Hjelp valg av reciver.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp valg av reciver.

Vurderer en ny reciver etter at min Marantz sr8002 tok kveld etter ett par deffekte emotiva høyttalerkabler. :/

Bruker emotiva effekt på alle kanaler, så effekttrinnet er ikke så farlig med.

De jeg vurderer er:

Yamaha RX-V767 Disse er jo nå latterlig billige og går for under 4k, har fått bra i tester, har pre out og to hdmi ut samtidig. Noe som er ett stort pluss. Men når jeg leser litt videre så finner jeg en del som er misfornøyd med lyden fra de og noen som mener at osd på skjermen er for skjemmende.

Yamaha RX-V1067 Dette er jo litt opp i pris. Nesten det doble faktisk.

Pioneer VSX-LX53 Denne er vel en mer avansert reciver enn de andre på alle måter? Samme pris som Yamaha sin RX-V1067.

Emotiva sin UMC-1 surrond prosessor.

Onkyo har ingen reell konkurent for øyeblikket?

Litt hva jeg tenker selv.

Jeg hadde egentlig Tenkt å gå for Pioneer sin, men så leser jeg mye at lyden er "tynn" i forrhold til yamaha sin. Det må i samme slengen nevnes at jeg har lyst å prøve noe med varmere lyd en marantzen som jeg hadde og ble derfor litt skeptisk mot pioneeren. Pioneer har vel ikke samtidig ut på hdmi kontaktene heller?

yamaha 7-serien er jeg vel egentlig skremt bort fra med tanke på hva jeg leser om dens stereo egenskaper.

Hva kan yamaha 10-serien gi meg som er annerledes enn 7-serien? Vil den gi
    meg ett løft i jobben som forforsterker kontra 7***?

Emotiva. Kunne tenkt meg å prøvd den. Men det er ett stort minus at den ikke har hdmi 1.4.

Nå kjører jeg "reserve" reciveren min. En onkyo 6 serie fra dagene før hdmi kom på banen. Den gir meg mye kraftigere bass enn marantzen gjorde. Noe jeg liker veldig godt. Detaljene i lyden kan selvsagt ikke sammenlignes med marantzen som kostet 20 000 i sin tid. Den har jo ikke pre out så jeg får ikke samenlignet noe mer enn lydbildet.

Men jeg er og veldig skeptisk til onkyo. For jeg kjøpte meg en 606 eller hva den het den første med hdmi. Men den gjorde en ufattelig dårlig jobb med bilde oppskalering. Og etter å ha kjørt en audesy setup på den så var diskanten så skrikende og fær at jeg solgte den etter 2 dager.
    Nå er jo ikke 6 serien der lenger noe tema da jeg trenger pre out. Men ting har kansje bedret seg der og?

Ting som trekker veldig opp hos meg.

Mulighet for audio justering for hver ingang. Vet bare at yamaha 7*** ikke har. De andre vet jeg ikke noe om.

2 hdmi ut samtidig er veldig bra.

Mulighet for ipod styring. Dette ser jeg på som veeeeldig gunstig da jeg da ikke trenger å ha reciveren i samme rom som tv/projektor.
    Dette har Pioneer. Noen av de andre som har dette?
    Jeg vet de nye til onkyo og har dette. Men onkyo har vel ikke lansert den nye xx9 serien høyere opp en til 609??

Føler at jo mer jeg grubler jo mer usikker blir jeg på hva jeg vil ha.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Ingen som har noen synspunkter? Er jeg på viddene med tanke gangen min? Eller er jeg noenlunde på sporet? Ingen som har hatt feks. både yamaha og pioneer?
    Jeg har jbl tl260. Så det er trykk i bassen jeg er ute etter. Vil gjerne ha litt liv i 12" elementene.
    Er det stor forskjell på lyden på pree out på yamaha 7 og 10 serien?

Newcomer dellnorge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville vel uansett gått for NAD eller Denon..
    Hjemmekinoreceiver fra Denon, NAD og Cambridge | Hi-Fi Klubben

Men skal du ha Pioneer eller Yamaha, ville jeg nok godt for Yamaha. De har gode recivere disse, med god lyd.
    Yamaha | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Grunnen til at ikke så mange svarer, er vel pga du er på sporet av noe og virker som du har god peiling.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, jeg har vel prøvd å resonere meg noenlunde fram på forhånd.
    Men jeg tenkte jo at kansje noen likevel kunne sagt noe mellom forskjellene mellom de to yamaha modellene når det gjelder bruk som forforsterker.

Og om kansje om det er stor forskjell på lydsignatur på onkyo med og uten romkorreksjon.

Denon er vel marantz i en annen innpakkning er det ikke det da?`Mulig jeg roter her.

Nad har jeg ikke noe forrhold til, men er vel stort sett yamaha, onkyo og pioneer som kjemper i toppen i de forskjellige testene som jeg har fått med meg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •