Parasound Halo konvertering til 50Hz 220V

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Parasound Halo konvertering til 50Hz 220V

Hei,

Jeg lurer på om det er noen som har importert Parasound forsterkere fra USA og konvertert strømforsyningen til 50Hz 220V? Jeg ser spesifikt på en HALO A52..

Noen erfaringer?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg lurte på dette selv, fant noen billige parasound fra USA, blant annet Halo og classic. De skal tydeligvis ha støtte for begge deler, men det virker som de er plombert switchen for å få det til norsk standard. Og han jeg snakket med hadde egentlig ikke peiling, endte opp med at jeg kontaktet parasound og de sa at det ikke ville være lurt siden de har hatt erfaring med at folk sliter med støy fra trafoen med importerte 110volts på 220volts nett.

Endte opp med at jeg droppet hele greia, med tanke på at man ikke får garanti heller så følte jeg ikke at det var værdt det, og om du ikke får switchet må du i tillegg ha en stor tranformator liggende bak der, som kan ende opp med å bråke også.

ble litt for mye bry for min del for styret, tror jeg fant en classic 5250 blant annet til bare rundt 6 lapper (uten frakt og moms), så den skal jo være rimelig billig.

Kontakt parasound for å forsikre deg om det samme, kan hende jeg blinger litt da det var over et år siden

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ugler

Chill!

Det høres jo egentlig ut som om det er en veldig god grunn til at de har plombert switchen da! Men jeg ser ikke helt hvorfor høyere spenning og lavere frekvens skulle generere støy dersom strømforsyningen er lagd for det. Her er det noen ugler i mosen!
    Får prøve å få tak i dem tenker jeg..
    Er vel ikke umulig de prøver å styre markedet (sånn som B&W gjør en jævelig god jobb med) og forhindre internasjonal handel utenom importørene..

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper ikke du kommer noen vei. De vil henvise til ncms som er norsk forhandler, og si det er for å sikre at de leverer et 100% produkt i alle land.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Tipper ikke du kommer noen vei. De vil henvise til ncms som er norsk forhandler, og si det er for å sikre at de leverer et 100% produkt i alle land.
    Ja det er sant, de henviste meg hele tiden til ncms, kom liksom aldri noen vei på dette, det virker nok som du sier at de prøver kontrollere markedet

Da er det vel kasnkje bare slå til på en god deal? :P Om du gjør det kan du jo fortelle om hvordan det gikk :P

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Ja det er sant, de henviste meg hele tiden til ncms, kom liksom aldri noen vei på dette, det virker nok som du sier at de prøver kontrollere markedet

Da er det vel kasnkje bare slå til på en god deal? :P Om du gjør det kan du jo fortelle om hvordan det gikk :P
    Da jeg skulle ha en zHD HDMI switch til Halo C2'en min, og ikke ville betale veil pris i norge så kontaktet jeg en nettbutikk som fører Parasound i USA og spurte om de kunne overse regelen om ikke å sende ut av USA. De sa blankt nei, og jeg spurte da Parasound om de kunne gi nettbutikken dispensasjon til å selge meg direkte. Da fikk jeg en mail fra NCMS heller hvor de hadde blitt oppfordret til å prøve å gi meg en grei pris.

Står jo respekt av måten de driver på da.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Da jeg skulle ha en zHD HDMI switch til Halo C2'en min, og ikke ville betale veil pris i norge så kontaktet jeg en nettbutikk som fører Parasound i USA og spurte om de kunne overse regelen om ikke å sende ut av USA. De sa blankt nei, og jeg spurte da Parasound om de kunne gi nettbutikken dispensasjon til å selge meg direkte. Da fikk jeg en mail fra NCMS heller hvor de hadde blitt oppfordret til å prøve å gi meg en grei pris.

Står jo respekt av måten de driver på da.
    forsåvidt sant, men de kan jo ikke gjøre det annerledes, hvis ikke får de jo ikke solgt noe i norge, alle bare handler fra usa :P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •