prosessor,reciver,reciver+stereoforforsterker...?? ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

prosessor,reciver,reciver+stereoforforsterker...?? ?

Følgende er nå kjøpt inn:
    Dali Mentor 6 front&center + Dali Mentor1 som bak
    Har fådd tak i effektforsterker Nad M25 nå av en hyggeli fyr på forumet som kaller seg Ricky :-D

Spørsmålet nå er hvilket prosessoroppsett e ska velge.
    Vurderer M15HD,men den er litt for dyr etter min smak.

De rådene e har fådd er å gå for en billigere reciver med svak forsterkerdel og kjøre pre-out til effektforsterkeren. Dettet p.g.a at recivere/prosessore har forholdsvis kort levetid m.h.p nye formater som stadig kommer på markedet.
    Og at det da ikke er særli gunsti å kjøpe prosessor til 30 lappa... :-(

De sier Yamaharecivere har nesten like god sorroundprossessering som dyre prosessorer.....sååeehh....

Men som e har forstått typisk for recivere er da at de er dårli på musikk.
    Er det eventuelt et alternativ for meg da å gå for en billi reciver til 8-10 000
    og kance en stereo preamp i tellegg for å få go lyd til musikk???

De sier ihvertfall på HFK at man ska ha en nokså dyr stereoforsterker for å matche den lyden M15HD gir......

Newcomer Nivve sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med NAD T175HD? Ren prosessor, modulbasert (så du kan bytte kortene når nye formater kommer).

Og halve prisen av M15HD

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD'en du nevner er forberedt på oppgraderinger, så det skal bl.a. være mulig å oppgradere den til hdmi 1.4.
    Når du først har en slik effekt ville jeg gått for en tilsvarende pre. Det er så enkelt å ta opp forbrukslån i dag at det er vel ikke noe problem....

Eller du kan kjøpe min RX-V665 til 2 lapper!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dirty&Harry
    De rådene e har fådd er å gå for en billigere reciver med svak forsterkerdel og kjøre pre-out til effektforsterkeren. Dettet p.g.a at recivere/prosessore har forholdsvis kort levetid m.h.p nye formater som stadig kommer på markedet.
    Og at det da ikke er særli gunsti å kjøpe prosessor til 30 lappa... :-(

De sier ihvertfall på HFK at man ska ha en nokså dyr stereoforsterker for å matche den lyden M15HD gir......
    Dette er et veldig godt forslag, hvis du ikke er villig til å bruke så mye som M15HD koster. M15HD er dog modulbasert - så der skal du også være sikret fremover.

T175HD er nok et hakk over de fleste recievere opp til den prisklassen, men tror nok en ekstern DAC og stereoforsterker er hakket bedre på musikk. Men da vil du jo få reciever oppå der igjen i tillegg.

Brukt er alltid mest for penga! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sjønner.

Har vurdert denne T175HD. var først meningen e sku ha denne,i lag me T975

Mn så ble det en brukt M25 istedet. I utgangspunktet ble det bestilt en Nad T785HD reciver,men ombestemte meg,til fordel for en todelt løsning.

Har vel egentli ikkje så veeeldi go tru på denne T175HD-en m.h.t musikken. Den ser jo akkurat likens ut som reciverne til nad. Er denne no bedre på prosesseringa enn reciverne dems,eller er det bare det samme som recivern uten effekt trinn tro :-(

Eg e klar over at de nye Nadene er modulbaserte,men det koster jo litt å få dem oppgradert.

Det eg egentli spør om:
    -Vil eg oppnå tilnærdmet like god sorroundprosessering med en Yamaha f.eks denne RX-V665 som med M15HD ,eventuelt T175HD,eller annen prosessor i 20-30k klassen??

-Noen formeninger om: om e sku ha en stereoforforsterker som gir musikk/stereo lydkvalitet på samme nivå som M15HD gir,i hvilken prisklasse snakker vi om da,nytt eller brukt,og hvilke alternativer(merke og modell) kan e vurdere???

-Litt på sidelinjen: ser classe har noen trekanalsforsterkere. Fins det noe som sånt tre-kanals musikk-prosessering???

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I ditt tilfelde ville jeg absolutt ikke kjøpe en billig receiver og bruke som pre. Mange kan være ganske gode i stereo, men, mange er også dårlige, og det skyldes forforsterkerdelen, ikke effektdelen....
    Hvorfor kjøper du ikke en integrert forsterker med prosessorinngang og bruker den som effektdel til dine fronter i surround? Der er en egen tråd om integrerte forsterkere med prosessorinngang her...
    Da kan du kjøpe en billig surround receiver og bruke i kinosammenheng.
    Alternativt ville jeg gå for M15HD som du egentlig tenkte å kjøpe, tenker den er ganske oppegående i stereo...så ja, valget er ditt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    ...
    Hvorfor kjøper du ikke en integrert forsterker med prosessorinngang og bruker den som effektdel til dine fronter i surround?
    Da kan du kjøpe en billig surround receiver og bruke i kinosammenheng.
    E vurderte det og,men så har e kjøpt M25(7kanals effekttrinn). Ville ha samme type utgang på alle hytalere

Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Alternativt ville jeg gå for M15HD som du egentlig tenkte å kjøpe, tenker den er ganske oppegående i stereo...så ja, valget er ditt.
    Det sier de vel egentli på HFK og. Mn korsn nivå m.h.t tilsvarende stereokvalitet oppnår eg me M15HD. Stereolyd til musikk er egentli vel så vikti som sorrounden for min del. Men slipper eg en "Boks" så kan e ofre litt på stereodelen da......

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    E vurderte det og,men så har e kjøpt M25(7kanals effekttrinn). Ville ha samme type utgang på alle hytalere
    Det finnes forforsterkere som du fortsatt kunne koblet til M25 - f.eks. Parasound NC2100 som veldig mange er kjempefornøyd med! Koster rundt 6000,- ny. Da har du igjen en del innenfor T175HD-budsjettet hvertfall.
    Nå har du vel ikke sagt om 3D er et must, men brukte recievere gir deg MYE for penga kontra nye, da det hele tiden ligger forskjellige recievere fra 1-3år gamle ute på brukten.
    (Roger Waters har NC2100 + NC2250 på Helicon høyttalere f.eks.)

Det sier de vel egentli på HFK og. Mn korsn nivå m.h.t tilsvarende stereokvalitet oppnår eg me M15HD. Stereolyd til musikk er egentli vel så vikti som sorrounden for min del. Men slipper eg en "Boks" så kan e ofre litt på stereodelen da......
    Hvis stereolyden ikke er SÅ viktig, er jeg nesten sikker på at NAD T175HD er bra nok for deg. Den er nok hakket hvassere enn de fleste Recieverne dems. Og jeg personlig synes NAD er undervurdert.
    Om dette er god match til Mentor derimot, er en annen sak...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehehe....det er jaggu ikkje enkelt å bestemme seg....får bare fare rundt her i tromsø å se ka demoprodukter de forskjellige forhandlerne har som man kan låne...

Men man skulle vel tru at denne M15HD hadde en nokså bra DAC , da e tenker å kjøre signalene fra PS3-en.....

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med Marantz den nyeste AV 7005 eller hva den heter. CA 16 lapper, den fikk toppscore i bladet hjemmekino.

Hvis ikke har onkyo's pre også fått veldig bra score, ca 16 ish for den også

Tror ikke du slår feil med noen av de to

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M15HD er faktisk bygd opp av 4 DAC'er... :-)
    Denne DAC'n er knallbra!

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg ville gjort i dette tilfelle er å gått for en billig receiver md preout, som f.eks Yamaha RX-V667/767 eller Denon AVR-2311 (som er pent priset nå om dagen) og så oppgradert senere, når økonomien tillot det. Da selvfølgelig til en NAD i samme design. Disse vil nok dukke opp på bruktmarkedet innimellom.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nivve
    modulbasert (så du kan bytte kortene når nye formater kommer).
    Hvor stor andel av komponentene som opp gjennom årene har blitt markedsført som 'oppgraderbar til fremtidige formater' etc. har faktisk overlevd mer enn etpar år ?

Hadde selv dette 'løftet' på min Halo C2, og den har et beslag bakpå med påskriften 'til fremtidige oppgraderinger', men da jeg kontaktet dem i sin tid å spurte når HDMI'en kom til denne så skjedde det aldri. Funksjonen ble aldri brukt (så vidt jeg vet), kun etpar software oppdateringer

Produsentene er vel mer opptatt av å selge nye chassis med jevne mellomrom, og det virker som hver nye ting er for avansert til å lages kort til den 'gamle' modulbaserte komponenten..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Hvor stor andel av komponentene som opp gjennom årene har blitt markedsført som 'oppgraderbar til fremtidige formater' etc. har faktisk overlevd mer enn etpar år ?
    Nå har man vel muligheten til å oppgradere moduler på de første modulbaserte fra NAD... Så virker jo som de følger det opp litt...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    hva med Marantz den nyeste AV 7005
    Kansje ikke dumt forslag,ser det er flere her med store hjemmekinoanlegg som bruker marantz....

Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Det jeg ville gjort i dette tilfelle er å gått for en billig receiver md preout, som f.eks Yamaha RX-V667/767 eller Denon AVR-2311 (som er pent priset nå om dagen) og så oppgradert senere, når økonomien tillot det. Da selvfølgelig til en NAD i samme design.
    Det er ikke det at eg ikkje har gryna,men vil eg bruke 30 festblanketter på en prosessor for å få samme design? Får eg no bedre sorroundprossesering enn yamahareciver og stereoprosessering på nivå med en go stereopreamp??

Sitat Opprinnelig postet av Shallow_

Hadde selv dette 'løftet' på min Halo C2, og den har et beslag bakpå med påskriften 'til fremtidige oppgraderinger', men da jeg kontaktet dem i sin tid å spurte når HDMI'en kom til denne så skjedde det aldri. Funksjonen ble aldri brukt (så vidt jeg vet), kun etpar software oppdateringer

Produsentene er vel mer opptatt av å selge nye chassis med jevne mellomrom, og det virker som hver nye ting er for avansert til å lages kort til den 'gamle' modulbaserte komponenten..
    Det er jo dette en er redd for....og det om oppgraderingene blir så dyre at man kunne kjøpt to billigere recivere......mens på stereofronten sjer det vel ikkje så mye nytt m.t.p prosessering og forskjellige inganger av diverse slag....

Sitat Opprinnelig postet av amunds
    M15HD er faktisk bygd opp av 4 DAC'er... :-)
    Denne DAC'n er knallbra!
    Dette er jo greit,så slipper man kance ekstern DAC til et par festblanketter og streamer ,e.t.c

Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Det finnes forforsterkere som du fortsatt kunne koblet til M25 - f.eks. Parasound NC2100 som veldig mange er kjempefornøyd med!

Hvis stereolyden ikke er SÅ viktig,......
    Skal se litt på denne.
    Har forsåvidt Samsung 3D TV med samsung blueray3D spiller,så da har e vel kansje behov for HDMI1.4a
    Men som sagt,vil heller ha primært god musikklyd enn prioritere sorrounden mest.
    Men om e får bra musikk/stereo på M15HD tilsvarende en go konversjonell stereopreamp så......kance den er vesrt penga.....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo greit,så slipper man kance ekstern DAC til et par festblanketter og streamer ,e.t.c
    Hehe.. Jeg mente egentlig at istedetfor en 8-kanals DAC, så har den 4x2... :-p
    Når det gjelder innganger som kan brukes til lyd har man 4 HDMI, 4 coax og 4 optiske. Kan holde en stund det! :-p

Skal se litt på denne.
    Har forsåvidt Samsung 3D TV med samsung blueray3D spiller,så da har e vel kansje behov for HDMI1.4a
    Men som sagt,vil heller ha primært god musikklyd enn prioritere sorrounden mest.
    Men om e får bra musikk/stereo på M15HD tilsvarende en go konversjonell stereopreamp så......kance den er vesrt penga.....
    Det er jo ingen som kan si til deg hva som er bra nok, og hva som er riktig for deg. :-)
    Man får jo kvalitet etter pris... Men så spørs det om hvor mye man "trenger". Noen er fornøyd med et stereoanlegg fra Elkjøp til 2000, mens andre må ha anlegg til flere hundre tusen. :-)

Men en ting jeg virkelig vil anbefale deg når du skal bruke så mye penger - er å virkelig bruke tid på å høre på forskjellige ting! Ta med deg favorittmusikken, en god film, osv og dra til en HiFi-butikk og test. :-)
    Men her får du hvertfall info om alle mulighetene som finnes!

Jeg satt 4 timer alene med 3 forskjellige høyttalere når jeg vurderte nye... Og det er lite... :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •