Lite trykk/bass fra System Audio Mantra 60 med Pioner SC-LX73

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Lite trykk/bass fra System Audio Mantra 60 med Pioner SC-LX73

Vurderer å kjøpe følgende hjemmekino system:
    Pioneer SC-LX73

System Audio Mantra 60
    System Audio SA Mantra 10AV Senter
    System Audio Talent Senterhøyttaler
    System Audio SE200

Har hvert å testet dette systemet på Soundgarden, og syntes d var meget bra, men så fikk jeg demonstrert System Audio SA Mantra 60
    med en bra stereo-forsterker Hegel H200
    Lyden fra Høytalerene ble da plutselig mang ganger bedre og fikke en helt annen trøkk!

Hegel-forsterkeren kan kobles som effektforsterker til Pioneer-forsterkeren. Fikk ett tilbud på denne forsterkeren på 15 000kr uten D/A(Ettersom d er D /A konverter i Pioneer-forsterkeren fra før).

Lurer på om det er noen som har noen andre løsninger på dette, bedre/billigere eller begge deler?

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom du noe videre med denne problemstillingen?

Jeg vurderer å parre en LX73 med System Audio høytalere, men ikke bestemt meg for hvilken modell enda. I tillegg til Mantra 60 vurderer jeg Ranger med denne receiveren.

Men litt usikker på hvorfor det er så mange som selger Ranger høytalerne sine etter å ha eid dem forholdsvis kort tid...

Derfor tenkte jeg Mantra, men om du har dårlig erfaring her så bør jeg kanskje se en annen retning?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet ikke om trådstarter har kjøpt utstyr for lenge siden, men det finnes jo alltid billigere løsninger på ting. Finnes mange billige effektforsterkere, samt receivere. trikser er jo bare finne det som matcher bra.

Er vel sikkert en egen system audio entusiast tråd her, kan man sikkert finne tips til hvilken elektronikk som passer bra til SA

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite trykk skal det overhodet ikke være med Pioneeren (den er meget kraftig), men som sagt mange ganger før - MCACC demper av en eller annen grunn utgangsnivået ganske mye. Jeg har justert nivået på høyttaler med høyeste db til 0db og de andre innbyrdes i forholds til dette, etter romkorrigeringen.

Når det gjelder det med "tynn" bass, så har jeg hørt en del andre også påpeke dette for de seneste modellene LX 72/82/73/83.

Dette gjelder ikke LX 71/81 iallefall, så jeg lurer litt på om MCACC er endret, slik at dette oppstår? Dvs jeg vet MCACC er endret, men ike hva i forhold til før. Etter romkorrigering på min LX71, så var bass såpass kraftig at jeg gikk inn i EQ manuelt og justerte ned et par db på dypeste bassen. Likeledes ble x-curve justert ned -2db ettersom det lød litt skarpt på toppen. At dette er tilfelle, er lett å høre når jeg sammenligner lyden i Pure med den som er romkorrigert. Det er en god del mer bass/diskant med romkorrigering.

Dette hjelper jo ikke deg, men jeg skal iallefall ikke bytte min med noen av de seneste modellene, hvis MCACC oppfører seg slik en del beskriver. Kanskje noen med de nyere modellene har noe svar på dette.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Lite trykk skal det overhodet ikke være med Pioneeren (den er meget kraftig), men som sagt mange ganger før - MCACC demper av en eller annen grunn utgangsnivået ganske mye. Jeg har justert nivået på høyttaler med høyeste db til 0db og de andre innbyrdes i forholds til dette, etter romkorrigeringen.

Når det gjelder det med "tynn" bass, så har jeg hørt en del andre også påpeke dette for de seneste modellene LX 72/82/73/83.

Dette gjelder ikke LX 71/81 iallefall, så jeg lurer litt på om MCACC er endret, slik at dette oppstår? Dvs jeg vet MCACC er endret, men ike hva i forhold til før. Etter romkorrigering på min LX71, så var bass såpass kraftig at jeg gikk inn i EQ manuelt og justerte ned et par db på dypeste bassen. Likeledes ble x-curve justert ned -2db ettersom det lød litt skarpt på toppen. At dette er tilfelle, er lett å høre når jeg sammenligner lyden i Pure med den som er romkorrigert. Det er en god del mer bass/diskant med romkorrigering.

Dette hjelper jo ikke deg, men jeg skal iallefall ikke bytte min med noen av de seneste modellene, hvis MCACC oppfører seg slik en del beskriver. Kanskje noen med de nyere modellene har noe svar på dette.
    Skjønner heller ikke at man skal mangle bass med disse receiverne ??
    Har selv LX 82,og det er ingen problem å få for mye bass hvis det er det jeg vil!
    Men det varierer litt alt etter hvilken kalibreringsmodus man velger!
    Ved "symmetry" blir det i overkant med bass,mens med "all ch adjust" blir det litt lite helt i bunnen,da den modusen prøver å lage en helt flat frekvenskurve,som blir litt for kjedelig etter min smak!
    Jeg bruker alikevel denne innstillingen som utgangspunkt,for så å moderere EQ innstillingene en smule,slik at ingen frekvenser booster el reduserer mer enn +/- 3 db! Ender da opp med -2 db på 63hz orådet,og plus 2db i 125 hz området! "Standing Wave" control reduserer jeg også en smule manuelt!
    Sub-nivået som MCACC setter automatisk,blir passe til film,men hvis jeg skal sette fronter til small,og dele på 80hz,så må subkanalen dempes ca 3 db etter min smak,og i mitt rom!

Men dette kommer nok mye an på høyttalere,og hvor heldig man er med rommet oppsettet står i!
    Kan nevne at jeg hadde en Abrahamsen V 2.0,som er kjent for å vere rimelig heftig i bass-området,og den har jeg ikke lenger for å si det sånn !!
    Den hadde en smule overtak i forhold til Pio's "pure direct",(da i bassområdet)men med MCACC og "sound retriver" aktivert ,så gikk LX 82 av med seieren - også til musikk!

Men det kan vere nødvendig med en del manuelle etterjusteringer - men det da halve moroa spør du meg
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •