Onkyo TX-SR308 <-- Trenger hjelp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo TX-SR308 <-- Trenger hjelp

Jeg har akkurat kjøpt min første reciever, da jeg er møkk lei av elendige muligheter på de ferdigsystemene jeg har hatt til nå. Men, jeg har møtt på et lite problem som jeg ikke klarer å se noen løsning på. Jeg bruker noen høytalere jeg hadde liggende fram til jeg får kjøpt noen skikkelige, men jeg klarer ikke å få 5.1 lyd, bare 2.1. som sagt, er dette mitt første system der jeg faktisk må gjøre noe selv, men jeg skjønner ikke hvorfor det er slik... :P noen som tilfeldigvis har en slik reciever og kan dette?

På forhånd takk for respons

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du fortelle litt om hvilke signalkilder du bruker, og hvordan det er koblet?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt er koblet med HDMI kabler (1.4).. så jeg har gjort det jævlig enkelt, det jeg har kobla er ps3, 3dbd spiller, canal digital hd dekoder og en som ligger løst til pc.. :P som sagt, er jeg helt ny i dette... jeg fulgte instruksene i manualen for oppkobling av 5.1, så det skal være satt riktig.. jeg har også prøvd å slå av ene høytalersettet (?) slik at det bare står a eller b på recievern, men dette gjør at jeg enten har lyd i senter høytaler eller fronthøytalere, eller ingen av høytalerne.. kan det være noen instillinger jeg har missa? Det eneste jeg stussa på er oppkoblinga av SUB.. da det er 2 kanaler på selve subben og bare 1 inngang på recievern, jeg kobla to i subben og en i recievern, og det ble bass, men det kan jo ikke være helt riktig? ^^ vet jeg kanskje er litt defus, men jeg skriver det jeg vet :P

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke den receiveren i detalj, men det høres ut som om du har koblet noe feil. Til subben bruker du bare en kabel, det er samme signal i begge utgangene (ikke inngang).
    Hvilke høyttalere har du koblet på?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett i menyen på din blu-ray spiller? Står den på bitstream som output?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •