Heftig forsterker til sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Heftig forsterker til sub

Har akkurat skaffet 2 stk. JBL 4648A Dette er subber med to 15" i hver. Merkeeffekten er på 1200 W per sub i 4 ohm.
    Trenger tips til forsterker som er sterk nok til å drive disse. Tenkte på PA-forsterker, men vil helst slippe viftestøyen. Må jeg da veldig opp i pris? Takker for alle svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per86
    Har akkurat skaffet 2 stk. JBL 4648A Dette er subber med to 15" i hver. Merkeeffekten er på 1200 W per sub i 4 ohm.
    Trenger tips til forsterker som er sterk nok til å drive disse. Tenkte på PA-forsterker, men vil helst slippe viftestøyen. Må jeg da veldig opp i pris? Takker for alle svar
    en crown xti4000 eller 6000 vill gjøre susen.. ikke merkbare vifter.er temperatur styrte... rikelig med krefter å go kvalitet.. annbefaler disse..

xti 4000 - 6500kr
    xti 6000 - 10500

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Crown xti4000

Ser ut som midt i blinken, men hvor fant du dem til den prisen? Har du erfaring med dem? Hvor ofte går viftene?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv en xti4000 å er ganske fornøyd me denne...rikelig med krefter..eg bruker min i en stue å kan ikke høre viftene i hele tatt,er når eg har spillt veldi høyt over en go stund da starter viftene.de er temperaturstyrt.. den har også innebygget dsp så da har du delefilter å eq..

viss du går på finn.no å søker på crown så kommer det opp en som selger det for den prisen inkl frakt .han importerer...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant den Takker

Burde jeg gå for crown xti6000 eller er det bortkastede penger. Hvor mye merkbar forskjeld blir det når man øker forsterkereffekten over merkeverdi på elementene?

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per86
    Fant den Takker

Burde jeg gå for crown xti6000 eller er det bortkastede penger. Hvor mye merkbar forskjeld blir det når man øker forsterkereffekten over merkeverdi på elementene?
    Det er nok kanskje litt bortkastet med XTi6000 da den andre klarer å dra de ganske så langt. Disse høyttalerne har nok høy følsomhet så man trenger sikkert ikke så enorm forsterker, og dersom jeg husker riktig har du dsp innebygd i disse effektforsterkerne så du kan datastyre delefrekvens

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •