Strømbrudd ble til ulyd. HJELP!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Strømbrudd ble til ulyd. HJELP!

Jeg har en oppgradert ECI-4 og AW-120 og ECPrelude høytalere og er kjempefornøyd med det. Jeg har overspenningsvern.

I bruksanvisningen til ECI står det at de den skal stå på når den ikke er i bruk, men på mute. Så begge står alltid på.

I dag morges gikk strømmen. Etter gjentatte koneforsøk i sikringsskapet (uten den miste tanke på forsterkere) var strømmen på igjen. Strømmen ble på/av 5-10 ganger.

Nå kommer det en ujevn skurrelyd fra den ene høytaleren. Lyden er der hele tiden, men den er ujevn. Når jeg skrur av ECI´en er den borte. (Altså, ikke bare mute, men av-knapp). Nå ble jeg litt i tvil om lyden er der ved mute, men jeg mener den er der da også.

Hva kan dette være? Her slipper jeg vel ikke fra å sende den inn til reparasjon?

Tips/tanker mottas med takk.

MJ

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som overrasker meg er at det står i bruksanvisning at den ikke skal slås av når ikke i bruk? Foruten alt det med lyd blir bedre når forsterkeren er varm og bla...bla... Men er noe annet ordentlig grunn til at forsterkeren ikke skal være slått av? Og du tør å sove om natten når den står på 24/7? Tydligvis så har den av/på påvirket forsterkeren så reparasjon er ikke uungåelig. Men jeg ønsker deg lykke til!

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har jeg også opplevd. Det var en kondensator som røk i kondensatorbanken på en Acurus jeg hadde.

Det var akkurat slik du beskriver det med sikringer/strøm av og på, med påfølgende durelyd i ene kanalen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, Skalle.
    Hva endte du opp med å måtte ut med?

Er dette noe jeg kan gå til en vanlig TVRadio reperasjonsbutikk å få ordne eller bør jeg sende den inn til EC?

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye kondensatorer betalte jeg 800,- for, og jeg byttet dem selv. Men det trenger jo ikke være det som er galt med din amp. Men om det kommer lyd med mye during gjennom forsterkeren er det nok dette som er feilen.

Kondensatorer tørker litt ut over tid, er forsterkeren gammel?

Om du ikke er fortrolig å jobbe med elektronikk ville jeg levert den inn, helst til EC

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk igjen, Skalle

Jeg og elektronikk er som en elefant på Glassmagasinet (eller noe annet som absolutt ikke hører sammen).

Forsterkeren er vel omtrent 10 år fra den var ny.
    Får høre med EC så kan jeg kanskje ta siste oppdatering av dem begge i samme slengen.

Så sitter jeg ihvertfall igjen med noe å vise til etter alt styret:
    Bedre lyd og enda tommere lommebok.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •