammen?

Hva trengs av kabler o.l?

Alt.2 er å gå for en mer frekk høytalerløsning med Scandyna Minipod MkII med tilhørende sub. Ville freshet opp litt.

Dette utstyret trenger ikke spille så sinnsykt høyt, da det vil ble brukt til presentasjoner etc, ikke noe konserter....

Brukervennlighet står høyt i fokus, da dette skal kunne betjenes at folk som knapt har sett en receiver. Så alt av tilkoblinger og det å få ting til å virke greit, spesielt ved presentasjoner betyr mye.

mvh THomas Berg