Parasound A23 eller annen effekt til Triangle Quartet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Parasound A23 eller annen effekt til Triangle Quartet?

Jeg vurderer å prøve meg med en effektforsterker til mine Triangle Quartet høyttalere.
    Har sirklet meg inn på prisområdet 5-6000 på bruktmarkedet.
    Jeg spiller egentlig sjelden veldig høyt for tiden, men liker å dra på litt avogtil. Pr. i dag bruker jeg Onkyo 905 bi-ampet på de, og det fungerer egentlig strålende, men mye vil ha mer...
    Jeg kunne ønske meg litt bedre perspektiv i lyden, mer dynamikk på lavere volum og kanskje litt feitere lyd. Men bassen må være stram, nyansert og detaljert. Liker ikke slapp bass.
    Fra før har jeg prøvd meg på Tact\Lyngdorf SDA2175, men da på B&W 805S. Denne syns jeg hadde veldig fin bass, men lydbildet ble for tamt og kjedelig i lengden. Syns Onkyoen gjør en bedre jobb enn denne.

Jeg har ett par alternativer jeg syns er interessante, og det er:
    Parasound Halo A23
    Abrahamsen V4
    Roksan Kandy K2
    Arcam P38

Jeg er også svært nysgjerrig på Rogue Stereo 90, som jeg har hørt mye godt om, men det er ikke mange av denne på bruktmarkedet, og så ligger de en god del over i pris enn det jeg egentlig har råd til.

Jeg har kommet frem til at effektforsterker er den riktigste veien å gå for en bedre musikkgjegivelse. Jeg er fornøyd med 905'en og får ikke nok for den til å forsvare en oppgradering til nyere modell. Dessuten tviler jeg sterkt på at en receiver i tilsvarende prisklasse som når denne var i ny gir meg det jeg vil ha. Trenger ikke noen av de finessene som de nyere receiverene gir utenom lydkvalitet.

Musikken som spilles er egentlig det aller meste, men er stor fan av Pink Floyd, Nick Cave og Kari Bremnes f.eks.

Vil en effektforsterker i denne klassen i det hele være nok for høyttalerene mine? De er forholdsvis lettdrevne med følsomhet på 92db, men er kjent for å like skikkelige strømreserver også.

Innspill?

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roksan var j*** bra på b&w, men kunne bli litt skarpt i toppen på enkelte innspillinger(særlig kvinnevokaler) så er ikke sikkert det passer med triangle heller

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen erfaring med de andre merker du nevner, men parasound Halo på Quartet kan jeg anbefale!
    Vil tro a23 kan gjøre en god jobb, men mulig den kneler på drithøyt volum

Mine JC-1 går stort sett på tomgang

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skarpt i toppen går ikke. Jeg vil heller ha varm og fyldig lyd, men må likevel være detaljert.

Parasound pleier vel ha greit med strømreserver i forhold til størrelsen, men rengner med at større er bedre... A25 hadde sikkert vært knall, men det blir for dyrt. Kan tenke meg at JC-1 funker bra ja

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A25?