Yamaha RX-v563, få lyd og bilde fra bluray, hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RX-v563, få lyd og bilde fra bluray, hjelp!

Hei. Jeg har noen problemer hvor jeg ikke får lyd eller bilde fra min Samsung Blu-ray spiller (BD-P1580) gjennom Yamaha RX-V563 og til min flatskjerm.

Det første problemet er at når jeg kobler Blu-ray spilleren til receiveren(HDMI) og fra HDMI out og til TV'n så vises bare oppstarthilsenen til blu-ray spilleren i noen sekunder for så å forsvinne.

Det andre problemet er at det i tillegg ikke kommer noe lyd. Dette problemet ser derimot ut til å løse seg når jeg tar ut HDMI'en som går fra receiveren og til tv'en. Altså, har jeg bare HDMI fra Blu-ray til receiver så får jeg lyd, kobler jeg så receiver HDMI out og over til tv'en så får jeg bilde i 2 sekunder men ingen lyd.

Prøvde også å koble til Altiboxen(TV-signalbok..) på denne måten så får jeg uten problemer bilde når jeg går gjennom receiveren, men ikke lyd. lyden kommer da først når jeg tar ut HDMI mellom tv og reveiver(samme problem)

Kan jeg ikke bruke HDMI for å få både lyd og bilde? Og hva er problemet med Blu-ray spilleren, hvorfor får jeg ikke mer en oppstarthilsen i 2 sekunder og så svart skjerm, støtter ikke receiveren blu-ray formatet?

Jeg er rett og slett helt hjelpeløs og håper dere gidder å lese alt dette og forhåpentligvis forstår hva jeg prøver å formidle. Og om noen hadde noen forslag til hva jeg kan gjøre så hadde det vært fantastisk!

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke utstyret ditt men for det første så støtter jo ikke receiveren din HD, og hva slags versjon HDMI bruker du? Du må ihverfall sette spilleren din til og ta seg av lyddekodingen og iogmed at receiveren din ikke støtter HD så strekk HDMI fra spiller og rett til skjerm og en coax eller optisk digital lydkabel fra spiller til receiver. Dårlig svar men er trøtt, kommer sikkert bedre svar av mer våkne folk her snart:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja til vanlig bruker jeg føre bilde med HDMI direkte til TV'en og så optisk mellom Blu-ray og recever, men jeg tenkte at ettersom jeg både kan få lyd og bilde igjennom receiveren ved bruk av HDMI, men ikke samtidig, så må det være noe jeg har gjort feil.

Ender alltid opp med bare lyd, eller bare bilde.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe crappy HDMI-kabler her kanskje? Jeg hadde problemer med min RiksTV-tuner, med lyd og bilde som datt inn og ut hele tiden, byttet ut kabelen (som var en noname jeg hadde fått gratis) med en ny forgylt en jeg kjøpte på qxl til 59kr og da funka det.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan godt være! Det var noen kabler jeg fisket opp fra boden, og så godt jeg vet så kan det være Biltema, forgylt er de ihvertfall ikke! Kanskje det hadde lønt seg å kjøpe noen nye.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •