Hva kjøper jeg av forsterkere her? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Krell KAV 400xi
    Krell KAV400xi
    Slutte å sende sånne linker når jeg ikke har peng til sånt
    Ikke fint gjort

Men får en Roksan, over helgen, men håper før. Vi får se. På sikt noe annet, så følg med i tråden min.

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post1499984

På sikt blir det noe annet i transistorverden min. :wink: Kanskje uti juni kommer det inn en ny CD spiller vis jeg får det som jeg vil..men ikke sikkert det, men vi håper!
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke at jeg er noe ekspert på noen måte. men det snakkes om seriøse merker, og du vil bort ifra hegel? øøh, her stusser jeg.. Vil tro at du er litt på feil hylle når det gjelder pris.. 10k er ikke allverden, og er begrenset hvor mye trøkk og dynamikk slam osv du kan få... har hørt større Hegel, og kan låve deg at det var saker. Denne: HEGEL på et par Ap scorpio mk 1.5

For 10K og ønske om bang for the buck ville jeg kansje vurdert emotiva. Stuerent ifølge guruene er det dog ikke... Men, jeg angrer ikke..

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blæh!
    ikke at jeg er noe ekspert på noen måte. men det snakkes om seriøse merker, og du vil bort ifra hegel? øøh, her stusser jeg.. Vil tro at du er litt på feil hylle når det gjelder pris.. 10k er ikke allverden, og er begrenset hvor mye trøkk og dynamikk slam osv du kan få... har hørt større Hegel, og kan låve deg at det var saker. Denne: HEGEL på et par Ap scorpio mk 1.5

For 10K og ønske om bang for the buck ville jeg kansje vurdert emotiva. Stuerent ifølge guruene er det dog ikke... Men, jeg angrer ikke..
    Ikke ekspert eg heller på noen måte.
    Ikke testet den H4A men levd med lillebroren H2A og det er oppskrytt.
    Sier ikke at det var dårlig,bare oppskrytt, utfra topptester i lyd og bilde og slikt.
    Dog var pre'en, P4A bra.. bare sløret diskanten litt kontra uten pre mellom cd og rørforsterker. Den pre'en koster vel 23.000 ca. Så den burde ikke sløret noe som helst. Men men..Viste en ikke hvordan det låt uten så var det ingen plage, for den var god, det var den.
    Cd spilleren virker grei den og, spiller knall med go-signal til rørforsterkeren.
    Men alt i alt til mine høyttalere passer det ikke ivertfall.
    Har hatt mistanker om at det er effekten.
    Manglet "noe" men kan jo og vere at jeg har dundrende feil høyttalere for det jeg søker. Mulig jeg burde vurdert Klipsch..noe jeg muligens vil gjøre.
    På film derimot..burde det vert soleklart favoritt!

Emotiva ja.. ser "alle" har det på film.. hvordan spiller det på musikk da?
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Ikke ekspert eg heller på noen måte.
    Ikke testet den H4A men levd med lillebroren H2A og det er oppskrytt.
    Sier ikke at det var dårlig,bare oppskrytt, utfra topptester i lyd og bilde og slikt.
    Dog var pre'en, P4A bra.. bare sløret diskanten litt kontra uten pre mellom cd og rørforsterker. Den pre'en koster vel 23.000 ca. Så den burde ikke sløret noe som helst. Men men..Viste en ikke hvordan det låt uten så var det ingen plage, for den var god, det var den.
    Cd spilleren virker grei den og, spiller knall med go-signal til rørforsterkeren.
    Men alt i alt til mine høyttalere passer det ikke ivertfall.
    Har hatt mistanker om at det er effekten.
    Manglet "noe" men kan jo og vere at jeg har dundrende feil høyttalere for det jeg søker. Mulig jeg burde vurdert Klipsch..noe jeg muligens vil gjøre.
    På film derimot..burde det vert soleklart favoritt!

Emotiva ja.. ser "alle" har det på film.. hvordan spiller det på musikk da?

På musikk fungerer mine xpa-1 helt utmerket til mitt bruk. Har en litt "amerikansk" klang, med mye power i bunn, og en ganske tydelig diskant. Mine ht spiller mer bass enn diskant, og bassen går veldig dypt. Har ei vanskelig stue får å få det optimalt, men det funker.. Lite punch her hos meg da, men det er ht, og ikke forsterkeriet. Emotiva er dog ikke glad i lave impedanser, og de vil gå i protect på runt 1,5 - 2 ohm.. Her er hegel i en helt annen liga. H4 ivertfall går ned til en halv ohm uten å klage... På større B&W ht går emoene i protect.. (Tidligere eier testet med ett par B&W 804)

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blæh!
    På musikk fungerer mine xpa-1 helt utmerket til mitt bruk. Har en litt "amerikansk" klang, med mye power i bunn, og en ganske tydelig diskant. Mine ht spiller mer bass enn diskant, og bassen går veldig dypt. Har ei vanskelig stue får å få det optimalt, men det funker.. Lite punch her hos meg da, men det er ht, og ikke forsterkeriet. Emotiva er dog ikke glad i lave impedanser, og de vil gå i protect på runt 1,5 - 2 ohm.. Her er hegel i en helt annen liga. H4 ivertfall går ned til en halv ohm uten å klage... På større B&W ht går emoene i protect.. (Tidligere eier testet med ett par B&W 804)
    Ja, Hegel tar det ikke så tungt om det blir lav ohm 8)
    Det blir vel litt bytte på meg,så får vi se om en går tilbake til Hegel, ikkje godt og sei
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Hegel tar det ikke så tungt om det blir lav ohm 8)
    Det blir vel litt bytte på meg,så får vi se om en går tilbake til Hegel, ikkje godt og sei
    er ikke Lyngdorf noe tess da?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blodøks
    er ikke Lyngdorf noe tess da?
    Jo kan godt hende 8)

Mulig jeg har sagt det, men blir kjøp av Burmester CD spiller til sommeren. :-)
    Så samme merke til forsterker da? Bør vel bare spare da.. Da vil nok Roksan'en ryke hehehe..
    Høyttalere:

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjørt på følgende poweramp i 3mnd og kan gladelig anbefales:

6moons audio reviews: Burson Audio 160 Preamp & PowerAmp

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva bør jeg gå for når jeg vil ha "ekte" lyd?
    Doxa 73, gi den en god forforsterker og du skal slite med å finne andre alternativer.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo kan godt hende 8)

Mulig jeg har sagt det, men blir kjøp av Burmester CD spiller til sommeren. :-)
    Så samme merke til forsterker da? Bør vel bare spare da.. Da vil nok Roksan'en ryke hehehe..
    Ny pris Burmester cd 006

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/75988

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestemt meg for cd spiller, blir en burmester 992 til ok pris :-) Strøken seff, og med garanti.
    Forsterker har jeg bestemt meg for, det blir som følger med henhold til økonomi.
    Krell, og da på sikt en burmester.

Høyttalere..er det mye om og men..men velger å beholde mine for å se hva dei virkelig er god for på burmesterutstyr. Drømmen der er vel tannoy DC10 eller aller helst burmester der og.

Vi får se hva fremtiden bringer..følg med i min tråd. 8)
    Høyttalere:

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hegel var ikke en god match til dine høyttalere/lydpreferanser og er derfor oppskrytt?
    Ok.
    Nå har ikke jeg hørt dine høyttalere, men det er jo visse fysiske lover inne i bildet som begrenser hvor mye slam du kan få ut av 4 6" som skal stå for både bass og mellomtone, det kan vel hende du hadde vært mer fornøyd med andre høyttalere.

Det er ikke bare norsk hifi-presse som har skrytt uhemmet av Hegel, nå veit ikke jeg hvor mange norske hifi-skribenter med amerikanske navn som jobber i amerikansk hifi-presse, men jeg tviler på at det er der forklaringen ligger...

Her hjemme må jeg ihvertfall rydde ting av hyllene over sofa'n før jeg drar på skikkelig, hvis ikke så gjør Hegel og JBL jobben for meg, så noe slam i bunn virker det som om den klarer å levere, og kjedelig låter det ivhertfall ikke!
    Lyd er smak og behag, men ut fra beskrivelsen din tror jeg ikke du har valgt riktige høyttalere til å formidle den lyden du vil ha.
    Uansett; Lykke til i jakten på god-lyden din, jeg har finni min

edit:
    Med at jeg har finni god-lyden min mener jeg ikke at jeg har et perfekt anlegg, oppgraderingsspøkelset har ikke flyttet ut herfra heller, men at jeg er veldig fornøyd.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Limpalot
    Hegel var ikke en god match til dine høyttalere/lydpreferanser og er derfor oppskrytt?
    Ok.
    Nå har ikke jeg hørt dine høyttalere, men det er jo visse fysiske lover inne i bildet som begrenser hvor mye slam du kan få ut av 4 6" som skal stå for både bass og mellomtone, det kan vel hende du hadde vært mer fornøyd med andre høyttalere.

Det er ikke bare norsk hifi-presse som har skrytt uhemmet av Hegel, nå veit ikke jeg hvor mange norske hifi-skribenter med amerikanske navn som jobber i amerikansk hifi-presse, men jeg tviler på at det er der forklaringen ligger...

Her hjemme må jeg ihvertfall rydde ting av hyllene over sofa'n før jeg drar på skikkelig, hvis ikke så gjør Hegel og JBL jobben for meg, så noe slam i bunn virker det som om den klarer å levere, og kjedelig låter det ivhertfall ikke!
    Lyd er smak og behag, men ut fra beskrivelsen din tror jeg ikke du har valgt riktige høyttalere til å formidle den lyden du vil ha.

edit:
    Med at jeg har finni god-lyden min mener jeg ikke at jeg har et perfekt anlegg, oppgraderingsspøkelset har ikke flyttet ut herfra heller, men at jeg er veldig fornøyd.
    Nei, Roksan til 10.000 er oppskrytt.
    Hegel, mener jeg at dei får karakter 6 hver gang..og..tja...

Dog kan jeg og si at med en "rimelig" roksan Kandy K2 forsterker, så var det mer trøkk i slagverket enn med Hegel og mistenker da H2A for manglende trøkk i mellombassen. Ellers spilte Hegel bra på vienna.
    Og rått på film.
    Skrev vel og at jeg kommer ikke til å utelukke Hegel i fremtiden heller.

Men er sugen på å gå opp noen nivåer får å teste ut, slik at jeg vet hva som befinner seg der oppe av lydkvalitet og trøkk.
    Greit å vite, og kjappere enn å rote her uten å finne noe jeg er fornøyd med.
    8)
    ==================================0
    Føler jeg må legge til noe også.
    Manglende trøkk i mellombassen kan og vere Viennas feil det vet jeg ikke da alt vart solgt.

Nå koser eg meg med musikk. :-)

Endelig har jeg og fått en transistorforsterker som er bedre en MAen, takk Krell.
    Dette igjen viser jo at dei folka som har sagt den MAen er like god på lydkvalitet som andre til 40-50.000 har helt rett.
    :-)
    Men nå brukes bare Krell, og MAen blir en annen plass, f.eks hobbyrommet
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Limpalot
    Ok.

edit:

Feil høyttalere? Ja når en skal spille ekte og høyt så var det nok det.
    Men elektronikken var for meg og litt feil.
    Hegel var det klart beste jeg hadde i hus og når det gjelder mellombassen så tror jeg ikke det var pga høyttalerne, da MAen spilte helt fint uten dipp i mellombassen.
    Høyttalere:

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •